همه چیز درباره تعمیر کابینت باد کرده

دسته بندی : بلاگ

بسیاری از افراد با مشکل کابینت باد کرده آشپزخانه روبرو شده‌اند، این مشکل زمانی رخ می‌دهد که کابینت در معرض رطوبت و آب قرار بگیرد. بسیاری از تعمیرکاران عیب یابی کابینت باد کرده را به صرفه نمی‌دانند. با ما همراه شوید تا در این مقاله به تعمیر کابینت باد کرده بپردازیم.

تاریخ انتشار: 10.06.1400
تعمیر کابینت باد کرده

در چند سال گذشته، کابینت MDF به دلیل قیمت مناسب و ماندگاری بالایی که دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. با تمام مزایایی که ورقه‌های ام دی اف دارند، گاهی دچار مشکلاتی جدی شده و به تعمیر یا تعویض نیاز پیدا می‌کنند. یکی از این مشکلات بزرگ و رایج، که برای اکثر کاربران رخ می‌دهد باد کردن کابینت، به دلیل نفوذ رطوبت به آن است.پس اگر شما هم با کابینت باد کرده روبرو شده‌اید، با ما همراه شوید تا تمامی نکات در مورد تعمیر کابینت باد کرده را بدانید.

MDF چیست؟

MDF یک ماده بسیار رایج در صنعت سرویس خواب، مبل و کابینت سازی بوده و مخفف واژه Medium Density Fibreboard (تخته فیبر با چگالی متوسط) است. MDF در دسته فراورده‌های چوبی قرار می‌گیرد، اما از نظر ساختار با چوب طبیعی فرق داشته و از بهم چسبیدن خرده چوب‌های بازیافتی، در حرارت بالا و با فشار زیاد تولید می‌شود. تولید ام دی اف به نسبت ارزان بوده و قیمت آن، از دیگر ورقه‌های چوبی پایین‌تر است. البته بدون خرید یراق آلات، محصولات ساخته شده با MDF کامل نبوده و کاربردی نیستند. یراق آلات در ساخت و تکمیل، بخش‌های مختلف لوازم خانه به کار می‌رود و یراق آلات کابینت، لوازم جانبی لولا و ریل برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین این وسایل هستند.

علت ورم کردن کابینت ام دی اف

محصولات ساخته شده با ورقه‌های MDF، در کنار تمام مزیت‌هایی که دارند، یک نقطه ضعف بزرگ هم دارند. ورقه‌های ام دی اف، در برابر آب و رطوبت بسیار حساس و آسیب پذیرند.

پس برای افزایش مقاومت ورقه‌های ام دی اف به کار رفته در کابینت آشپزخانه، روی آن‌ها را با یک لایه پلاستیک (ملامینه) می‌پوشانند. این لایه پلاستیک، از نفوذ آب و رطوبت به داخل کابینت و بافت آن جلوگیری می‌کند.

با اینکه اغلب کاربران، مراقب هستند که کابینت‌ها خیس نشده و در معرض رطوبت قرار نگیرند اما با این حال، نمی‌توان کاری برای بخار آب ناشی از پخت و پز انجام داد. کابینت‌های کنار سینک نیز، به خاطر شست و شوی ظروف، بیشتر از سایر قسمت‌ها در معرض رطوبت قرار دارند. بنابراین طبیعی است که بعد از مدتی، کابینت باد کرده و کاربران به فکر تعمیر و حتی تعویض کامل آن بیافتند.

باد کردن کابینت از مشکلات رایج، متریال MDF است؛ اما با این حال، بیشترین سفارش تعمیرات کابینت به تعویض لولا‌ها، دستگیره‌ها و ریل کشویی و به طور کلی به یراق آلات آن مربوط می‌شود. اگر از کیفیت یراق آلات به کار رفته در آشپزخانه و حتی سایر لوازم خانه، چندان راضی نبوده و به دنبال فروشگاهی معتبر برای خرید یراق هستید، به شما فروشگاه تجهیزیراق را پیشنهاد می‌کنیم. فروشگاه اینترنتی تجهیزیراق، امکان خرید انواع ریل کشو، قرنیز کابینت، تجهیزات داخل کمد و ریل کمد دیواری و…برای شما فراهم کرده است.

تعمیر کابینت باد کرده

مهم‌ترین نکته برای تعمیر کابینت باد کرده

گفتیم که در دکوراسیون‌های مدرن آشپزخانه، روی ورقه‌های MDF را با لایه‌ای پلاستیکی پوشانده و برای دادن زیبایی بیشتر به آن، از دستگیره مخفی کابینت استفاده می‌کنند.

اما با این وجود باز هم باید، احتمال نفوذ آب به داخل کابینت را در نظر بگیرید؛ پس هر چند وقت یکبار کابینت آشپزخانه را از نظر گذرانده و آن‌ها را با دقت بررسی کنید. وقتی که لبه‌های کابینت در مراحل اولیه باد کردن قرار دارند، در ابتدا متورم شده و سپس لایه رویی که در واقع رنگ رویه کابینت است، پوسته شده و آرام آرام از بدنه جدا می‌شود. در این مراحل اولیه که می‌توان آثار کوچکی از تورم را روی کابینت دید، باید برای تعمیر آن اقدام کرد.

مهم‌ترین یراق در تعمیر کابینت باد کرده

قبل از هرگونه اقدام برای تعمیر کابینت، ابتدا باید پایه آن را بررسی کنید. پایه کابینت مسئولیت تحمل وزن آن را برعهده دارد؛ اما با این وجود از آن، در برابر آب خوردگی و رطوبت محافظت چندانی نمی‌شود. اگر پایه کابینت از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، رطوبت و آب می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن پایه شود. پایه کابینت استیل، پلاستیک یا شیشه‌ای در برابر رطوبت و آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آموزش تعمیر کابینت باد کرده بدون نیاز به تعمیرکار

قبل از هرگونه اقدام برای تعمیر کابینت، ابتدا باید پایه آن را بررسی کنید. پایه کابینت مسئولیت تحمل وزن آن را برعهده دارد؛ اما با این وجود از آن، در برابر آب خوردگی و رطوبت محافظت چندانی نمی‌شود. اگر پایه کابینت از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، رطوبت و آب می‌تواند باعث پوسته پوسته شدن پایه شود. پایه کابینت استیل، پلاستیک یا شیشه‌ای در برابر رطوبت و آب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

آموزش تعمیر کابینت باد کرده بدون نیاز به تعمیرکار

در اولین مرحله برای تعمیر کابینت باد کرده، باید آن را از لولا جدا کنید. بعد از باز کردن کابینت از لولا، برای اینکه دسترسی بهتری به کابینت داشته باشید، آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد را مرحله به مرحله انجام دهید:

ابتدا با یک وسیله مانند سشوار، رطوبت درون mdf را خشک و بعد شدت تورم را بررسی کنید. هنگامی که تورم در مراحل اولیه قرار داشته و خفیف است، لایه رویی کابینت جدا شده، اما هنوز نریخته و پوسته پوسته نشده است. در چنین شرایطی می‌توانید، خودتان دست به کار شده و از چسب برای ترمیم کابینت استفاده کنید. یک لایه نازک از چسب چوب را به قسمت جدا شده بزنید. سپس قسمت جدا شده را محکم به بدنه فشار دهید.

روی قسمت چسب خورده کابینت، وسیله سنگینی قرار دهید تا بخش جدا شده، بهتر به کابینت بچسبد. سپس بعد از گذشت چند ساعت، دوباره کابینت را به لولا متصل کنید. اگر متوجه کهنگی و زنگ زدگی لولا کابینت شده‌اید، بهتر است قبل از نصب دوباره کابینت، این قطعه را تعویض کنید.

شما می‌توانید برای خرید انواع یراق آلات مربوط به کابینت و حتی اقلام جزئی‌تر مانند قفل درب چوبی، پایه لوله رگال و دستگیره تک پیچ و…روی فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق حساب کنید.

تعمیر صفحه کابینت باد کرده

مراحل ترمیم و تعمیر صفحه کابینت باد کرده؛ از بین بردن ورم چوب

هنگامی که کابینت باد کرده و شدت تورم قابل رویت است، می‌توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید. در اغلب موارد اگر شدت آسیب دیدگی بسیار بالا بوده و تمام بخش‌های کابینت باد کند، تعمیرکاران کابینت باد کرده را تعمیر نکرده و تنها راه را تعویض می‌دانند.

اما اگر میزان تورم کابینت، تنها در بخش‌های پایینی بوده و در حدود سه الی چهار سانت آن متورم شده باشد، برخی از تعمیرکاران با کوتاه کردن درب و به کاربردن دستگیره مخفی کابینت آن را عیب یابی خواهند کرد. اما عده دیگری از تعمیرکاران، برای رفع ایراد کابینت باد کرده از سمباده استفاده می‌کنند.

آموزش از بین بردن ورم کابینت ام دی اف

در چنین شرایطی تعمیرکار با استفاده سمباده دستی یا سمباده برقی، تمام قسمت‌های متورم کابینت را سمباده زده و آن‌ها را صاف می‌کند. این مرحله باید بسیار با دقت انجام شده و تمام آثار بادکردگی، از بین برود.

بعد از اتمام کار سمباده زنی، تعمیرکار با استفاده از یک پارچه تمام گرد و غبار‌های تولید شده ناشی از سمباده را از روی کابینت، پاک خواهد کرد. سپس با استفاده از بتونه، تمام قسمت‌های سمباده خورده را پر خواهد کرد.

در آخرین مرحله و بعد از خشک شدن بتونه، تعمیرکار دوباره سطح کابینت را سمباده خواهد زد. این مرحله باید با دقت زیادی انجام شود، تا در انتها نتیجه کار سطحی صاف و یکدست باشد.

در نهایت بعد از سمباده زدن، تعمیرکار باید درب کابینت را رنگ کند. بهتر است برای حفظ هارمونی و هماهنگی، همه کابینت‌ها رنگ آمیزی شده و با خرید یراق آلات کابینت، ظاهر و استایلی جدید به آن‌ها بدهید.

کابینت باد کرده

بهترین ترفند‌ها برای جلوگیری از خیس شدن کابینت!

اشاره کردیم که بسیاری از سرویسکاران، تعمیر کابینت باد کرده را روشی مقرون به صرفه و موثر ندانسته و تنها راه برای حل این مشکل را، تعویض کابینت می‌دانند. اما چه تعویض را انتخاب کنید چه تعمیر را، در هر حال باید هزینه‌های هنگفتی را صرف کابینت آشپزخانه کنید.

در چنین شرایطی بهتر است، از باد کردن کابینت پیشگیری کنید. به عنوان مثال اگر متوجه خیسی کابینت کنار سینک شده‌اید، آن را به سرعت با پارچه خشک کنید. شما می‌توانید از آب چکان‌های رومیزی، برای نریختن آب ظروف روی کابینت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که کابینت MDF، در رطوبت مورد حمله قارچ‌ها قرار گرفته و کپک می‌زند. پس اگر در محلی با رطوبت بالا سکونت دارید، هر از چند وقت یکبار کابینت‌ها را تمیز کنید.

خرید یراق آلات از بهترین و معتبر‌ترین مرکز فروش یراق

در این مقاله به مشکل کابینت باد کرده پرداخته و راه‌هایی را برای تعمیر آن به شما گفتیم. شما تا به حال با کابینت باد کرده روبرو شده‌اید؟ برای حل این مشکل از چه روشی استفاده کرده‌اید؟ خوشحال می‌شویم تجربه خود را در بخش نظرات با ما، به اشتراک بگذارید.

می‌خواهید در مورد فروشگاه تجهیزیراق اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ با همکاران ما از طریق شماره تلفن 02191070056 در ارتباط باشید. ما آماده شنیدن نظرات و پاسخگویی به سوالات شما هستیم.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020