تبدیل دکوراسیون قدیمی به جدید

دسته بندی : بلاگ

از دکوراسیون منزل خود خسته شده‌اید؟ می‌خواهید دکوراسیون خانه و آشپزخانه را تغییر دهید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید؟ در این مقاله چند روش ساده و کم‌هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل را بررسی می‌کنیم. پس از خواندن این مقاله می‌توانید همین امروز دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید.

تاریخ انتشار: 08.03.1400
تبدیل دکوراسیون قدیم به جدید

تبدیل دکوراسیون قدیمی به جدید، امروزه یکی از مرسوم‌ترین کار‌هایی است که برای بروزرسانی محیط داخلی منزل به منظور بهینه‌سازی، زیباسازی، تعویض، تعمیر و رنگ آمیزی کردن وسایل‌های قدیمی، ایجاد دسترسی سریع و آسان و ایجاد فضا‌های جدید با امکانات و وسایل جدید انجام می‌شود. اگر شما هم به تبدیل دکوراسیون قدیمی به جدید فکر می‌کنید، این مقاله برای شما نوشته شده تا ایده‌های جذابی را در اختیارتان قرار دهد.

برای تغییر دکوراسیون قدیم به جدید برنامه‌ریزی کنید

برای تغییر دکوراسیون خود چه برنامه‌ای دارید؟

بازسازی و تغییر دکوراسیون کمی نیاز به خلاقیت دارد. اگر آدم خلاقی هستید باید بگوییم که هر چه از این توانایی خود استفاده کنید، کمتر هزینه می‌کنید و با استفاده از چند تکنیک، با صرف هزینه معقولی می‌توانید دکوراسیون جدیدی خلق کنید. برای تبدیل دکوراسیون قدیمی به جدید چقدر بودجه دارید؟ تعیین میزان بودجه به شما کمک می‌کند که بهتر بتوانید بسنجید که کدام بخش از دکوراسیون منزل خود را می‌توانید تغییر دهید. آیا بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید شامل همه‌ی اتاق‌ها، پذیرایی و آشپزخانه و… می‌شود؟ بعد از تعیین بودجه باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید از چه تم رنگی برای دکوراسیون خود استفاده کنید. در این خصوص نیز می‌توانید از طراحان دکوراسیون داخلی مشورت بگیرید. در اینجا ایده‌هایی به شما می‌دهیم که برای تغییر دکوراسیون قدیمی به جدید می‌تواند به شما در ایجاد تغییرات نو کمک شایانی کند. در ادامه باید زمان را هم در نظر بگیرید. طی چند روز می‌خواهید دکورسیون خود را تغییر دهید؟ نکته مهم این است که با استفاده از یراق آلات تغییرات بهینه و به صرفه‌ای را می‌توانید در آشپزخانه، اتاق خواب، پذیرایی و… اعمال کنید.

تغیییر لوازم خانه برای تبدیل دکوراسیون قدیمی به جدید

امکان تعویض، تعمیر یا رنگ‌آمیزی چه وسایلی ممکن است؟

همه‌ی قسمت‌های منزل خود را بررسی کنید. از آشپزخانه شروع کنید. امکان تعویض یا تعمیر یا بروزرسانی چه وسایلی ممکن است؟ آیا کابینت‌ها نیاز به تعمیر، تعویض یا رنگ‌آمیزی دارند؟ فرش چطور؟ آیا فرش یا موکت آشپزخانه مناسب فضای دکوراسیونی است که در ذهن دارید؟ آیا اندازه و رنگ میز ناهار خوری همسو با تم رنگی که برای بازسازی و تبدیل دکورسیوان‌تان در نظر گرفتید، است؟ جدی باشید و دفتریادداشتی بردارید. هر چیزی که کهنه شده و قابل رنگ‌آمیزی مجدد یا تعمیر نیست را در بخش تعویض‌ها یادداشت کنید. وسایلی که می‌توانید رنگ‌آمیزی کنید را در بخش رنگ‌آمیزی مجدد و در نهایت وسایلی که با تم رنگی جدیدی که انتخاب کرده‌اید همسو یا قابل تعمیر هستند را در بخش تعمیرات یادداشت کنید. این کار را برای تمام بخش‌های منزل خود ادامه دهید. از اتاق خواب‌ها گرفته تا پذیرایی و لابی و…. در آخر شما لیستی از وسایلی دارید که نیاز به تعویض، رنگ‌آمیزی و یا تعمیر دارند. با این لیست هم طراح دکوراسیون داخلی می‌تواند بهتر شما را کمک کند هم اگر خودتان می‌خواهید بازسازی و تغییر دکوراسیون را انجام دهید می‌دانید به چه چیزی نیاز دارید و باید از کجا شروع کنید.

چند نکته مهم برای تغییر دکوراسیون قدیمی به جدید

گاهی اوقات با تعویض جزئیاتی کوچک می‌توان تغییرات چشمگیری را موجب شد؛ در این خصوص، انواع یراق آلات کابینت وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها ریل کشو، دستگیره، پاخور، جک لولا، نورپردازی کابینت، ریل کشو، و… را تغییر دهید.

می‌توان از فرش گرد برای رفع و کمرنگ کردن نواقص و تیزی میز و دیگر وسایل‌ استفاده کرد. اگر میز ناهار خوری شما گرد است سعی کنید فرش گرد را آنقدر بزرگ بگیرید که کل میز ناهارخوری روی آن قرار بگیرد. همچنین اگر می‌خواهید بخشی از منزل خود را به مکانی برای مطالعه، رلکسیشن و… اختصاص دهید باز هم می‌توانید از فرش گردی برای این منظور استفاده کنید. توجه کنید در صورتی که صندلی، میز، کنسول و … جز وسایل جدیدی است که تصمیم دارید آن را به فضای مورد نظر خود اضافه کنید، لازم است این وسایل کاملا روی فرش قرار بگیرد تا این بخش همانند فضای مستقلی به چشم بیاید.

وسایلی که نیاز به رنگ‌آمیزی دارند را به افراد متخصص این حوزه بسپارید که رنگ‌آمیزی به صورت یکدست و زیبا انجام شود. سعی نکنید که همه‌ی کار‌ها را خودتان انجام دهید تغییر دکوراسیون نیاز به تخصص و زمان دارد. با کارشناسان هر حوزه مشورت کنید؛ از طراح دکوراسیون داخلی گرفته تا کارشناس فرش، یراق‌آلات، چوب و… که بتوانید به طرح کلی خود نزدیک شوید.

تغییر دکوراسیون پذیرایی

معمولا بیشترین نشیمن در پذیرایی است. پذیرایی مهمترین بخش منزل است که باید توجه ویژه‌ای برای دکوراسیون آن داشته باشید. شاید هیچ چیز همانند رنگ و نورپردازی نتواند جلوه و نمای دکوراسیون پذیرایی را به فضای لوکس و جدیدی تبدیل کند. نور مناسب باعث می‌شود دکوارسیون خودش را نشان بدهد. اگر می‌خواهید از کاغذ دیواری برای تغییر دکوراسیون خود استفاده کنید، بهتر است بدانید که استفاده از رنگ‌های روشن فضای محیط را بزرگتر نشان می‌دهد و اگر فضای شما متراژ کوچکی دارد، از رنگ‌های تیره استفاده نکنید. بجای کاغذ دیواری در صورت تامین هزینه می‌توانید از انواع سنگ آنتیک، آینه و تزئینات سنگی نیز استفاده کنید که دکوراسیون شما را بسیار لوکس و مدرن می‌کند. همچنین نورپردازی سقف را می‌توانید با ال ای دی‌ها تزئین کنید که هم نور مناسبی دارند و هم مصرف کمتری دارند. با استفاده از نور مخفی می‌توانید، جلوه‌ای جذاب و زیبا به پذیرایی خود دهید. لازم به ذکر است که رنگ‌آمیزی سقف و دیوار را نیز همسو با تم رنگ فضای دکوراسیون‌تان انتخاب کنید که تکمیل‌کننده هم باشند.

بخشی از کف با فرش پوشانده می‌شود. امروز امکان خرید فرش با اشکال هندسی، گرد، مربع، بیضی، مستطیل و … وجود دارد پس سعی کنید تصمیم خود را از اینکه حتما باید فرش 4 گوش بگیرید خلاص کنید. با بررسی انواع فرش مدرن، فرش سنتی، فرش فانتزی و … فرشی متناسب با دکوراسیون خود تهیه کنید. به تابلو فرش هم فکر کنید، تابلو فرش به هر خانه‌ای زینتی خاص می‌دهد و هر دکوراسیونی را با جلوه‌ای جذاب همراه می‌کند. در پذیرایی خود مبلمانی راحت با رنگی که تداخلی با فضای محیط نداشته باشد استفاده کنید. سعی کنید از تابلو، تابلو فرش، وسایل تزئینی خود در جای درستی استفاده کنید که فضا را شلوغ یا بخشی از فضا را گم نکند.

تغییر دکوراسیون پذیرایی قدیمی به جدید

تغییر دکوراسیون اتاق خواب

برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب باید به این نکته توجه کنید، که اتاق خواب متعلق به چه کسی است؟ اگر اتاق خواب کودک یا نوجوان است استراتژی شما قطعا متفاوت‌تر از اتاق خواب خودتان است. سعی کنید اتاق خواب کودک و نوجوان را با رنگ‌های شاد همراه کنید. رنگی که همسو با پرده، روتختی، کوسن‌ها، رنگ کمد و… باشد. از فرش گرد برای جلوی تختخواب، زیر میز تحریز و در صورت وجود مبل در اتاق خواب زیر مبل استفاده کنید که هم فرش در مرکز کانونی وسایل‌های مورد استفاده قرار بگیرد هم فضای آن بخش را مستقل کند. در داخل کمد خود می‌توانید انواع تجهیزات داخل کمد شامل رگال کمد دیواری، جاکفشی، سبد لباس، میز اتو، آینه گردان کمد و … استفاده کنید که از کمد استفاده‌ی بهینه‌تری داشته باشید.

پیشنهاد می‌کنیم که درب کمد‌ها را ریلی کنید تا هم از حالت سادگی خارج شود، هم بتوانید از فضا استفاده بهتری بکنید. به این منظور مدل های مختلف ریل کمد دیواری و غلتک درب ریلی کمد را می توانید از فروشگاه تجهیز یراق تهیه نمایید.

اگر اتاق خواب، اتاق کار هم هست با کاغذ دیواری یا با استفاده از تزئینات سنگی همسو با رنگ اتاق برای قسمتی که در آن مشغول کار یا مطالعه می‌شوید تغییرات جذابی را بوجود بیاورید.

خرید انواع تجهیزات اتاق خواب، نورپردازی، کابینت درتجهیز یراق

در این مقاله به بررسی ایده‌هایی پرداختیم که با توجه به آن‌ها می‌توانید تبدیل دکوراسیون قدیمی به جدید خود را سریع و آسان‌تر انجام دهید. اگر برای این کار بودجه‌ی کافی دارید، تغییر و بازسازی دکوراسیون قدیمی به جدید خود را به افراد متخصص بسپارید. افراد متخصص با تجربه و دانشی که دارند به تمامی جزئیات دکوراسیون توجهی جدی دارند و حتی از پریز توکار کابینت هم به راحتی نمی‌گذرند و برای هر بخش، پیشنهادات جذابی برای شما دارند. اما توجه داشته باشید که اگر خودتان می‌خواهید تغییر دکوراسیون را انجام دهید با استفاده از انواع یراق آلات، تعمیر و رنگ‌آمیزی با صرف هزینه‌ی بسیار به صرفه هم می‌توانید کیفیت استفاده از وسایل قدیمی خود را بهبود ببخشید و هم می‌توانید دسترسی سریع و آسانی به آن‌ها داشته و تغییرات جذابی را اعمال کنید. فروشگاه اینترنتی تجهیزیراق با تجربه 10 ساله خود آمده است تا در بازسازی، بهینه‌سازی و تغییر دکوراسیون شما را همراهی و همیاری کند. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید نیز جهت مشاوره با کارشناسان تجهیزیراق نیز بطور کاملا رایگان مشاوره کنید تا بتوانید انتخاب‌های بهینه‌تر، به صرفه‌تر و دقیق‌تری داشته باشید.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020