نکات طلایی خرید هوشمندانه دستگیره کابینت

4 نکته طلایی خرید هوشمندانه دستگیره کابینت

دسته بندی : بلاگ راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

بهترین دستگیره برای کابینت آشپزخانه کدام مدل است؟ چه دستگیره‌ای بخریم تا کابینت ظاهری زیبایش را از دست ندهد؟ قبل از خرید دستگیره کابینت حتما به شکل و نحوه اتصال دستگیره دقت کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کابینت ها اجزای مهمی در دکوراسیون آشپزخانه هستند، اما انتخاب دستگیره کابینت کمی سخت‌تر از انتخاب بدنه و درب کابینت است؛ چراکه دستگیر‌ه‌های کابینت باید در کنار زیبایی، کاربردی هم باشند و از جنس، کیفیت و قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند. اگر در هنگام خرید دستگیره کابینت سردرگم شده‌اید و هنوز دستگیره مناسبی برای کابینت آشپزخانه انتخاب نکرده‌اید نگران نباشید؛ این مقاله از تجهیز یراق را مطالعه کنید تا یک راهنمای کامل درباره خرید دستگیره کابینت داشته باشید.

انواع دستگیره کابینت

1- شناخت انواع دستگیره‌های کابینت، از دستگیره کابینت لوکس تا استیل

انتخاب دستگیره کابینت کاملا سلیقه‌ای است و هیچ قاعده و قانون کلی برای آن وجود ندارد. با این حال اصولی هستند که توسط کارشناسان یراق و دکوراسیون داخلی تایید شده اند و ظاهر زیباتری به کابینت های شما می بخشند. دستگیره‌های کابینت انواع مختلفی دارند و هرکدام برای یک سبک از کابینت مناسب هستند. دستگیره کابینت لوکس، دستگیره کابینت استیل، دستگیره کابینت ممبران، دستگیره کابینت شاخه ای و … مدل های مختلفی هستند که از نظر ظاهر و ساختار تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند.

انواع دستگیره کابینت لوکس

برخی از دستگیره‌ها دوپیچ و بلند هستند و برخی دیگر دستگیره‌ها تک پیچ نامیده می‌شوند. دستگیره دو پیچ انتخاب مناسب تری برای درب کشو و کابینت های آشپزخانه است؛ این دستگیره ها به دلیل ایجاد دو سطح اتصال با کابینت محکم تر هستند؛ ولی دستگیره های تک پیچ یک سطح اتصال دارند و و به دلیل پیچیدن روی سطح کار، باعث خط انداختن بر روی کابینت نیز می شوند.

هرچند در نهایت انتخاب هر کدام‌ از انواع دستگیره به سلیقه افراد مربوط می‌شود؛ اما ترجیحا دستگیره‌ای را انتخاب کنید که علاوه‌بر کاربرد آسان، مناسب دکوراسیون آشپزخانه نیز باشد. به‌یاد داشته باشید یراق آلات کابینت باید مطابق با شکل ظاهری کابینت انتخاب شوند تا به اندازه کافی کارآمد باشند. پس اگر دکوراسیون آشزخانه ی شما کلاسیک است، بهتر است از دستگیره های پر کار طرح کلاسیک استفاده کنید. اما اگر کابینت های مدرن دارید، دستگیره های کلاسیک انتخاب بهتری محسوب می شوند.

 

خرید ارزانترین دستگیره کابینت از تجهیز یراق

 

البته نوع دیگری از دستگیره نیز وجود دارد که با نام دستگیره مخفی کابینت شناخته می شود؛ این نوع دستگیره مناسب کابینت های مدرن و منیمال است و سادگی ظاهر کابینت های شما را حفظ می کند.

دستگیره کابینت به سه مدل اصلی تقسیم می‌شوند. دستگیره‌های کلاسیک، دستگیره‌های فانتزی و دستگیره‌های مدرن از مهم‌ترین مدل‌های دستگیره کابینت هستند.

  1. دستگیره‌های کلاسیک اغلب برای کابینت‌های چوبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگیره‌ها بیشتر در آشپزخانه‌هایی که سبک کلاسیک (قدیمی یا سلطنتی) دارند دیده می‌شود.
  2. دستگیره‌های فانتزی بیشتر برای آشپزخانه‌های فانتزی مانند خانه‌های ساحلی و ویلاها مورد استفاده قرار می گیرد. دستگیره‌های فانتزی معمولا رنگارنگ هستند و ظاهری غیر رسمی دارند.
  3. دستگیره‌های مدرن هم مختص آشپزخانه‌هایی به سبک دکوراسیون مدرن هستند. معمولا دستگیره‌های مدرن به‌صورت توکار نصب می‌شوند و مخفی هستند. اما اگر در قسمت بیرونی کابینت هم نصب شوند ظاهری بسیار ساده دارند و خبری از برش خوردگی و ابزارهای مختلف روی این دستگیره‌ها نیست.
دستگیره کابینت لاکچری مناسب آشپزخانه‌های لوکس

2- به اندازه و نحوه اتصال دستگیره‌های کابینت دقت کنید

دستگیره کابینت با توجه به شکل، اندازه و نحوه اتصالشان به کابینت، تفاوت‌های ظاهری چشمگیری با یکدیگر دارند. بهترین کار این است که حتما یک نمونه دستگیره کابینت را روی درب کابینت قرار دهید تا نمای روی کار را به خوبی متوجه شوید و سپس اقدام به خرید کنید.

تعادل، توازن و نحوه قرار گرفتن دستگیره روی کابینت از مهم‌ترین اصول در تعیین میزان تناسب دستگیره کابینت محسوب می‌شوند. برای مثال برای کشو های بزرگ به یک دستگیره دو پیچ یا دو دستگیره تک پیچ نیاز دارید. به طور کلی اگر از دستگیره های دو پیچ استفاده می کنید باید دقت کنید که دستگیره ها حدودا یک سوم طول یا عرض درب کابینت شما باشند. معمولا دستگیره‌های دوپیچ درب کابینت به صورت عمودی، و دستگیره های دو پیچ کشو به شکل افقی نصب می‌شود.

البته نحوه اتصال به سبک دکوراسیون آشپزخانه و کابینت هم مرتبط می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت شیوه بستن دستگیره کابینت ارتباط مستقیمی با ایجاد احساس خوشایند و راحتی در زمان کار کردن و سلیقه افراد دارد.

قیمت دستگیره کابینت چقدر است

3- دستگیره کابینت ارزان یا با کیفیت؟

قیمت دستگیره کابینت یک موضوع بسیار مهم است و افراد بسیاری برای کاهش هزینه‌ها به دنبال خرید ارزان‌ترین دستگیره کابینت هستند. اما باید دقت کنید قیمت دستگیره ارتباط نسبتا مستقیمی با کیفیت دستگیره دارد. برای مثال قیمت دستگیره مخفی کابینت از جنس شمش آلومینیوم از دستگیره هایی با جنس آلومینیوم بازیافتی بیشتر است؛ چرا که شمش آلومینیوم مقاوم و با دوام است و علاوه بر طول عمر بالا، خم نشده و ظاهر زیباتری دارد.

دستگیره‌های کابینت هم مانند بسیاری از یراق آلات کابینت از متریال‌های متعدد و متفاوتی ساخته می‌شوند. آلیاژ بیشتر دستگیره‌های کابینت از فلز است و دستگیره‌های سربی یا زاماک بیشترین میزان تولید بین متریال مختلف را دارند. دستگیره‌های سربی یک لایه محافظ دارند که باعث افزایش عمر و ماندگاری دستگیره می‌شود. همچنین لایه محافظ دستگیره‌ها سطحی صاف و صیقلی است و به راحتی تمیز می شود. البته به‌یاد داشته باشید قیمت دستگیره‌های برنجی و برنزی بسیار بالاتر از انواع دیگر متریال‌هاست.

استیل ضد زنگ، آلومینیوم، سرب، شیشه‌ و سرامیک از انواع دیگر متریال ساخت دستگیره‌های کابینت به شمار می‌روند که دستگیره کابینت استیل ماندگاری بالاتر و قیمت مناسب تری نسبت به متریال دیگر دارد. دستگیره‌های سربی هم پس از آبکاری با نیکل به ظاهری مناسب دست پیدا می‌کنند.

دستگیره کابینت استیل مناسب کابینت‌های قدیمی

4. رنگ دستگیره کابینت

دستگیره ها بسته به مدلی که دارند در رنگ های مختلفی تولید می شوند؛ در آشپزخانه های کلاسیک بهترین رنگ، نقره ای یا طلایی است و رنگ دستگیره های کابینت مینیمال باید هم رنگ یا مشابه با رنگ درب کابینت باشد؛ اما در انتخاب رنگ دستگیره های کابینت مدرن محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید بسته به رنگ دکوراسیون از دستگیره های همرنگ یا مکمل و … استفاده کنید.

رنگ و مدل دستگیره کابینتی

خرید تجهیزات نوری و یراق آلات منزل از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق

در این مقاله راهنمای خرید دستگیره کابینت را از نظر کیفیت، متریال، قیمت و مدل بررسی کردیم. فکر می‌کنید چه عوامل دیگری در خرید دستگیره کابینت نقش دارند و باید به آن‌ها توجه کرد؟ نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و خوانندگان مجله تجهیز یراق به اشتراک بگذارید تا از تجربیات ارزشمندتان استفاده کنیم.

برای خرید انواع یراق آلات کابینت علاوه‌بر سایت تجهیز یراق می‌توانید از طریق شماره تلفن 02191070056 اقدام کنید. همکاران ما در واحد فروش آماده پاسخگویی به سوالات و شنیدن نظرات و پیشنهادات شما هستند.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020