روش های ساده برای از بین بردن بوی زباله

8 روش ساده برای از بین بردن بوی سطل زباله

دسته بندی : بلاگ راهنمای خرید لوازم آشپزخانه سبک زندگی

بوی بد سطل زباله شما را کلافه کرده است؟ جدای از بوی بد سطل زباله، باکتری‌ها هم در منزل شما پخش می‌شوند. باکتری و بوی بد می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های مختلفی شود. اگر نمی‌دانید چطور بوی بد سطل زباله را از بین ببرید، همراه ما باشید. در این مقاله 8 روش ساده برای از بین بردن بوی سطل زباله به شما معرفی می‌کنیم. با خواندن این مقاله برای همیشه از شر بوی سطل زباله خلاص شوید.

بوی سطل زباله شما را هم کلافه کرده است؟ البته تنها بوی بد سطل و زباله ها آزاردهنده نیستند، بلکه به مرور زمان، سطل زباله محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها نیز می‌شود و می‌تواند سلامت شما را به خطر بیندازد. اگر سطل شما در اثر مچاورت با زباله ها بو گرفته و با آب و تاید هم تمیز نمی شود، در این مقاله همراه ما باشید تا 8 روش ساده ی خانگی را معرفی کنیم که به شما کمک کند برای همیشه از شر بوی سطل زباله خلاص شده و محیط سالم‌تری را در آشپزخانه ی خود بسازید.

از بین بردن بوی بد سطل زباله

چکار کنیم سطل زباله بو نگیره؟

به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه این مقاله در تجهیز یراق و استفاده از روش‌های گفته شده برای همیشه از شر بوی سطل زباله راحت می شوید؛ علاوه بر این محصولاتی را به شما معرفی می کنیم که با کمک آن ها دیگر با مشکل بو گرفتن سطل زباله مواجه نشوید. پس با ما همراه باشید.

1-    جوش‌شیرین دشمن بوی بد است!

برای از بین بردن بوی سطل زباله می‌توانید با استفاده از جوش شیرین عملیات ضدعفونی را انجام دهید. برای این کار یک پیمانه جوش‌شیرین در یک ظرف بزرگ بریزید؛ سپس سه چهارم پیمانه نمک به آن اضافه کنید؛ حالا نوبت آب است، نصف پیمانه آب را همراه با 15 قطره اسانس دلخواه خود در ظرف بریزید و همه ی مواد را خوب به هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. مواد آماده شده را می‌توانید در قالب یخ بریزید و آن را در فریزر قرار دهید؛ در نهایت پس از اینکه مواد در قالب منجمد شد، یکی از قطعات آن را داخل سطل زباله بیاندازید تا از شر بوی بد سطل زباله خلاص شوید.

البته روش ساده تر این است که یک چهارم پیمانه جوش‌شیرین را در سطل زباله بریزید تا هنگامی‌که سطل زباله را بیرون می‌برید بوی بد زباله ها شما را آزرده‌خاطر نکند.

از بین بردن بوی سطل زباله با جوش‌شیرین

2-    با وایتکس هر جرمی از بین می رود!

بوی سطل‌زباله می‌تواند ناشی از جرم‌هایی باشد که با زباله‌ها به مرور زمان ایجاد شده است. برای شستشوی تمیز و از بین بردن بوی ناشی از این جرم‌ها، می‌توانید یک چهارم پیمانه وایتکس یا سفید‌کننده را در 4 لیتر آب حل کنید؛ و با محلول به دست آمده سطل زباله را بطور کامل بشویید. همانطور که خواهید دید، جرم و بوی زباله از بین می‌رود. اگر بوی وایتکس و سفیدکننده برای شما آزاردهنده است، پیشنهاد می‌کنیم هنگام استفاده از مواد شیمیایی پنجره آشپزخانه را باز کرده یا از فن آشپزخانه استفاده کنید.

3-    لیمو ضدعفونی‌کننده قوی سطل زباله است!

لیمو یک ضدعفونی‌کننده عالی است. خاصیت اسیدی لیمو باعث از بین رفتن انواع لکه‌ها و جذب بوی بد می‌شود. برای از بین بردن بوی سطل زباله می‌توانید چند تکه لیمو را برای چند ساعت کف سطل زباله بیندازید. البته باید بعد از چند ساعت لیموها را از داخل سطل زباله بردارید. از طرف دیگر می‌توانید با کمک آب لیمو سطل زباله خود را بشورید تا کاملا ضد عفونی شود.

از بین بردن بوی سطل زباله با لیمو

4-    سرکه دشمن قدیمی بوی بد سطل زباله است!

سعی کنید در صورت امکان هر از گاهی سطل زباله را با مواد و محلولی قوی، ضدعفونی کنید. شستشوی سطل زباله صرفا با آب، مانع از رشد میکروب و انواع قارچ‌ها نمی‌شود. برای از بین بردن میکروب‌ها، آب جوش بهترین انتخاب است. آب جوش را داخل سطل زباله بریزید و یک پیمانه سرکه هم به آن اضافه کنید. حالا درب سطل زباله را ببندید و بین 30 دقیقه تا 1 ساعت بعد، محلول داخل سطل زباله را بیرون بریزید و سطل زباله را با آب ولرم شستشو دهید. همانطور که خواهید دید اثری از بوی آزار‌دهنده سطل زباله نیست.

از بین بردن بوی سطل زباله با سرکه

5-   ذغال ساده ترین راه حل است!

یکی از راه های ساده و ارزان قیمتی که می توانید برای از بین بردن بوی سطل زباله امتحان کنید، استفاده از ذغال است. یک یا دو قطعه ذغال را در دستمال کاغذی یا کیسه فریزر قرار دهید (دقت کنید که روی ذغال باز بماند) و آن را در کف سطل قرار دهید تا شاهد از رفع بوی زباله از سطل باشید. البته موادی مانند سنگ های جذب کننده ی بو یا پودر بی کربنات سدیم نیز دقیقا مانند ذغال عمل می کنند و باعث جذب بوی بد سطل می شوند.

6-    زباله‌های بودار را از منزل خارج کنید!

زباله هایی مثل بازمانده ی غذا‌های دریایی بوی زیادی تولید می‌کنند و بهتر است که بلافاصله پس از صرف وعده غذایی خود و یا نهایتا در ساعات انتهایی شب، مواد‌ زائد باقیمانده را درون کیسه‌ی جداگانه‌ای بریزید و آن را به بیرون از منزل منتقل کنید. با تفکیک و خارج کردن سریع زباله‌ها و مواد زائد بد‌بو، به راحتی می‌توانید از بو گرفتن سطل زباله و محیط آشپزخانه جلوگیری کنید.

چکار کنیم سطل زباله بو نگیره

7-    ادویه ها هم بوی بد را کاهش می دهند!

کمی ادویه دارچین یا کاری در انتهای سطل بریزید، یا پس از شستن کامل مخازن سطل زباله با آب و تاید، سطل را به جوشانده ی دارچین یا وانیل آغشته کنید. خواهید دید که علاوه بر رفع بوی بد سطل، آشپزخانه ی شما با بوی ادویه ها و مواد خوشبو، معطر می شود.

8-    استفاده از سطل زباله خشک وتر و جلوگیری از ترکیب‌شدن زباله‌ها بهترین راه است!

با استفاده از سطل زباله دو مخزنه یا چند مخزنه که مختص زباله‌های‌تر و خشک ساخته شده است؛ به راحتی می‌توانید زباله‌های خود را تفکیک کنید تا از ترکیب انواع زباله‌های‌تر و خشک و ایجاد بوی بد زباله جلوگیری کنید؛ به این ترتیب شما می توانید راحت تر زباله های تر را سازماندهی کنید و به بازیافت در محیط زیست نیز کمک شایانی کرده اید. استفاده از یک سطل زباله دو مخزنه می‌تواند مشکل زباله‌ها تر و خشک را برای همیشه حل کند.

سطل زباله سه مخزنه برای تفکیک زباله ها

سطل زباله کابینتی بهترین راه تفکیک زباله هاست!

سطل زباله کابینتی نه تنها به تفکیک زباله ها در فضای کوچک آشپزخانه کمک می کند بلکه تا حد زیادی باعث عدم انتشار بوی بد زباله ها در آشپزخانه می شود. سطل کابینتی اگر از برند های معتبر یک سطل بسیار عالی از جنس نانوی آنتی باکتریال است؛ به همین دلیل از باعث می شود تا میکروب ها و باکتری ها در فضای سطل زباله رشد نکنند؛ از طرفی این سطل ها قابلیت شستشوی ساده و سریع را دارند و برای شستن مخازن سطل ها نیازی به هیچ یک از راه های بالا نخواهید داشت.

نکته ی قابل توجه اینجاست که سطل های کابینتی در ابعاد و طرح های مختلف تولید می شوند تا شما بتوانید مناسب ترین سطل را برای کابینت خود انتخاب کنید. درب محکم و آسان باز شوی سطل های کابینتی باعث می شود تا بوی بد زباله های تر در سطل زباله حبس شود، بنابراین اگر زباله های تر و خشک را در سطل ها تفکیک کنید و زباله های تر بو دار را هر شب از منزل خارج کنید، هرگز با مشکل بوی بد زباله در آشپزخانه مواجه نمی شوید.

سطل آشغال کابینتی انواع متفاوتی از جمله داشبوردی، کشویی، آویز، بازویی و … دارد و در مدل های یک، دو، سه و چهار مخزنه موجود است. با مراجعه به صفحه سطل زباله کابینتی می‌توانید انواع سطل زباله‌ها را مشاهده کرده و متناسب با نیاز منزل و سایز کابینت خود، بهترین سطل زباله را تهیه کنید.

انواع سطل زباله کابینتی

رفع بوی بد سطل زباله؛ شما چه راهکاری دارید؟

در این مقاله 6 راهکار‌ برای رفع بوی بد سطل زباله و ضدعفونی کردن سطل با لیمو، سرکه، جوش‌شیرین، وایتکس، سفید‌کننده و … را به طور کامل بررسی کردیم و با مدل های سطل زباله کابینتی که راه حل مناسبی برای جلوگیری از ایجاد بوی بد هستند آشنا شدیم؛ در نهایت باید به یک نکته مهم اشاره کنیم: گاهی اوقات مشکل از سطل آشغال و حجم زباله‌های موجود نیست. زباله ها در هر میزانی می‌توانند باعث ایجاد بوی بد شوند؛ اما گاهی بسته نشدن درب کابینت باعث انتقال بوی سطل زباله به داخل خانه و آشپزخانه می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم در صورتی که درب کابینت آشپزخانه شما به خوبی بسته نمی‌شود، مقاله علت باز ماندن درب کابینت را در وبلاگ تجهیزیراق مطالعه کنید؛ البته اگر شما از روش دیگری برای از بین بردن بوی بد سطل زباله استفاده می‌کنید، در بخش نظرات راهکار خود را با کاربران و تجهیز یراق به اشتراک بگذارید.

لازم است بدانید که با تفکیک زباله ها در سطل های آنتی باکتریال، استفاده از کیسه های محکم مخصوص زباله و قرار دادن سطل در جای خشک و خنک باعث می شود تا سطل زباله ی شما هرگز بو نگیرد و دیگر با مشکل بوی بد زباله ها مواجه نشوید؛ البته می توانید برای محکم کاری در کنار رعایت موارد بالا، یک فیلتر بو (خوشبوکننده سطل) خریداری کنید و در سطل زباله قرار دهید تا برای مدت زیادی خیالتان از بابت بو نگرفتن سطل زباله راحت باشد.

فروشگاه اینترنتی تجهیزیراق، بزرگ‌ترین فروشگاه عرضه کننده ی یراق آلات کابینت، اکسسوری کابینت، تجهیزات نورپردازی کابینت، یراق درب ریلی و … است و امکان خرید انواع سطل زباله و سایر محصولات را به سه روش اینترنتی، تلفنی و حضوری فراهم کرده است. در تجهیزیراق می‌توانید تمام محصولات مورد نظرتان را از برند های معتبر با گارانتی شرکتی و قیمت مناسب سفارش دهید تا در اسرع وقت به آدرس دلخواهتان در هر کجای ایران ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر  می‌توانید با کارشناسان تجهیز یراق به شماره تلفن 02177343556 تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید.

اگر راهکار دیگری برای از بین بردن بوی سطل زباله یا جلوگیری از انتشار بو می شناسید از طریق کامنت ها با ما و مخاطبان دیگر در میان بگذارید.

پرسش و پاسخ (2)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020