دلیل بسته نشدن درب کابینت چیست؟

دلیل بسته نشدن درب کابینت چیست؟

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

چرا درب‌های کابینت باز می‌مانند؟ گاهی مهم‌ترین علت خرابی درب‌های کابینت موارد ساده‌ای هستند که با کمک یک پیچ‌گوشتی و ابزار ساده برطرف می‌شوند. در برخی مواقع فقط کافی است که وضعیت یراق آلات و پیچ‌های کابینت‌ها را بررسی کنید تا به ایراد‌های جزئی و مختصری پی ببرید. بهتر است برای پیدا کردن ایرادهای درب کابینت با چند مورد ساده آشنا شوید تا مانند یک تعمیرکار حرفه‌ای به درست کردن درب‌های خراب کابینت بپردازید دلیل بسته نشدن درب کابینت را پیدا کنید.

باز بودن درب‌ کابینت ها، تصویری به هم ریخته و نامنظم از آشپزخانه را به وجود می‌آورد. حتی تصور اینکه بعد از یک روز کاری سخت، برای آرامش و استراحت به خانه بروید و با آشپزخانه‌ای نامرتب و کابینت‌هایی که درب آن‌ها به دلایل مختلف بسته نمی‌شود رو‌به‌رو شوید،‌ بسیار سخت است.

اگر علت باز ماندن درب های کابینتتان را نمی دانید تا انتهای این مقاله تجهیز یراق با ما همراه باشید. ما در ادامه این مطلب به‌ طور کامل دلیل بسته نشدن درب کابینت را شرح می‌دهیم و شما را با چگونگی حل این مشکل آشنا می کنیم.

خرابی لولا عامل مهمی در باز ماندن درب کابینت است

لولا گازور یکی از یراق‌ آلات کاربردی و مهم کابینت‌ محسوب می‌شود. مهم‌ترین وظیفه لولا باز و بسته کردن درب‌های کابینت است. بنابراین خرابی لولا یکی از اصلی‌ترین دلایل بسته‌ نشدن درب‌ کابینت به شمار می‌رود.

به این ترتیب اولین قدم برای پیدا کردن علت باز ماندن درب‌های کابینت، بررسی دلیل خرابی و مشکلات لولا است. اگر لولا به درستی عمل نکند، درب کابینت باز می ماند و یا کج می شود؛ پس کابینت ها ظاهر مرتب و زیبای خود را از دست می دهند.

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های اضافی تعمیرات یا تعویض قطعات، خرید یراق آلات استاندارد و با کیفیت است. با خرید یکی از لولا هایی که کیفیت قابل توجه و دوام بالایی دارند، نه تنها عملکرد باز و بسته شدن کابینت ها را بهبود می بخشید بلکه دیگر نیازی به تعویض یا تعمیر لولا نیز نخواهید داشت.

جک‌های خراب مهمترین علت چفت نشدن درب کابینت

در هنگام خرید لولا گازور دقت کنید که لولا ها انواع مختلفی دارند. برخی از لولا ها ساده هستند و برخی دیگراز لولا گازورها داری سیستم آرام بند نیز دارند. از طرفی هر لولا برای درب خاصی طراحی شده؛ مثلا لولای درب شیشه ای با لولای درب چوبی متفاوت است؛ همچنین اینکه درب کابینت مورد نظر شما از ورق چند میل ساخته شده و با چه زاویه ای باز می شود نیز مهم است. برخی از لولا ها نیز برای مصارف خاص تری ساخته می شوند؛ مثل لولا گازور نیم و نیم که برای درب هایی به کار می رود که به یک چارچوب مشترک متصلند و فضای کافی برای باز شدن ندارند.

به این ترتیب اگر قبل از خرید با انواع لولا کابینت و کاربرد های آن آشنا شوید بهتر می توانید تصمیم بگیرید که کدام نوع لولا گازور برای کابینت شما مناسب تر است.

سرویس دوره‌ای درب‌های کابینت را فراموش نکنید

گاهی اوقات نیز دلیل بسته نشدن درب کابینت علتی ساده و پیش پا افتاده تر است؛ برای مثال در بعضی موارد پیچ‌هایی که شل شده‌اند اجازه بسته شدن کامل درب‌های کابینت را نمی‌دهند. با استفاده از یک پیچ‌گوشتی پیچ‌های لولاهای بالایی و پایینی درب‌ کابینت را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سفت و محکم شوند.

هیچ کابینتی بدون یراق آلات کابینت تکمیل نمی‌شود؛ حتی ریزترین قطعات کابینت مانند پیچ‌ها در کارکرد و باز و بسته شدن درب‌های کابینت نقش دارند. بنابراین تا حد امکان سعی کنید از یراق آلات بی کیفیت استفاده نکنید.

شل بودن پیچ‌ها، علت اصلی باز ماندن درب کابینت

رگلاژ نبودن درب‌ها اصلی‌ترین علت بسته نشدن درب کابینت است

علت باز ماندن درب کابینت چیست

درب‌هایی که رگلاژ نباشند، در جای اصلی خود قرار نگرفته و باز می‌مانند. برخی اوقات باز و بسته کردن درب‌هایی که رگلاژ نیستند با صداهای ناخوشایندی نیز همراه است. برای اینکه از رگلاژ بودن درب‌های کابینت مطمئن شوید باید در سه مرحله، درب‌ها را بررسی کنید. به این ترتیب درب کابینت های شما رگلاژ می شود و دیگر باز نمی ماند.

در ویدئوی زیر، در کمتر از یک دقیقه، نحوه ی ریگلاژ درب به وسیله ی پیچ های روی لولا را توضیح داده ایم.

چرا درب کابینت کامل بسته نمی شود؟

با مطالعه این مقاله متوجه شدیم که خرابی یا استاندارد نبودن یراق آلات تاثیر بسیاری در خرابی و بسته نشدن درب‌های کابینت دارند. بهتر است پیش از سفارش کابینت، یراق آلات مناسب و کاربردی را انتخاب کنید. همچنین به‌ یاد داشته باشید هیچ‌وقت سعی نکنید درب‌ها را به زور ببندید، چون این کار باعث خرابی بیشتر خواهد شد.

فروشگاه تجهیز یراق یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان یراق آلات کابینت در سراسر ایران است. همین حالا می‌توانید یراق آلات با کیفیت را با ضمانت کالا و هزینه ارسال رایگان در تجهیز یراق سفارش دهید و در سراسر ایران تحویل بگیرید. کارشناسان تجهیز یراق از طریق شماره تلفن 021-91070056 آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

پرسش و پاسخ (2)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • زارع 1402.06.18

    با عرض سلام و خسته نباشید درب کابینت ما به صورت نیمه باز می‌ماند حتی اگر درب را با فشار هم ببندیم بازبه حالت اول خود بر میگردد ممنون میشم اگه راهنمایی بفرمایید

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020