نصب قرنیز کابینت

نصب قرنیز کابینت؛ سریع، آسان و کاربردی

دسته بندی : بلاگ راهنمای نصب یراق آلات

نمی‌دانید چطور قرنیز کابینت را نصب کنید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله صفر تا صد نصب قرنیز کابینت را بررسی می‌کنیم.

پشت کابینت بهترین محل برای رشد انواع قارچ و باکتری است و قارچ ها و باکتری ها می‌توانند سلامت آشپزخانه و طول عمر کابینت های شما را تهدید کنند. از عوامل ایجاد قارچ ها و باکتری ها در پشت کابینت، تاریکی و رطوبت است. ممکن است در هنگام شستشوی ظروف در سینک ظرفشویی و یا واژگون شدن لیوان آب بر روی کابینت ها، آب به پشت کابینت نفوذ کند و بدنه ی کابینت شما را خراب کند؛ این امر موجب کپک زدن بدنه ی کابینت و ایجاد میکروب در ظروف داخل کابینت می شود. بهترین راهکار برای جلوگیری از نفوذ آب به پشت کابینت، استفاده از قرنیز دور سینک ظرفشویی و کابینت است.

عدم استفاده از قرنیز کابنیت باعث نفوذ آب به پشت کابینت شده و علاوه بر باد کردن بدنه ی کابینت ها و رشد انواع قارچ ها و باکتری ها، بوی نامطبوعی را نیز ایجاد می کند (مساله‌ای که می‌تواند هزینه زیادی روی دست شما بگذارد). در این مقاله به صورت کامل با قرنیز، مزایای استفاده از قرنیز و نحوه نصب قرنیز آشنا می‌شویم. به شما اطمینان می‌دهیم با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید نصب قرنیز را انجام داده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

قرنیز به منظور جلوگیری از نفوذ آب به صفحه و پشت کابینت نصب می‌شود

قرنیز کابینت چیست؟

قرنیز کابینت که با نام آب‌بند صفحه کابینت نیز شناخته می‌شود، شاخه‌ای از جنس فلز، پلاستیک یا ترکیب فلز و پلاستیک است و به منظور جلوگیری از نفوذ آب به صفحه و پشت کابینت نصب می‌شود؛ بنابراین قرنیز کابینت از رسیدن آب به پشت کابینت جلوگیری می‌کند.

چرا چسب‌آکواریوم جایگزین مناسبی برای نصب قرنیز نیست؟

چرا چسب‌ آکواریوم جایگزین قرنیز کابینت نیست؟

بسیاری از افراد برای جلوگیری از نفوذ آب به قسمت پشت کابینت و باد کردن روکش MDF، از چسب آکواریوم استفاده می کنند. اما از نظر کارشناسان فنی این حوزه، چسب آکواریوم جایگزین قرنیز کابینت نیست؛ چرا که چسب آکواریوم نه تنها زیبایی کابینت را از بین می برد، بلکه به مرور زمان خاصیت چسبندگی خود را از دست داده و کنده می شود، در نتیجه مجددا آب به پشت کابینت نفوذ کرده و صفحه MDF روی کابینت باد می کند؛ بنابراین هرگز موثر بودن نقش قرنیز در زیبایی و طول عمر کابینت ها را دست کم نگیرید.

البته پیشنهاد می کنیم که برای چسباندن قرنیز هم از چسب آکواریوم استفاده نکنید. بهترین روش برای نصب قرنیز و جلوگیری از نفوذ آب، استفاده از چسب کابینت است. چسب کابینت علاوه بر اینکه قرنیز را در جای خود محکم نگه می دارد، به صورت ویژه ای از نفوذ آب به پشت کابینت نیز جلوگیری می کند. به‌عبارت‌دیگر چسب آکواریوم یک راه‌حل موقت برای جلوگیری از نفوذ آب است اما قرنیز و چسب کابینت راه‌حل ویژه و همیشگی است.

آموزش نصب قرنیز کابینت در 5 دقیقه!

قبل از هر چیزی باید جنس و مدل قرنیز کابینت خود را انتخاب کنید. قرنیز کابینت در مدل های زیادی تولید می شود؛ بنابراین شما می توانید بسته به نیاز خود و اندازه کابینت، قرنیز مناسبی را تهیه کنید. لازم به ذکر است که قرنیز تخت و نیم‌گرد در آب‌بندی کابینت بهتر عمل می‌کند.

برای نصب قرنیز کابینت، ابتدا قرنیز‌ها را به اندازه کابینت خود برش بزنید. شاسی زیر قرنیز را جدا کنید و با چسب کابینت مخصوص آن را دقیقا در قسمت اتصال دیوار و کابینت بچسبانید. بعد از این‌که قرنیز بین دیوار و کابینت فیکس شد، قاب رویی را روی شاسی قرار بدهید و آن را محکم کنید.

در بخش‌هایی که زاویه تیزی در لبه‌ها ایجاد شده با ابزار و برش اریب می‌توانید آن‌ها را پوشش بدهید. دقت کنید اگر قرنیز به درستی نصب نشود، کارایی لازم را نخواهد داشت. البته که نصب قرنیز کابینت کار چندان سختی نیست و به راحتی انجام می شود؛ اما اگر زمان کافی برای نصب قرنیز ندارید بهتر است از یک نصاب کابینت حرفه ای کمک بگیرید.

نصب قرنیز کابینت را جدی بگیرید

قرنیز دور سینک ظرفشویی و آبچکان؛ حفظ سلامت آشپزخانه

تفاوتی ندارد که از کدام آبچکان کابینت استفاده می کنید؛ در هر صورت لازم است تا با توجه به شستشوی روزانه ی ظروف و امکان نفوذ آب به پشت کابینت، نصب قرنیز کابینت را جدی بگیرید. برای اینکه از عدم ایجاد رطوبت و رشد باکتری ها در آشپزخانه مطمئن شوید می توانید از انواع آبچکان رومیزی که بر روی سینی کنار سینک قرار می گیرند، استفاده کنید. با استفاده از آبچکان رومیزی امکان نفوذ آب به پشت کابینت را به حداقل می رسانید.

خرید انواع قرنیز کابینت در فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق

قرنیز کابینت جدید؛ حفظ سلامت و زیبایی آشپزخانه

یراق آلات کابینت با کیفیت، برای عملکرد صحیح هر کابینت ضروری هستند. قرنیز کابینت نیز از یراق آلاتی است که برای عملکرد و سلامت کابینت ضروری هستند. با نصب قرنیز کابینت می توانید به راحتی جلوی ایجاد رطوبت در پشت کابینت ها را بگیرید و از صرف هزینه های هنگفت برای تعمیر کابینت ها جلوگیری کنید.

شما می توانید انواع قرنیز کابینت در مدل های مختلف را با قیمت مناسب از فروشگاه تجهیز یراق تهیه کنید. خرید از تجهیز یراق از سه روش اینترنتی، تلفنی (02177343556) و حضوری تهیه کنید و در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید. امیدواریم اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد و بتوانید به سادگی قرنیز کابینت خود را نصب کنید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه نصب قرنیز کابینت را دارید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان تجهیز یراق به اشتراک بگذارید؛ البته می توانید از نصابان فروشگاه تجهیز یراق برای نصب قرنیز کابینت خود کمک بگیرید.

تاریخ انتشار: 17.04.1400
نظرات کاربران

پرسش و پاسخ (9)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • معصومه.گودرزنژاد 1400.07.20

    میخوام.قرنیز.به.چسبانم.همکاری.میکنید

    • صلاحی 1400.07.26

      برای چسباندن قرنیز با چسب اکواریم می توانید اقدام کنید
      در صورت نیاز با فروشگاه تماس بگیرید

    • مرتضی 1400.09.05

      چسباندن قرنیز با چند تا میخ و چسب اکواریم به راحتی انجام میشه
      زیره قرنیز رو با میخ و چند قطره اکواریم روی صفحه قرار بدید
      بعد از سفت شدن چسب رویه قرنیز رو روی پایه قرار بدید و با فشار محکمش کنید .

  • م. ناظر 1400.10.24

    حیف وقت. کلی‌گوییهایی بدون ارائهٔ کمترین اطلاعات به درد‌بخور در باره چسب کابینت و نحوه چسباندن قرنیز

  • علی 1400.12.03

    سلام ما به تازگی کابینت کردیم ولی قرنیز کابینت برامون نزدن از کابینت ساز پرسیدم گفت هم اینکه ما صفحات رو کابینتی رو دقیق برش زدیم و صفحه کابینت فاصله اش تا دیوار خیلی کمه و با چسب فاصله رو پر کردیم و هم اینکه برا زدن قرنیز باید صفحه رو کابینتی سوراخ بشه و بیشتر منجر به نفوذ آب و باد کردن صفحه رو کابینتی میشه. آیا این مطلب درسته؟

    • مرتضی 1400.12.07

      سلام اینکه صفحه کابینت باید سوراخ بشه رو میشه با همون چسبی که به دیوار چسبونده صفحه رو زد و اینکه دقیق برش زدن ربطی به صفحه کابینت نداره
      معمولا صفحه کابینت در حال حاضر از نفوذ اب بین دیوار و کابینت جلوگیری میکنه
      پیشنهادم این قرنیز کابینت رو خودتان تهیه کنید و قرار بدید

    • محمود جمیلی فرد 1402.05.17

      در مورد میخ و پیچ کردن بهتره ک تا حداقل فاصله ۳۰سانتی از پیچ و میخ استفاده نشه.دیگر جا ها مشکلی ندارن .چون کانون نفوذ آب به پشت کابینت همون قسمت سینک هست.

  • علی داودی 1401.11.01

    سلام لطف میکنید در مورد زوایا به اختصار توضیح دهید
    در مورد زوایا که ۹۰ درجه هستند و نحوه درست فارسی بر کردن به داخل و بیرون

  • محمود جمیلی فرد 1402.05.17

    بهتره که اول با استفاده از ام دی اف پرت با عرض حدود سه الی چهار سانت زاویه رو بدست بیارید و بعد قرنیز رو برش بدین.

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020