آموزش تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

دسته بندی : بلاگ

اگر از کمد دیواری قدیمی لولایی خانه خود خسته شده‌اید، می‌توانید با دانستن آموزش تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی آن را به یک کمد شیک و مدرن تبدیل کنید.

تاریخ انتشار: 13.06.1400
آموزش تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

از کمد دیواری قدیمی لولایی خانه خسته شده‌اید و به دنبال راهی هستید تا با کمترین هزینه، آن را به کمد ریلی مدرن تبدیل کنید؟ این روز‌ها کمد‌های دیواری ریلی، در هر دکوراسیون شیک و لوکسی دیده می‌شوند. پس اگر شما هم به فکر، تبدیل کمد دیواری به ریلی افتاده‌اید با ما همراه شوید. زیرا می‌خواهیم، به آموزش تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی با کمترین هزینه و دردسر ممکن بپردازیم.

ساخت و نحوه تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

اگر کمد دیواری قدیمی شما دو درب دارد، می‎‌توانید آن را به یک کمد ریلی دو درب تبدیل کنید. کمد‌های دیواری با عرض کمتر یا بیشتر از حد گفته شده، برای تبدیل کمد‌های ریلی تک درب یا سه درب مناسب هستند. تبدیل کمد دیواری قدیمی به کمد ریلی تک درب یا سه درب، پروسه‌ای تخصصی بوده و به یک نصاب نیاز دارند. در ادامه با ما همراه شوید، تا با نحوه تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی آشنا شوید:

  1. در اولین قدم از تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی، باید لولا‌ها را از درب‌ها و فریم آهنی کمد دیواری جدا کنیم.
  2. مرحله بعد بستگی به نوع ریلی دارد که می‌خواهید، درون کمد دیواری قرار دهید. اگر در هنگام خرید یراق آلات، ریل‌های موجود در بازار را انتخاب کرده باشید، به طور معمول 3 سانت از ارتفاع داخلی کمد دیواری کم شده و اندازه در خواهد شد. به عنوان مثال، اگر اندازه داخل کمد دیواری 2 متر است، اندازه درب کمد دیواری 197 سانت خواهد بود.
نحوه اندازه گیری درب کمد دیواری ریلی
  1. حالا باید عرض کمد دیواری را اندازه بگیرید؛ در هر مدل دو تکه یا سه تکه‌ای، شما باید حداقل عرض کمد دیواری را 60 سانت و حداکثر آن را 1 متر اندازه بگیرید.
  2. بعد از اندازه گرفتن عرض، باید به سراغ قرقره‌هایی که می‌خواهید روی کار نصب کنید بروید. هر قرقره‌ای که برای کمد دیواری تهیه کرده‌اید، یک کاتالوگ فنی دارد که فروشنده آن را به شما تحویل خواهد داد؛ باید آن‌ها را روی درب نصب کنید.
  3. در این مرحله باید ریل‌ها را داخل یونیت (کلاف فلزی)، نصب کرده و سپس درب کمد را جا بیاندازید.

اگر بخواهیم به طور کلی، مروری بر پروسه تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی داشته باشیم، مراحل به شرح زیر خواهند بود:

معایب کمد دیواری ریلی

آخرین گام برای تکمیل مراحل تبدیل کمد لولایی به ریلی

وسایل و لوازم خانگی چوبی، بدون یراق آلات مناسب کامل نمی‌شوند. پس در مرحله آخر و بعد از جا انداختن قرقره روی ریل کمد دیواری، باید به فکر خرید مهم‌ترین یراق یعنی دستگیره باشید. دستگیره کمد ریلی، نه تنها باعث زیبا‌تر شدن آن می‌شود، بلکه به راحت باز و بسته شدن درب نیز کمک می‎‌کند. دستیگره کمد دیواری ریلی، در شاخه‌های 2 و 3 متری بوده و در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و استیل موجود هستند.

اگر فروشگاه یراق آلات معتبر با محصولاتی با کیفیت، پیدا نکرده‌اید نگران نباشید. دستگیره کمد می‌خواهید یا قفل درب چوبی؟ به دنبال پیچ و رولپلاک هستید یا یراق تخت خواب؟ شما می‌توانید خرید یراق آلات کمد ریلی را تنها با چند کلیک، از فروشگاه آنلاین تجهیزیراق انجام دهید. پس همین حالا سری به سایت یراق آلات زده و از تنوع محصولات شگفت زده شوید.

تبدیل کمد دیواری قدیمی به جدید

لیست مزایا و معایب کمد دیواری ریلی

امروزه کمد‌های دیواری ریلی، بین کاربران بسیار پرطرفدارند. اگر قصد خرید این کمد‌ها را دارید، یا می‌خواهید کمد دیواری قدیمی خود را به ریلی تبدیل کنید، باید مزایا و معایب این وسیله را نیز بدانید.

بدون سروصدای آزاردهنده

لولا‌های به کار رفته در کمد دیواری‌های قدیمی بعد از مدتی استفاده، شروع به سروصدا خواهند کرد. به همین دلیل باید هر چند وقت یکبار، آن‌ها را روغن کاری کرد. گاهی اوقات نیز روغن کاری موثر نبوده و تنها راه برای عیب یابی کمد دیواری قدیمی، تعویض لولا است. اما کمد دیواری‌های ریلی، چنین مشکلی نداشته و بدون سروصدا روی ریل حرکت می‌کنند.

اگر در پیدا کردن یراق آلات مربوط به کمد دیواری لولایی قدیمی دچار مشکل شده‌اید، سری به فروشگاه آنلاین تجهیزیراق بزنید و از محصولات بازدید کنید. شما می‌توانید با کیفیت‌ترین یراق‌آلات اتاق خواب، مناسب‌ترین یراق ساختمان و بهترین مارک یراق آلات کابینت را با قیمتی عالی در این فروشگاه پیدا کنید.

استفاده بهینه از فضا

برای استفاده از کمد‌های لباس با درب لولایی، باید فضایی خالی در مقابل آن تعبیه کنید. شما نمی‌توانید از این فضا، برای قرار دادن تخت خواب یا میز استفاده کنید؛ زیرا در غیر اینصورت کمد دیواری لولایی، کارایی خود را از دست خواهد داد.

کمد دیواری ریلی یک عامل موثر، برای استفاده بهینه از فضای خانه است. کاربر با نصب کمد دیواری ریلی، در حدود 2 متر از فضای خانه، صرفه‌جویی خواهد کرد. در این کمد، نیازی به باز و بسته کردن درب‌ها نبوده و درب‌ها به صورت کشویی، پشت و جلوی یکدیگر حرکت خواهند کرد.

بعد از تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی و نصب موفقیت آمیز آن، شاید بخواهید برای سایر امور خانه نیز چنین روشی پیش گرفته و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنید. پس اگر می‌خواهید از نصب قرنیز کابینت، تا نصب دستگیره و سوپری داخل آن را خودتان انجام دهید، سری به بلاگ تجهیزیراق بزنید.

فیلم کمد دیواری ریلی

المان شیک، مدرن و کاربردی در دکوراسیون

کمد‌های دیواری ریلی، ظاهری شیک و مدرن به خانه شما خواهند داد. این کمد‌ها، اغلب برای دکوراسیون‌هایی مدرن و مینیمال به کار می‌روند؛ اما با رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی که دارند، دست شما را برای انتخاب باز گذاشته و برای هر چیدمانی مناسبند.

درب کمد‌های دیواری ریلی، برای نصب آینه هم بسیار مناسب بوده و می‌توانند فضا را بزرگ‌تر نشان دهند. شما می‌توانید این مدل کمد‌ها را به صورت تمام آینه، سنترال، نواری و درب ریلی آینه‌ای سفارش دهید.

هزینه خرید به نسبت بالا

هزینه خرید و نصب کمد دیواری ریلی، بسیار بیشتر از کمد دیواری لولایی خواهد بود. اما با توجه به اینکه، کمد ریلی فضای کمتری را اشغال کرده و ظاهر مدرن‌تری دارد، انتخاب آن بسیار به صرفه‌تر خواهد بود.

در این مقاله اشاره کردیم که راه‌های دیگری، جز خرید یک کمد دیواری ریلی نو وجود داد؛ شما می‌توانید، کمد دیواری لولایی قدیمی را به ریلی تبدیل کرده و در بسیاری از هزینه‌ها صرفه جویی کنید. با به دست آوردن مهارت و تخصص لازم به مرور می‌توانید نصب ریل کشو، نصب شلف چوبی و حتی نصب درب و قرقره راستیکور را خودتان در خانه و بدون نیاز به تعمیرکار انجام دهید.

آموزش تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی

شما چه تجربه‌ای از تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی دارید؟

در این مقاله به آموزش مرحله به مرحله، تبدیل کمد دیواری لولایی به ریلی پرداختیم. شما تا به حال کمد دیواری لولایی را به ریلی، تبدیل کرده‌اید؟ چه تجربه‌ یا چه پرسشی در این زمینه دارید؟ خوشحال می‌شویم، تجربیات و پرسش‌های خود را در بخش نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.

به دنبال فروشگاهی برای خرید یراق‌های با کیفیت هستید؟ به شما، فروشگاه تجهیز یراق را پیشنهاد می‌کنیم. تجهیزیراق با بیش از 10 سال سابقه در زمینه فروش یراق آلات، بهترین خدمات را به شما عرضه کرده و خاطره‌ای خوش از خرید برایتان رقم خواهد زد.

سوالات متداول

01ایا برای همه مدل های ریلی که تو بازار موجود باید 3 سانت از امداره کل کم کنیم ؟
خیر هر ریلی انداره مشخصی داره ولی یه روش وجود داره که میشه اینطوری مثال زد ضخامت ریل بالا و پایین +1 سانت این اندازه رو از ارتفاع فضای کمد دیواری کم کنید مثلا اگه ارتفاع داخل کمدتون 200 سانت و دو تاریل 2 سانت از فضا رو گرفته 1 سانت برای جا انداختن قرقره ها کم کنید جمعا میشه 3 سانت یعنی اندازه درب باید 197 سانت باشه
02میشه از همون درب های ام دی اف قدیمی برای کمد دیواری استفاده کرد ؟
بله این امکان هست فقط باید سایز بشه
03برای درب کمد دیواری چوبی این امکان هست ؟ ریل برای انجامش پیدا میشه ؟
برای درب های چوبی قدیمی باید از ریل های شاخه ای یک ردیف استفاده کنید تا بتونید محل ریل دوم خودتان جای گذاری کنید .
04میشه برای درب ها از ارام بند استفاده کرد ؟
بله برای درب های کمدی ریلی امکان استفاده از ارام بند تو مکانیزم درب های ریلی وجود داره

پرسش و پاسخ (4)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • منصوره اره کش 1401.07.06

    سلام ضمن تشکر از شما، من میخواستم کمدهای قدیمی خانه را به کمدهای ریلی تبدیل کنم، 3 تا کابینت ساز اومدند و گفتند اصلا امکان نداره، چون چا رچوبش سلام فلزی بود و همگی نظرشون این بود که این چهارچوب فلزی از دور کمد باید کنده بشه و تخریب زیاد داشت.
    بالاخره خودم توی اینترنت سرچ کردم، آموزش های ساخت کمد ریلی را دیدم تا اینکه متوجه شدم اصلا نیازی به تخریب و جداکردن چارچوب فلزی دور کمد نیست. و همون کلاف را اگه بیرون کمد بسازند کار حل میشه، فقط 13 سانت از محل کمد به جلوی کمد اضافه شد در واقع 13 سانت از فضای اتاق کم شد و درب ریلی بیرون از کمد از کف زمین تا سقف نصب شد. و این تجربه ی خوبی برای من و کابینت کار بود که یک روش جدید برای تبدیل کمد دیواری قدیمی به ریلی پیدا کردیم کم هزینه و بسیار شیک…

  • آزاد کریمی 1401.11.11

    سلام
    وقت بخیر
    ممنون از سایت خوبتون
    یک سوال داشتم خدمتتون آیا باید برای اندازه گیری درب های کمد در عرض هم مقداری از اندازه کم بشه؟
    لطفا اندازه گیری عرض درب ها رو هم بفرمایید
    ممنونم

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020