چیدمان اتاق خواب کوچک

ترفند هایی برای چیدمان اتاق خواب کوچک به بهترین شکل ممکن

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

چیدمان اتاق خواب کوچک کار چندان راحتی نیست. باید به اصول و قوانین دکوراسیون خانه آشنا باشید. اما گاهی اوقات با چند ترفند ساده می‌توان به راحتی فضای اتاق خواب را بیشتر کرد و از کل محیط بهره برد.

شما هم با مشکل دکوراسیون اتاق‌ خواب روبه‌رو هستید و اصول چیدمان اتاق خواب کوچک را نمی‌دانید؟

قبل از هر کاری باید بدانید که اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش است و باید در چیدمان اتاق خواب دقت بسیاری داشته باشید، به خصوص زمانی که اتاق خواب شما کوچک است. به این ترتیب فضای کمی برای قرار دادن وسایل مورد نیازتان در اتاق دارید.

برای چیدمان اتاق خواب کوچک این نکته حائز اهمیت است که وسایل غیر ضروری را کنار بگذارید هر وسیله‌ای را برحسب نیاز تهیه کنید و در طراحی چیدمان اتاق‌تان فقط از وسایل ضروری و اصلی استفاده کنید. برای آشنایی با ترفندهای چیدمان اتاق خواب کوچک تا انتهای این مقاله با تجهیز یراق همراه باشید تا نظم و آرامش را به اتاق خواب‌تان هدیه کنید.

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده

رعایت تقارن در چیدمان اتاق خواب

ایجاد تقارن یکی از اصول چیدمان اتاق خواب کوچک است. سعی کنید تا حد امکان تقارن را رعایت کنید تا اتاق‌تان زیباتر به نظر برسد. برای مثال پاتختی ها را در طرفین تخت خواب قرار دهید و اگر دو چراغ خواب دارید هرکدام را بر روی یکی از پابختی ها بگذارید. سعی کنید وسایلی که تک هستند (مانند تخت خواب یا میز دراور) را در وسط قرار دهید.

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده

قرار دادن تخت زیر پنجره، یکی از اصول چیدمان اتاق

در چیدمان اتاق خواب کوچک قرار دادن وسایل در جای درست اهمیت بسیاری دارد. مثلا قرار دادن تخت در وسط اتاق و با فاصله از دیوارها کاری غیر اصولی و اشتباه است. بهترین جا برای قرار دادن تختخواب در یک اتاق خواب کوچک زیر پنجره است. سعی کنید تا حد امکان تاج تخت را در زیر پنجره قرار ندهید، چرا که باعث می شود نور اتاقتان کم شود و امکان استفاده از پنجره را داشته باشید؛ همچنین تمام جلوه ی پرده ی اتاق خواب‌تان از بین می رود. از طرفی سعی کنید برای رعایت تقارن، میز دراور را در قسمت پایین تخت قرار دهید تا اتاقی زیباتر و دکوراسیونی جذاب تر داشته باشید.

اتاق خواب کوچک و ساده را چگونه بچینیم

تخت‌ تاشو مناسب اتاق خواب کوچک

در سال‌های اخیر و در طراحی دکوراسیون و سرویس خواب، انواع تخت‌ خواب‌ کمجا سر و صدای بسیاری کرده‌اند. تخت‌خواب‌های کمجا علاوه‌بر ظاهر زیبا و مدرن، فضای بسیار کمی را در اتاق خواب به خود اختصاص می‌دهند و به دلیل جمع شدن، نظم و آرامش قابل توجهی را هم به محیط اتاق هدیه می‌کنند. تخت‌های تاشو تا 30 درصد به بیشتر شدن فضای اتاق خواب کمک می‌کنند که این عدد ناچیزی نیست و تغییر ملموسی را به وجود خواهد آورد.

تخت های کمجا در مدل های تخت تاشو و تخت باکسی تولید می شوند. برای آشنایی با این مدل ها می توانید از مقاله ی همه چیز درباره تخت کمجا کمک بگیرید. خوشبختانه تخت‌های کمجا در ابعاد یک‌نفره و دونفره در بازار موجود هستند.

چیدمان اتاق کوچک با تخت تاشو

یکی از مزیت‌های تخت‌ تاشو طراحی خاص آن هاست. این تخت ها به شکلی طراحی می شوند که کمدهایی را هم در اطراف و حتی بالای تخت با عمق و ارتفاع مناسب در اختیارتان قرار دهند. تخت های باکسی نیز این مزیت را دارند که در قسمت زیرینشان یک باکس بزرگ و جادار برای قرار دادن وسایل شما وجود دارد، دقیقا شبیه یک کمد دیواری افقی.

با استفاده از چنین امکاناتی، دیگر نیازی به خرید میز توالت و پاتختی برای قرار دادن وسایل گوناگون ندارید. با کمک تخت‌های کم جا در چیدمان اتاق کوچک و نقلی خود یک تحول اساسی ایجاد می کنید.

خبر خوب این که شما می توانید با خرید یراق تخت خواب، تخت های قدیمی خود را نیز به تخت کم جا تبدیل کنید. در مقاله ی تبدیل تخت معمولی به تخت جکدار، تمام آموزش های لازم برای این کار را قرار داده ایم.

تخت باکسی در چیدمان اتاق خواب کوچک

کمد دیواری‌های ریلی، بهترین انتخاب برای چیدمان اتاق خواب کوچیک

شهرنشینی هر روز در حال گسترش است و خانه‌های بزرگ تبدیل به آپارتمان‌های کوچک شده اند. به همین دلیل طراحان دکوراسیون داخلی نیز با طراحی ابزار و امکانات مختلف سعی در بهینه‌سازی محیط زندگی دارند. یکی از معظلات اتاق خواب های کوچک، چیدمان نزدیک وسایل به یکدیگر است؛ تا حدی که گاها درب کمد یا کشو ها باز نمی شود.

کمد دیواری‌ ریلی که در سال‌های اخیر مورد توجه و استقبال گسترده کاربران قرار گرفته، یک انتخاب دقیق و اصولی برای اتاق خواب‌های کوچک یا حتی بزرگ به شمار می‌رود. درب های ریلی برای بازو بسته شدن نیازی به چرخش ندارند و در راستای دیواری کناری باز می شوند؛ به این ترتیب حتی اگر تخت یا میز شما با درب کمد دیواری فاصله ی بسیار اندکی نیز داشته باشد، درب کمد به طور کامل باز خواهد شد تا دسترسی کاملی به وسایل داخل کمد ایجاد شود.

شما می توانید برای تبدیل کمدهای قدیمی به کمدهایی مدرن و جدید همین امروز دست به کار شوید و با مراجعه به صفحه ی یراق درب ریلی چوبی، تجهیزات مورد نیاز خود را تهیه نمایید.

اصول چیدمان اتاق خواب کوچک چیست

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده

یکی از مهم‌ترین ترفندهای چیدمان اتاق خواب کوچک ساده برای همه اعضای خانواده، پرهیز از چیدن وسایل اضافی و بدون استفاده است. برای مثال پاتختی‌های کنار تخت کاربرد چندانی ندارند و برخی از مدل‌های آن‌ها بیش از حد بزرگ هستند و فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال می‌کنند. با حذف یک یا هر دو پاتختی فضای اتاق خواب به طرز چشمگیری افزایش پیدا می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم به جای استفاده از پاتختی، از نظم دهنده های داخل کمد دیواری استفاده کنید تا فضای داخلی کمد شما نیز بهینه سازی شود. سبدهای لباس، رگال آویز، جای جواهرات، میز اتوی تاشو، آینه چرخان و … همگی تجهیزاتی هستند که کمک می کنند تا وسایل شما به بهترین شکل ممکن تفکیک و چیدمان شوند.

تجهیزات داخل کمد برای نظم دهی به اتاق خواب کوچیک

همچنین می توانید از انواع شلف استفاده کنید تا فضای مناسبی را بیرون از کمد، برای وسایل تزئینی یا مورد نیاز روزمره ی خود ایجاد کنید. شلف ها یا طبقات دیواری با کمک بست شلف به دیوار متصل می شوند و علاوه بر ایجاد فضای بیشتر، به زیبایی اتاق شما نیز کمک می کنند.

اتاق خواب کوچک و ساده

اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟

چیدمان اتاق خواب کوچک اهمیت زیادی در راحتی و آسایش افراد دارد؛ بنابراین لازم است تا با استفاده از یراق آلات اتاق خواب فکر ویژه ای برای دکوراسیون اتاق کنید. در این مقاله ترفندهای جالبی برای چیدمان اتاق خواب کوچک را عنوان کردیم. فکر می‌کنید اجرای کدام روش راحت‌تر از بقیه است؟ آیا روش دیگری برای چیدمات اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان می‌شناسید که به ما و خوانندگان تجهیز یراق معرفی کنید؟ نظرات، تجربیات و پیشنهادات خود را در پایین همین صفحه برای ما یادداشت کنید.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020