۶ ایده کاربردی برای چیدمان آشپزخانه کوچک بدون کابینت

دسته بندی : بلاگ

از شلوغی آشپزخانه خود خسته شده‌اید؟ در این مقاله 6 ایده کاربری برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت را بررسی می‌کنیم.

تاریخ انتشار: 13.05.1400
آشپزخانه کوچک بدون کابینت و قفسه‌بندی شده

چگونه یک آشپزخانه بدون کابینت داشته باشیم؟ امروزه در برخی از خانه‌های مدرن دیگر از کابینت استفاده نمی‌شود. طراحان دکوراسیون با ایجاد بخش‌های مختلفی در آشپزخانه سعی کردند به این محیط کمی تنوع ببخشند و دیگر از کابینت استفاده نکنند. البته اگر آشپزخانه منزل شما ابعاد کوچکی دارد، این موضوع کمی چالش ساز خواهد شد. چیدمان آشپزخانه کوچک بدون کابینت واقعاً کار راحتی نبوده و به خلاقیت یا ایده نیاز دارد.

در برخی از خانه‌ها حتی یک کشو یا کابینت نیز در آشپزخانه وجود ندارد. مخصوصاً اگر اجاره‌نشین باشید این مشکل ده‌ها برابر بدتر خواهد بود؛ زیرا نمی‌توانید تغییرات دائمی در این فضا ایجاد کنید. در این مواقع باید از تمامی فضای آشپزخانه خود به‌خوبی بهره ببرید. حتی از یک جای خالی نیز نباید دریغ کنید.

ما در این مقاله به شما با ۶ ایده کاربردی خواهیم گفت تا بتوانید چیدمان و دیزاین آشپزخانه بدون کابینت خود را انجام دهید. با انجام‌دادن این روش‌ها هیچ نیازی به کابینت‌های زمینی یا دیواری نخواهید داشت. پس اگر قصد ایجاد یک آشپزخانه شیک در ابعادی کوچک دارید، تا آخر این مطالب همراه فروشگاه یراق آلات “تجهیز یراق” باشید.

1- استفاده از پگ‌بوردها برای چیدمان آشپزخانه بدون کابینت

نیازی نیست که برای آویزان کردن وسایل آشپزخانه، بر روی دیوار میخ بکوبید. با استفاده از تخته‌های چوبی یا فلزی پگ بورد می‌توانید لوازم آشپزخانه خود را ساماندهی کنید. بر روی این تخته‌ها سوراخ‌هایی قرار دارند که بسیاری از وسایل آشپزخانه را می‌توان بر روی آن‌ها آویزان کرد.

اگر درگذشته همیشه به دنبال رنده، ملاقه و تخته گوشت می‌گشتید، با پگ بورد این مشکل حل می‌شود. این تخته‌ها جایگزین مناسبی برای کشوهای کابینت هستند. همچنین به‌غیراز این‌که آشپزخانه را زیباتر می‌کنند، می‌توانید خیلی سریع‌تر به وسایل موردنیاز خود دسترسی داشته باشید.

پگ‌بورد سفید که بر روی آن وسایل آشپزخانه قرار گرفته است

2- استفاده از چرخ‌دستی آشپزخانه؛ بهترین جایگزین کابینت

یکی از مفیدترین جایگزین‌های کابینت استفاده از چرخ‌دستی آشپزخانه است. در واقع به این چرخ‌دستی‌ها، کابینت قابل‌حمل نیز گفته می‌شود. همچنین می‌توانید از یک سوپری ایستاده کابینت استفاده کرده و وسایل خود را داخل آن بگذارید.

این چرخ‌ها حتی در کوچک‌ترین آشپزخانه‌ها می‌توانند جا شوند. شما می‌توانید هر ظرف یا وسیله‌ای را که خواستید داخل کشو یا قفسه‌های این چرخ‌ها بگذارید. حتی افرادی که دارای آشپزخانه‌های کابینت‌دار هستند نیز برای ایجاد زیبایی بیشتر در دکوراسیون از چرخ‌دستی آشپزخانه استفاده می‌کنند.

چرخ دستی آشپزخانه دو طبقه چوبی با دو کشو

3- در آشپزخانه‌های بدون کابینت، ظروف استیل را داخل شیشه‌های مربا بگذارید

استفاده از پگ بوردها ایده مناسبی برای چیدمان ملاقه، تخته گوشت، قاشق و چنگال‌های بزرگ و دیگر لوازم‌ها بود؛ اما برای قراردادن قاشق و چنگال‌های کوچک، مکان مناسبی نیستند.

به شما پیشنهاد می‌کنیم این وسایل آشپزخانه را در شیشه‌های مربا قرار دهید. همچنین اگر نگران خط و خش افتادن قاشق و چنگال‌های خود هستید، می‌توانید کمی برنج داخل شیشه‌های بریزید تا این لوازم‌ها با یکدیگر برخورد نکنند.

قاشق و چنگل‌های آشپزخانه داخل شیشه‌های مربا

4- سطل‌های پلاستیکی؛ ایده‌ای مناسب برای وسایل اضافی در آشپزخانه‌های بدون کابینت

اگر با سوپری کابینت زمینی آشنایی داشته باشید، می‌دانید که در این قفسه‌ها وسایل‌های اضافی کابینت قرار داده می‌شود.. در چیدمان آشپزخانه بدون کابینت وسایل اضافی یکی از معضلات بزرگ به‌حساب می‌آید. برای رفع این چالش می‌توان این لوازم‌ها را در سطل‌های پلاستیکی قرار داد.

این سطل‌ها نیز در بسیاری از پلاستیک‌فروشی‌های سطح شهر وجود دارند. شما می‌توانید اندازه موردنیاز خود را انتخاب کرده و این جعبه‌های پلاستیکی را تهیه نمایید.

جعبه‌های پلاستیکی کرمی رنگ

5- بهره‌بردن از میله‌های پرده در چیدمان وسایل آشپزخانه بدون کابینت

میله‌های پرده در آشپزخانه نیز کاربردهای مناسبی دارند. شما می‌توانید از این میله‌ها برای آویزان کردن وسایل آشپزخانه استفاده کنید. همچنین نیازی به هزینه زیادی نداشته و یک ایده ارزان‌قیمت به‌حساب می‌آید.

کافیست تا پایه‌ها یا براکت‌های میله را بر روی دیوار پیچ کرده و با استفاده از قلاب‌های S مانند، ظروف را به میله‌ها آویزان کنید. این قلاب‌ها برای نگهداری قابلمه، ماهیتابه و دیگر لوازم‌ها کاربرد زیادی دارند. همچنین می‌توانید از سبد آویز کابینت نیز بر روی قلاب‌ها استفاده کنید تا بخش‌بندی بهتری را در آشپزخانه انجام دهید.

استفاده از میله‌ها در آشپزخانه برای قرار دادن انواع ظروف

6- استفاده از آب‌چکان‌های آشپزخانه در فضاهای کوچک

برای قفسه‌بندی آشپزخانه نیاز زیادی به کابینت ندارید. می‌توانید با استفاده از یک آبچکان برای سینک جلوی پنجره، ظروف و لیوان‌های خود را در مکانی مشخص قرار دهید. آب‌چکان‌ها می‌توانند حکم کابینت‌های کوچک را داشته باشند. همچنین دارای انواع سایز و مدل‌های مختلفی هستند که فقدان کمبود جا و نبود کابینت را برای شما جبران می‌کنند.

آب‌چکان‌ها دارای طبقات مختلفی هستند. مسلماً با بیشتر بودن تعداد این طبقات، کمبود جا در آشپزخانه کمتر حس خواهد شد.

آبچکان‌های آشپزخانه بالای سینک ظرفشویی

برای چیدمان آشپزخانه کوچک بدون کابینت، از وسیله‌های کاربردی استفاده کنید

در آشپزخانه‌های معمولی نیازی نیست که حتماً از کابینت استفاده شود. امروزه ابزارها و وسایل زیادی در جهت قفسه‌بندی و استفاده بهینه از فضا تولید شده است. شما می‌توانید به‌خوبی از این لوازم‌ها بهره ببرید. شلف‌های دیواری، کشوها، فر گاز، قفسه‌های کتاب و دیگر موارد بهترین وسایل جهت چیدمان آشپزخانه کوچک بدون کابینت هستند.

در این مقاله سعی کردیم به شما ۶ ایده کاربردی را جهت چیدمان آشپزخانه‌های کوچک بگوییم که به شرح زیر هستند:

  1. استفاده از پگ بورد برای آویزان کردن وسایل آشپزخانه
  2. تهیه یک چرخ‌دستی آشپزخانه برای حمل ظروف
  3. قراردادن ظروف استیل در شیشه‌های مربا
  4. استفاده از سطل‌های پلاستیکی برای قراردادن لوازم اضافه آشپزخانه
  5. اتصال میله‌های پرده به دیوار آشپزخانه برای آویزان کردن قابلمه، ماهیتابه و دیگر ظروف
  6. قراردادن آبچکان بر روی سینک برای قراردادن ظروف و لیوان‌ها

شما تنها با همین ۶ ایده می‌توانید تا ۸۰ درصد از فضای آشپزخانه خود را بهینه‌تر کنید.

“تجهیز یراق” می‌توانید به شما برای تهیه وسایل موردنیاز خود جهت چیدمان آشپزخانه کمک کند. کافیست تا همین‌الان با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۵۶ تماس گرفته و از مشاوره رایگان مجموعه ما بهره ببرید.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020