چگونه کمد لباسی مرتب داشته باشیم؟ 6 ترفند جذاب و کاربردی

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

مرتب کردن کمد لباس همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌ها و آقایان است. در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با کاربردی‌ترین ترفندهای مرتب کردن کمد لباس آشنا کنیم.

تاریخ انتشار: 25.06.1400
کاربردی ترین روش چیدمان کمد لباس

زمانیکه فرصت کافی برای پوشیدن و انتخاب لباس را ندارید، داشتن کمد لباسی مرتب یک امتیاز بزرگ برای شما به شمار می‌آید. یک کمد لباس مرتب علاوه‌بر افزایش سرعت شما در انتخاب لباس، باعث تمیزی و نظافت اتاق خواب نیز می‌شود. متاسفانه با کمتر شدن فضای خانه‌ها، کمبود کمد و فضا برای چینش مرتب لباس‌ها، دغدغه داشتن یک کمد لباس مرتب به یک دغدغه بزرگ و اساسی تبدیل شده است. اما چگونه کمد لباسی مرتب داشته باشیم؟ چطور می‌توان در یک فضای کوچک تعداد زیادی لباس و اکسسوری‌های مورد نظر را چیدمان کرد؟ برای یافتن پاسخ سوالات خود پیرامون چیدن کمد لباس مرتب در ادامه این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله با معرفی 6 ترفند جذاب و کاربردی در چیدمان یک کمد لباس مرتب همراه شما عزیزان خواهیم بود.

1. خالی کردن کمد و تخمین فضای آن، اولین گام برای تمیز کردن کمد لباس

در اولین قدم تمامی وسایل موجود در کمد لباس را از آن بیرون آورید. در این حین لباس‌های قدیمی که دیگر کاربردی برای شما ندارند را از سایر لباس‌ها جدا کنید. لباس‌های قدیمی را می‌توان با تغییر کاربری، مجددا از آنها استفاده کرد یا به عنوان هدیه به افراد نیازمند هدیه داد. تا زمانیکه کمد لباس تمیز نشود، هیچ روش یا ترفندی حس تمیزی و مرتبی کمد را به شما انتقال نخواهد داد.

بنابراین پس از خالی کردن کمد و جدا سازی لباس‌های قدیمی از لباس‌های جدید کمد را به خوبی تمیز کنید‌. با خالی شدن کمد به خوبی می‌توان جاهای خالی و مناسب برای چینش لباس‌های مختلف را شناسایی کرد. البته خرید وسایل جانبی مانند رگال لباس داخل کمد و آویز لباس، نقش بسیار تاثیرگذاری در استفاده بهینه از فضای داخل کمد لباس خواهد داشت.

چگونه کمد لباسی مرتب داشته باشیم

2. دسته بندی لباس‌ها، گامی مهم داشتن کمد لباس مرتب

یکی دیگر از ترفندهای مهم و کاربردی برای مرتب کردن کمد لباس دسته بندی لباس‌ها است. در صورتیکه از یک لباس در فصل‌های مختلف استفاده می‌کنید بهتر است آن را در جایی قرار دهید که هر بار برای برداشتن آن کل کمد لباس را بهم نریزید، چراکه مرتب کردن کمد هر بار پس از انتخاب یک لباس، کار بسیار سخت و زمان‌گیری خواهد بود. لباس‌ها را با توجه به میزان استفاده، فصل مناسب آن و همچنین در نظر گرفتن مکانی و جمعی که قصد دارید آن لباس را در آنجا بپوشید دسته‌بندی کنید. هر دسته بندی را در یک قسمت کمد قرار دهید تا در کمترین زمان به هر یک از آن‌ها دسترسی داشته باشید.

با استفاده از سبد لباس داخل کمد به راحتی می‌توانید دسته بندی مختلف لباس‌ها را از یکدیگر جدا کنید. توجه داشته باشید که اگر لباسی را کمتر از سایر لباس‌ها استفاده می‌کنید، بهتر است آن را از کمد لباس خارج کرده و درون صندوقچه یا انباری لباس‌ها قرار دهید.

مرتب سازی کمد لباس بر اساس فصل و میزان استفاده

3. استفاده از ابزار کاربردی، مهم‌ترین ترفند برای استفاده بهینه از فضای کمد

برای بسیاری از افراد، کمبود فضای خانه، موجب جا دادن انواع مختلفی از پتوها، ملحفه‌ها و لباس‌ها در یک کمد بزرگ و مشترک می‌شود. این تنوع زیاد، اهمیت استفاده بهینه از فضای کمد و جاگذاری وسایل را دوچندان می‌کند. ابزاری مانند جداکننده‌‌ها یا یراق جاکفشی داشبوردی، نه تنها امکان جاگذاری وسایل متنوع در کنار یکدیگر را به شما می‎دهد، بلکه امکان دسته بندی فضای کمد را نیز به راحتی فراهم می‌کند.

ویژگی پررنگ این دسته بندی، انعطاف پذیری آن است، بنابراین با استفاده از لوازم کاربردی مانند جداکننده یا شلف‌های کمد در صورت هرگونه تغییر در میزان یا تنوع لباس‌های خود، دغدغه‌ای در مورد عدم استفاده بهینه از فضای کمد را نخواهید داشت.

خرید ابزار کاربردی برای کمد لباس

4. از تمام فضای کمد به خوبی استفاده کنید

عده زیادی که اغلب از نبود فضای کافی در کمد لباس و مرتب نمودن کمد رنج می برند به خوبی نمی‌توانند از تمام فضای کمد استفاده کنند. استفاده بهینه از تمام بخش‌های کمد، نقش بسیار تاثیرگذاری در مرتب به نظر رسیدن کمد شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم شال و روسری‌های ضخیم  که فضای زیادی از کشوها را به خود اختصاص می‌دهند را از کشور خارج کرده و روی یک چوب لباسی آویزان کنید. با استفاده از حلقه‌های آویز چوب لباسی می‌توانید انواع روسری ها و کراوات ها را نیز از کشو خارج کنید. با این روش کشوها برای چیدن لباس‌های دیگر کاملا خالی می‌شوند.

از فضای خالی بین دیواره‌های کمد برای قرار دادن زیورآلات خود استفاده کنید‌. استفاده از ارگانایزر و قلاب‌های کوچک نقش بسیار تاثیرگذاری در اختصاص دادن فضاهای خالی کمد به اکسسوری های مختلف دارند. استفاده از جعبه‌های پارچه‌ای کوچک برای کمدهای لباس مانند سوپری ایستاده کابینت که در فضاسازی کابینت‌های بزرگ و کوچک بسیار تاثیرگذار است نیز ایده بسیار کاربردی برای استفاده بهینه از فضای کمد خواهد بود.

بهترین روش مرتب کردن کمد لباس

5. توجه به وضعیت کمد، برقراری بهداشت کمد لباس

علاوه‌بر وضعیت چینش لباس‌ها، دسته بندی آن‌‌ها و استفاده از وسایل کاربردی برای استفاده بهینه از فضای کمد، وضعیت سلامت و بوی مطبوع کمد نیز نقش بسیار مهمی در مرتب به نظر رسیدن آن خواهد داشت. به دلایل مختلف ممکن است بوی نامطلوبی از لباس‌ها یا خود کمد به مشام برسد که پس از شناخت منشا آن، باید برای از بین بردن بوی بد لباس داخل کمد اقدامات لازم را انجام داد.

معمولا منشا بوی بد از خود کمد و دیواره آن از مایع لباسشویی فاسد یا آویختن لباس استفاده شده در کمد است. در صورتی که منشا بو از لباس‌ها باشد با بیرون آوردن لباس‌هایی که منشا این بو هستند و شست و سوی آن‌ها با استفاده از موادی مانند سرکه سفید یا جوش شیرین بوی نامطبوع کمد را از بین خواهید برد. در صورتیکه خود محوطه کمد یا دیواره آن منشا بو هستند موادی مانند قهوه را در داخل کمد قرار دهید یا پس از خارج کردن لباس‌ها محوطه کمد را با سرکه سیب به خوبی تمیز کنید.

6. قانون کاربردی یکی داخلی یکی بیرون، کاربردی‌ترین ایده داشتن کمد لباسی مرتب

پس از تمیز کردن کامل کمد و بهینه سازی فضای آن چگونه کمد لباسی مرتب داشته باشیم؟ پاسخ به این سوال بسیار آسان است؛ استفاده از قانون یکی داخل یکی بیرون! اغلب ما زمانی لباسی را خریداری می‌کنیم که به آن نیاز داریم یا لباس قدیمی مشابه آن دیگر برایمان قابل استفاده نیست. بنابراین با استفاده از قانون یکی داخل یکی بیرون پس از خرید لباس جدید، لباس قدیمی مشابه آن را از کمد خارج کرده و فضای آن را به لباس جدید اختصاص دهید.

با استفاده از این روش برای همیشه کمد مرتبی خواهید داشت و تنها در صورت لزوم به خریداری لباس‌های جدید فکر خواهید کرد.‌ اگر همچنان با استفاده از ایده‌های ذکرشده فضای کافی برای چیدن لباس در کمد لباس را ندارید، می‌توانید با استفاده از صندوقچه‌های قدیمی بزرگ یا خرید یک دراور، بهترین استفاده را از فضای اتاق برای چیدمان لباس داشته باشید.  برای یافتن ایده‌های بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله ایده برای آشپزخانه بدون کابینت را مطالعه کنید تا با نحوه چیدمان فضاهای بدون کمد و کابینت بیشتر آشنا شوید.

بهترین ایده برای مرتب کردن کمد لباس

خرید لوازم ضروری برای مرتب کردن کمد لباس از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق

در این مقاله به صورت کامل شما را با 6 ایده کاربردی و جذاب برای داشتن یک کمد لباس مرتب آشنا کردیم. پس از یافتن پاسخ سوال چگونه کمد لباسی مرتب داشته باشیم، نوبت آن رسیده است که در در اولین فرصت از لوازم کاربردی برای بهینه سازی فضای کمدهای لباس استفاده کنید.

فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق با فروش انواع لوازم کاربردی ماننده رگال لباس داخل کمد، سبد‌های کاربردی و انواع یراق آلات مورد نیاز در چیدمان یک کمد لباس مرتب همراه شما عزیزان خواهد بود‌. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید محصول مورد نظر می‌توانید به صفحه اصلی سایت تجهیز یراق مراجعه کنید یا با شماره 02177343556 تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020