چگونه اتاق خواب مرتبی داشته باشیم؟ + ایده‌های کاربردی

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

از شلوغی اتاق خواب خود خسته شده‌اید؟ در این مقاله کاربردی‌ترین ایده‌های مرتب کردن اتاق خواب را به شما می‌گوییم.

تاریخ انتشار: 13.05.1400
اتاق خواب نوجوان به‌صورت مرتب و زیبا با تخت و کمد آبی

اتاق خواب نامرتب باعث آشفتگی و اضطراب می‌شود. اتاق‌خواب مکانی مخصوص برای آرامش و تمرکز کردن است. نامرتب بودن اتاق می‌تواند تمرکز بسیاری از افرادی که مشغول به کارکردن در این محیط هستند را از بین ببرد. اما چگونه اتاق‌خواب مرتبی داشته باشیم تا همیشه در این فضا به آرامش برسیم؟

استفاده صحیح از وسایل می‌تواند باعث ایجاد یک اتاق‌خواب مرتب و تمیز شود. این‌که بدانید چگونه لباس‌ها و وسایل ضروری خود را نگهداری کنید، خودش می‌تواند بسیاری از چالش‌های شما را در مرتب کردن این فضا برطرف کند.

ما به شما کمک می‌کنیم تا اتاق‌خواب نامرتب خود را همانند عکس‌های داخل اینترنت، منظم و زیبا کنید. همچنین به شما راه‌حل‌هایی را برای مرتب کردن اتاق‌های کوچک ارائه خواهیم داد. پس برای داشتن یک اتاق خواب شیک تا آخر این مطلب همراه فروشگاه یراق آلات “تجهیز یراق” باشید.

نظم دادن به اتاق‌خواب با مرتب کردن وسایل زیر تخت

بسیاری از افراد فضای زیرِ تخت‌خواب را محلی مناسب برای قراردادن هر نوع وسیله‌ای می‌دانند. هر وسیله اضافه‌ای را در زیر تخت خود می‌گذارند و بر روی همان نیز می‌خوابند. استفاده کردن از فضای تاریک زیر تخت‌خواب به این شکل کاملاً اشتباه است.

شما می‌توانید وسایل خود را در چند جعبه یا کیسه قرار داده و سپس آن‌ها را نیز زیر تخت‌خواب بگذارید. با این کار این فضای بهم ریخته را مرتب و زیبا کرده و خیلی سریع به وسایل خود دسترسی پیدا می‌کنید.

تخت خواب سفید رنگ با کیسه‌هایی در زیر آن

ایده‌ای برای نظم دادن به کمد لباس در سریع‌ترین زمان

داشتن یک کمد بزرگ با تعداد زیادی از لباس‌های مختلف، جذابیت زیادی دارد. اما داشتن یک کمد کوچک که خیلی سریع پر می‌شود کمی چالش ساز است. برای مرتب کردن کمد لباس کوچک یا متوسط بایستی برخی از لباس‌های خود را کنار بگذارید.

نیازی نیست که در فصل زمستان، لباس‌های بهاری خود را در کمد قرار دهید. شما می‌توانید این نوع از پوشاک را در یک جعبه گذاشته و در فصلی مناسب از آن‌ها استفاده کنید. در واقع با این کار می‌توانید از کمد لباس خود به‌صورت بهینه استفاده نمایید.

همچنین بسیاری از افراد به‌غیراز لباس، کفش و کیف‌های خود را نیز در کمد قرار می‌دهند. اگر جزو این افراد هستید، می‌توانید با استفاده از یک جاکفشی داخل کمد دیواری، فضای این محیط را تقسیم‌بندی کنید.

جعبه‌هایی برای قراردادن لباس‌های اضافی

با رنگ‌آمیزی اتاق‌خواب، این محیط را از آشفتگی در بیاورید

رنگ‌آمیزی دیوار و سقف یکی از اصلی‌ترین موارد در ایجاد زیبایی و آرامش در اتاق‌خواب است. شما مدت زیادی را در اتاق‌خواب خود جهت تمرکز و آرامش روحی یا جسمی سپری می‌کنید. باید بدانید که رنگ‌ها تأثیر زیادی از لحاظ روان‌شناسی در ایجاد تمرکز بیشتر خواهند داشت.

سعی کنید تا جای امکان از رنگ‌های خنثی مانند سفید، آبی تیره، کرم و طوسی در اتاق‌خواب خود استفاده کنید. طرح‌های شلوغ و بهم ریخته باعث ازبین‌رفتن تمرکز و کوچک نمایش دادن اتاق می‌شوند. سادگی اهمیت زیادی در دکوراسیون دارد؛ بایستی از این قانون در اتاق خواب  خود پیروی نمایید.

حتی رنگ درب، قفل در چوبی، تخت‌خواب، میز کار و دیگر اجزای اتاق بایستی کاملاً با رنگی ساده و یک‌نواخت انتخاب شوند. از تزئینات و طرح‌های پیچیده می‌توانید در محیط پذیرایی و آشپزخانه استفاده کنید؛ اتاق‌خواب مکانی برای به آرامش رسیدن است.

اتاق خواب با تم رنگی طوسی و سفید

ایجاد اتاق منظم و زیبا با انتخاب صحیح وسایل

سعی کنید وسایلی را تهیه کنید که دارای جذابیت زیادی باشند. وسایل اتاق تا مدت‌ها بر روی نظم و زیبایی این فضا تأثیرگذار خواهند بود. مخصوصاً اگر اتاق خواب شما نقش یک اداره کوچک را دارد، نباید این فضای کاری تأثیر منفی بر روی عملکرد شما بگذارد.

خرید یک میز کار چوبی زیبا که دارای رنگی همسو با تم اتاق باشد قطعاً به نظم بیشتر کمک خواهد کرد. انتخاب تزئینات و وسایلی که جذابیت ظاهری زیادی ندارند باعث ایجاد یک فضای منفی در اتاق‌خواب می‌شوند. با کمی هزینه و به‌خرج‌دادن سلیقه بیشتر، این چالش را برطرف کنید.

برای ایجاد نظم در اتاق‌خواب، از وسایلی با ابعاد مناسب استفاده کنید

ابعاد وسایل در اتاق کار یا خواب اهمیت زیادی دارند. به طور مثال نیازی نیست که برای خرید میز اتو حتماً از میزهایی با ابعاد بزرگ بهره ببرید. میز اتو توکار به دلیل ابعاد کوچک‌ و بهینه‌تر برای اتاق‌های کوچک مناسب‎تر است. شما باید نسبت به اندازه اتاق از لوازم‌هایی با ابعاد مناسب بهره ببرید.

اندازه وسایلی مانند میز آرایش یا کامپیوتر، تخت‌خواب، کمد لباس، آینه و دیگر موارد اهمیت زیادی در نظم‌دهی به اتاق دارند. حتی در برخی موارد نیازی نیست که در اتاق‌خواب‌های کوچک از تخت استفاده کرد.

تخت خواب دو نفره سفید با میزهای کوچک در اتاقی کوچک

استفاده از فضای مجزا برای وسایل جهت مرتب کردن اتاق‌خواب

هرکدام از وسایل داخل اتاق‌خواب را در یک قفسه یا بخش مشخصی قرار دهید. به‌عنوان‌مثال استفاده از آویز شلوار داخل کمد باعث ایجاد یک مکان مخصوص برای شلوارها خواهد شد. همین کار را می‌توانید برای لباس‌های چرک، وسایل غیر ضروری، جواهرات و دیگر لوازمات نیز انجام دهید. با این کار شما هر وسیله را در جای مخصوص به خودش قرار خواهید داد.

برای ایجاد نظم در اتاق‌خواب، سعی کنید همه چیز را بهینه‌تر کنید

آیا فرشی اتاق شما طرح شلوغی دارد؟ آن را عوض کرده و یک فرش با رنگی ساده تهیه کنید. آیا کمد لباس شما بهم ریخته است؟ آن را با استفاده از جعبه‌ها یا تخته‌ها قفسه‌بندی کنید. با یک فکر بهینه می‌توانید خیلی راحت چالش بهم ریخته بودن اتاق را برطرف کنید.

داشتن یک تفکر کاربردی شما را به منظم‌تر کردن اتاق‌خواب کمک کند. دیگر نیازی به پرسیدن سؤال “چگونه اتاق‌خواب مرتبی داشته باشیم؟” از دیگران ندارید. خود شما فقط با کمی فکرکردن و بهینه‌سازی وسایل می‌توانید اید‌ه‌های خلاقانه‌ای را برای نظم‌دهی پیدا کنید.

در این مقاله چند ایده کاربردی که شامل موارد زیر می‌شدند به شما ارائه شد:

  1. نظم دادن به اتاق‌خواب با قراردادن وسایل در جعبه، زیر تخت‌خواب
  2. درنظرگرفتن فضای مجزا برای هرکدام از وسایل و پوشاک
  3. رنگ‌آمیزی اتاق‌خواب با طرح و رنگی ساده برای شلوغ به‌نظرنرسیدن اتاق
  4. استفاده از وسایلی جذاب و زیبا که باعث تکراری شدن نمی‌شوند
  5. قراردادن لباس‌های فصل‌های دیگر سال در یک جعبه و خلوت کردن کمد
  6. استفاده از وسایلی با ابعاد بهینه و متناسب با سایز اتاق

ایده‌های بسیار بیشتری برای نظم‌دهی به اتاق‌خواب وجود دارند که می‌توانید با کمی فکرکردن، به آن‌ها دست پیدا کنید. از نظر شما چگونه می‌توان خیلی سریع‌تر این فضای مهم را مرتب و زیباتر کرد؟ نظر خود را در زیر همین مقاله ثبت نمایید.

 

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020