چطور آشپزخانه را تمیز کنیم؟ 5 روش ساده و کاربردی

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

تمیز کردن آشپزخانه یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها است. در این مقاله شما را با تهیه چک لیست نظافت آشپزخانه و روش‌های کاربردی برای تمیز کردن آشپزخانه در کمترین زمان آشنا خواهیم کرد.

تاریخ انتشار: 25.06.1400
چطور آشپزخانه را تمیز کنیم

با استفاده از 5 روش سریع و آسان در چند ساعت آشپزخانه را تمیز و مرتب کنید! تمیز کردن آشپزخانه یکی از دغدغه‌های همیشگی خانم‌ها در نزدیکی ایام عید و شروع فصل‌های جدید است. شاید در نگاه اول این کار کمی سخت و زمانبر به نظر برسد؛ اما با استفاده از روش‌های آسان و کاربردی در کمترین زمان می‌توانید آشپزخانه را تمیز و مرتب کنید.

تمیز کردن آشپزخانه نیز مانند انجام هر کار دیگری اصول و قواعد خاصی به همراه دارد. به نظر شما چطور آشپزخانه را تمیز کنیم تا در کمترین زمان بهترین نتیجه را به دست آوریم؟ در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا شما را با 5 گام اصلی تمیز کردن آشپزخانه آشنا کنیم. پس از مطالعه این مطلب در کمترین زمان آشپزخانه منزل خود را تمیز و مرتب خواهید کرد!

  با برنامه ریزی کامل تمیز کردن آشپزخانه را شروع کنید

مهم‌ترین نکته در تمیز کردن آشپزخانه، داشتن یک برنامه ریزی کامل برای شروع انجام کارها است. لیست دقیقی از کارهایی که قصد انجام آن را دارید را تهیه کنید و مطابق با آن کارها را پیش ببرید. بهتر است کلیه کارهایی که قرار است در تمیز کردن آشپزخانه انجام دهید را الویت‌بندی کنید. کارهایی که ممکن است در طول هفته یا در طول ماه انجام دهید را در اولویت‌های بعدی خود قرار دهید و  اولویت اصلی را برای انجام کارهای سخت و زمانبر بگذارید.

انجام کارهایی مانند تمیز کردن و تعمیر یراق آلات کابینت و تعمیر بخش‌هایی از آشپزخانه از جمله کارهایی است که باید در اولویت لیست برنامه ریزی تمیز کردن آشپزخانه قرار بگیرند. پس از آنکه به خوبی کارها را برنامه ریزی کردید، برای شروع تمیز کاری آشپزخانه آماده شوید.

چک لیست تمیز کردن آشپزخانه

1. تمیز کردن کابینت‌ها، اولین گام برای تمیز کردن آشپزخانه

مرتب کردن و نظم‌دهی به کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمیز کردن آشپزخانه است. این کار معمولا سخت و طاقت فرسا به نظر می‌رسد و اکثر افراد زمان زیادی را برای مرتب کردن قفسات و لوازم کابینت صرف می‌کنند. برای تمیز کردن کابینت آشپزخانه در قدم اول از شر لوازم اضافی آشپزخانه راحت شوید. هرآنچه را که فکر می‌کنید دیگر نیازی به آن نخواهید داشت را دور بیندازید تا فضای کمتری از کابینت‌ را اشغال کنید.

طبقه بندی کابینت‌ها را به خوبی انجام دهید و با استفاده ازشلف‌های کاربردی و سوپری‌های کابینت، هر بخش کابینت را به لوازمی خاص اختصاص دهید. قابلمه‌ها را همراه با درب‌های مخصوص‌شان در یک قفسه و در قفسه دیگر شیشه ادویه و مواد خوراکی را قرار دهید. استفاده از لوازم کاربردی مانند سطل زباله کابینتی و قفسه‌های جداکننده نقش بسیار موثری در مرتب سازی کابینت‌ها دارند.

اکسسوری آشپزخانه چیست؟

2. جابه‌جایی و نظم‌دهی لوازم برقی و مرتب کردن وسایل بزرگ آشپزخانه

بعد از مرتب کردن کابینت‌ها نوبت به جابه‌جایی و تمیز کردن لوازم برقی و لوازم درشت آشپزخانه مانند یخچال، مایکروفر و لباسشویی می‌رسد. بهتر است اول از تمیز کردن فریزر و یخچال شروع کنید و کلیه خوراکی‌هایی که تاریخ مصرف آن‌ها تمام شده است را دور بیندازید.

اگر فریزر برفک گرفته، چند ساعتی آن را از پریز برق جدا کنید و پس از آب شدن برفک‌های قفسه‌های فریزر را به خوبی تمیز کنید. قفسه‌های یخچال را نیز با یک دستمال و پاک کننده مخصوص تمیز کنید و مجددا خوراکی‌ها را در آن بچینید. یخچال، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی را بیرون آورده و فضای پشت آن‌ها را تمیز کنید. مراقب باشید هنگام تمیز کردن فضای پشتی لوازم برقی، آب و مواد شوینده با پریز توکار کابینت برخورد نداشته باشند. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی کافی است بدون اینکه چیزی درونش باشد آن را روشن کنید. برای تمیز کردن گاز و مایکروویو نیز می‌توانید از پاک کننده‌های قوی چربی استفاده کنید.

روش تمیز کردن لوازم برقی آشپزخانه

3. پاک کردن چربی آشپزخانه، تمیز کردن سینک و شیرآلات آشپزخانه

پس از آنکه محتویات درون کابینت را به خوبی مرتب و لوازم برقی را تمیز کرید، نوبت به چربی زدایی فضای آشپزخانه، سینک و شیرآلات می‌رسد. با ریختن کمی سرکه سفید درون سینک ظرفشویی و شستشوی آن پس از 10 دقیقه، معجزه آن را مشاهده خواهید کرد.

برای شستشوی شیرآلات آشپزخانه می‌توانید از فوم جادویی همه کاره استفاده کنید و علاوه‌بر شیرآلات، چربی‌های سطح کابینت، هود و مایکروویو را نیز از بین ببرید. برای خرید مواد شوینده، یراق آلات مورد نیاز و انواع چرخ آشپزخانه می‌توانید همین حالا به سایت تجهیز یراق مراجعه کنید و محصول موردنظر را خریداری کنید.

چگونه چربی‌ های آشپزحانه را از بین ببریم؟

4. آشپزخانه تمیز و مرتب با شستن کف و دیوار آشپزخانه

شستن کف و دیوار یکی از بخش‌های مهم تمیز کردن آشپزخانه و آخرین مرحله شست و شوی آشپزخانه است. بهتر است از بخش بالایی آشپزخانه شروع کنید و سقف و دیوارهای آشپزخانه را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید.

پرده‌های آشپزخانه را بشویید و با کمک شیشه پاک کن و چند روزنامه باطله، پنجره‌های آشپزخانه را به خوبی تمیز کنید. با یک طی نم‌دار یا دستمال پنبه‌ای کف آشپزخانه را به خوبی تمیز کرده و اطراف کابینت‌ها و قسمت زیری آن‌ها را نیز گردگیری کنید. هنگام تمیز کردن اطراف کابینت مراقب قرنیز کابینت و جدا نشدن آن نیز باشید. حالا با خیال راحت می‌توانید شروع به چیدن لوازم جدید آشپزخانه کنید.

مهم‌ترین نکات تمیز کردن آشپزخانه

5. تغییر دکوراسیون و خرید اکسسوری‌های جدید برای آشپزخانه

معمولاً پس از هربار خانه‌ تکانی در فصل جدید یا در سال نو، اکثر خانم‌ها به فکر خرید وسیله‌های جدید و لوازم دکوراسیون کاربردی برای فضای آشپزخانه هستند. لوازمی که فکر می‌کنید دیگر نیازی به آن‌ها ندارید یا قصد تغییر آن‌ها را دارید از آشپزخانه خارج کرده و یک لیست جدید از لوازم مورد نیازتان تهیه کنید. می‌توانید اکسسوری مناسب هر فصل را خریداری و آن‌ها را روی یخچال یا فضای اطراف کابینت نصب کنید.

مراقب باشید هنگام چسباندن اکسسوری به کابینت‌های ام دی اف یا چوبی به آنها آسیبی وارد نشود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراقبت و نگهداری از کابینت ام دی اف پیشنهاد می‌کنیم مقاله روش نگهداری از کابینت ام دی اف را مطالعه کنید. پس از خرید لوازم مورد نیاز و تمیز کردن آشپزخانه، برای مدت طولانی از فضای جدید و مرتب آشپزخانه خود لذت ببرید‌.

خرید اینترنتی یراق آلات آشپزخانه

خرید انواع لوازم کاربردی آشپزخانه و یراق آلات کابینت از فروشگاه تجهیز یراق

در این مقاله با پاسخ به سوال چطور آشپزخانه را تمیز کنیم شما را با پنج گام اصلی تمیز کردن آشپزخانه در کمترین زمان آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید تهیه لوازم کاربردی مانند سوپری کابینت، مواد شوینده چند کاره و قفسه‌های جداکننده نقش بسیار تاثیرگذاری در مرتب کردن و تمیزی فضای آشپزخانه دارند.

برای خرید انواع یراق آلات مورد نیاز خود می‌توانید به صفحه اصلی سایت تجهیز یراق مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ تماس بگیرید. کلیه محصولات مورد نظر شما در کمترین زمان و با بالاترین برای شما عزیزان ارسال خواهند شد.

 

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020