طریقه نصب سوپری داخل کابینت در سریع‌ترین زمان

دسته بندی : بلاگ راهنمای نصب یراق آلات

در این مقاله به صورت کامل و صفر تا صد نحوه نصب سوپری کابینت را بررسی می‌کنیم. اگر فرصت مطالعه این مقاله را ندارید، می‌توانید ویدیوی نصب سوپری را مشاهده کنید.

تاریخ انتشار: 24.05.1400
سوپری یخچالی کابینت ۵ طبقه

دیگر نیازی نیست که برای نصب سوپری داخل کابینت، هزینه‌های اضافی بکنید. خود شما نیز فقط با انجام چند مرحله می‌توانید این یراق‌ها را در کابینت خود نصب نمایید. طریقه نصب سوپری داخل کابینت بسیار آسان بوده و فقط بایستی کمی دقت بالا در اندازه‌گیری داشته باشید.

سوپری‌ها به دلیل ابعاد و قطعات زیادی که دارند، کمی نصب آن‌ها زمان‌بر خواهد بود. اما شما می‌توانید با مطالعه این مقاله در سریع‌ترین زمان و بدون نیاز به هزینه اضافه‌ای این تجهیزات را به کابینت خود متصل کنید. تا آخر این مطلب همراه فروشگاه یراق آلات “تجهیز یراق” باشید تا با طریقه نصب سوپری کابینت آشنا شوید.

معرفی قطعات اصلی سوپری داخل کابینت

قبل از شروع فرایند نصب بایستی با قطعات این یراق آشنایی کاملی داشته باشید. به‌صورت کلی سوپری‌های داخل کابینت دارای ۲۰ قطعه داخلی هستند. شما می‌توانید از طریق لیست زیر با تمامی تجهیزات مربوط با سوپری کابینت آشنا شوید.

شاسی داخلی شاسی خارجی
سبد بزرگ سبد کوچک
یراق پلاستیکی شیاردار یراق پلاستیکی L
مجموعه شاخک داخلی ناودانی شاخک
یراق لولا چپ یراق لولا راست
بوشن فاصله گذار تسمه رابط کننده
مجموعه صفحه کف شاخک بزرگ بیرونی
شاخک کوچک بیرونی پیچ خودکار 4*20
پیچ خودکار 25*4 پیچ سر تخت 15*5
پیچ آلن 30*8 واشر

 

اندازه‌گیری یونیت سوپری کابینت برای نصب

سبدهای سوپری دارای چند سایز مختلف هستند. ابعاد هرکدام از سوپری‌ها بر اساس سایز کابینت مشخص می‌شود. قبل از خرید بایستی حتماً به یونیت محل نصب (اندازه محل نصب) توجه ویژه‌ای داشته باشید.

برای اندازه‌گیری باید ارتفاع، عمق و عرض کابینت خود را مشخص کنید. سپس باتوجه‌به این ابعاد یک سوپری با یونیت مناسب تهیه نمایید. در صفحه سوپری کابینت انواع سایزها و مدل‌های این یراق وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

9 مرحله تا نصب سوپری داخل کابینت در زمانی سریع

پس از تهیه تجهیزات با ابعاد مناسب، بایستی فرایند نصب را در داخل کابینت شروع کنید. برای نصب نیز ۹ گام در پیش رو دارید که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

1- متصل کردن مجموعه کف سوپری کابینت

سبدهای سوپری کابینت را بایستی با استفاده از مجموعهٔ کف این یراق آلات به کابینت متصل کنید. قطعات کفی نیز فقط با اتصال چند پیچ به کف کابینت متصل می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که برای اتصال، بایستی باتوجه‌به اندازه یونیت، تجهیزات کف را چند سانتی‌متر با لبهٔ کابینت فاصله دهید. حتی برای نصب سوپری کابینت یخچالی نیز اندازه یونیت اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. عرض و ارتفاع یونیت برای انتخاب سبد سوپری اهمیت بسیاری خواهند داشت.

ارتفاع سبدهای سوپری قابلیت تنظیم دارد. با توجه به ارتفاع کابینت خود سوپری موردنظر را خریداری کنید و با استفاده از قابلیت ریگلاژ سبد سوپری ارتفاع آن را تنظیم کنید. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می‌کنیم ویدیو زیر را مشاهده کنید و گام با گام نصب سوپری آشپزخانه آشنا شوید.

 

2- اتصال شاخک‌های سوپری به کابینت

سمت باز شدن درب برای اتصال شاخک‌ها و اتصالات داخلی اهمیت زیادی دارد. در واقع شاخک‌ها بایستی متناسب با سمت باز شدن درب به شاسی متصل شوند. توجه داشته باشید که سوپری باید حتما وسط کابینت نصب شود و هر یک از پیچ و مهره‌هایی که از آن برای اتصال استفاده می‌کنید نیز در مرکز قرار گیرد.

در شاسی‌ها یک قسمت اصلی برای نصب پیچ شاخک‌ها در نظر گرفته شده است. بایستی شاخک‌ها را توجه به سمت باز شدن درب، به شاسی متصل نمایید.

محل شاخک‌ها برای درب‌های راست بازشو و چپ بازشو

3- اتصال شاسی سوپری داخل کابینت به کف

اتصال شاسی به کف توسط ۸ واشر و دو پیچ آلن 30*80 انجام می‌شود. بر روی صفحه، دو قسمت برای اتصال شاسی جای‌گذاری شده است.

شما بایستی قسمتی از شاسی را که طبق عکس بالا مشخص شده را مماس با صفحه قرار دهید. سپس واشر را در بالای شاسی گذاشته و آن را با پیچ به یکدیگر وصل نمایید.

نحوه اتصال شاسی به کف کابینت

4- متصل کردن شاخک‌های سوپری به بدنه کابینت

در این مرحله باید ناودانی را توسط یک پیچ خودکار به ناحیه زیر غلتک به کابینت متصل نمایید. فاصله جلوی ناودانی با شاخک‌ها بایستی ۲۶ سانتی‌متر باشد. از بالای ناودانی تا بالای شاخک‌ها نیز باید ۱۷ میلی‌متر فاصله ایجاد کنید.

فاصله جلوی ناودانی با شاخک‌های سوپری کابینت

5- پیاده‌سازی شاسی بیرونی سوپری کابینت به همراه یراق پلاستیکی L

در گام پنجم شاسی بیرونی را روی درب متصل نمایید. شاسی را مماس با درب نگه‌داشته و سپس یراق لوله‌ها را باتوجه‌ به سمت باز شدن درب، به شاسی خارجی وصل کنید.

پس از اتصال شاسی خارجی بایستی یراق پلاستیکی L را به بدنه کابینت متصل نمایید. این قطعه نیز بایستی باتوجه‌به باز شدن درب، در کنار و کف کابینت وصل شود. توسط پیچ‌های 25*4 می‌توان این فرایند را انجام داد. فقط بایستی توجه داشته باشید که فاصلهٔ یراق پلاستیکی L از لبهٔ کابینت باید نیم سانتی‌متر باشد.

6- متصل کردن شاسی بیرونی به یراق پلاستیکی سوپری داخل کابینت

در مرحله بعدی باید یراق بالای سوپری را باتوجه‌به قطعه پلاستیکی L پایین نصب‌کرده و سپس وارد میلهٔ تجهیزات لولای بالا کنید. حالا باید شاسی بیرونی که به درب وصل شده بود را وارد یراق پلاستیکی L کنید. توجه باشید که باید این قطعه را همانند یراق پلاستیکی L کف کابینت 0.5 سانتی‌متر از لبهٔ خارجی کابینت فاصله دهید.

7- اتصال شاسی‌های داخلی و خارجی به رابط سوپری کابینت

در هرکدام از شاسی‌ها بخش‌هایی برای نصب رابط در نظر گرفته شده است. شما باید تسمه رابط را به‌وسیله دو پیچ 15*5 و بوشن متصل نمایید. در واقع ابتدا باید بوشن را بین شاسی‌ها قرار داده و سپس رابط را روی بوشن پیچ کنید.

در قسمت بالای سوپری داخلی کابینت نیز دقیقاً همین مراحل را بایستی انجام دهید تا شاسی‌ها کاملاً به رابط وصل شوند.

اتصال شاسی‌های داخلی و خارجی به کف کابینت

8- متصل نمودن کامل شاخک‌ها و قراردادن سبدهای سوپری

در مرحله آخر نیز باید شاخک کوچک را به شاسی بیرونی و شاخک بزرگ را نیز به قسمت بالایی شاسی داخلی وصل کنید. سپس دو یراق پلاستیکی باقی‌مانده را به لبهٔ بیرونی درب بافاصله ۳ سانتی‌متری از پایین کابینت اتصال دهید.

در آخر نیز سبدهای سوپری داخل کابینت را بر روی شاسی‌های بیرونی و داخلی قرار دهید. کار شما تمام شده و می‌توانید تمامی وسایل موردنیاز خود را بر روی سبدها بگذارید. این سبدها همانند یک نظم دهنده کشو کابینت می‌توانند فضای کابینت آشپزخانه شما را بهینه‌تر کنند.

اتصال دو یراق پلاستیکی باقی‌مانده سوپری داخلی کابینت

دقت در اندازه‌گیری را در نصب سوپری داخل کابینت فراموش نکنید

همان‌طور که در مقاله نیز مطالعه کردید، اندازه‌گیری‌های زیادی را بایستی برای نصب سوپری کابینت انجام دهید. فرقی نمی‌کند که مدل سوپری شما دقیقاً از کدام نوع است؛ طریقه نصب سوپری داخل کابینت بایستی با اندازه‌گیری‌های دقیق و اتصال پیچ و شاسی‌ها انجام شود. همچنین توجه داشته باشید که محل یونیت‌ها نیز بسیار اهمیت زیادی دارند. در واقع اگر در همان مرحله اول یونیتی با ابعاد مناسب انتخاب نکنید، قادر به پیاده‌سازی سوپری کابینت نخواهید بود.

شما می‌توانید برای نصب سوپری داخل کابینت از خدمات و یراق آلات مجموعه “تجهیز یراق” استفاده کنید. کافیست با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۵۶ تماس برقرار گرفته و از مشاوره رایگان ما در زمینه نصب سوپری بهره‌مند شوید.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020