در سریع‌ترین زمان با نحوه نصب دستگیره کابینت آشنا شوید

دسته بندی : بلاگ

آیا به دنبال یادگیری نحوه نصب دستگیره کابینت با زبانی ساده هستید؟ ما در این مقاله به‌صورت کاربردی و کاملاً ساده به شما روش نصب دستگیره کابینت مخفی، توکار و معمولی را آموزش خواهیم داد. برای پیاده‌سازی دسته کابینت نیازی نیست که حتماً یک تعمیرکار حرفه‌ای باشید. درصورتی‌که قصد عوض‌کردن این یراق‌آلات را دارید، خودتان […]

تاریخ انتشار: 31.05.1400
دستگیره‌های برنزی زیبا بر روی کابینت‌های آبی

آیا به دنبال یادگیری نحوه نصب دستگیره کابینت با زبانی ساده هستید؟ ما در این مقاله به‌صورت کاربردی و کاملاً ساده به شما روش نصب دستگیره کابینت مخفی، توکار و معمولی را آموزش خواهیم داد. برای پیاده‌سازی دسته کابینت نیازی نیست که حتماً یک تعمیرکار حرفه‌ای باشید. درصورتی‌که قصد عوض‌کردن این یراق‌آلات را دارید، خودتان نیز می‌توانید دست به کارش شوید.

دسته قفسه‌های درب‌دار جزو یکی از وسیله‌های بسیار کاربردی به‌حساب می‌آید. همچنین ظاهر این تجهیزات باعث زیباتر نمایش داده شدن فضای آشپزخانه خواهد شد. حتی در برخی مواقع نحوه نصب و انتخاب یک دستگیره مناسب باعث بزرگ‌تر یا کوچک‌تر نمایش داده شدن ابعاد آشپزخانه می‌شود.

ما سعی کردیم تا مواردی مانند نحوه انتخاب نوع، جنس و اندازه دسته کابینت را به‌صورت کامل بیان کنیم. همچنین توضیحات مختصری را دررابطه‌با پیاده‌سازی دسته‌های توکار، مخفی و معمولی به شما خواهیم داد؛ پس برای نصب دستگیره‌های کابینت خود در سریع‌ترین زمان، تا آخر این مطلب همراه فروشگاه یراق آلات “تجهیز یراق” باشید.

چگونه نوع و جنس دستگیره کابینت را مشخص کنیم؟

همان‌طور که گفته شد، دستگیره‌ها به‌غیراز کاربرد خود، نمایی تزئینی به آشپزخانه می‌دهند. انتخاب جنس دستگیره کابینت تأثیر زیادی بر روی زیبایی آشپزخانه خواهد داشت. این یراق‌ها در جنس‌های استیل، آلیاژهای فلزی، چوب، سرامیک، شیشه، کریستال و پلاستیک تولید می‌شوند. شما می‌توانید باتوجه‌به بودجه، سلیقه و طرح آشپزخانه یکی از انواع جنس‌ها را انتخاب کنید.

نوع دستگیره اهمیت زیادی دارد. تعمیرکاران، درب کابینت‌ها را بر اساس نوع دسته‌ای که مدنظر دارند می‌سازند. به‌عنوان‌مثال کابینت‌هایی که دارای دستگیره مخفی هستند بایستی تغییراتی در پروفیل درب آن‌ها ایجاد شود. با مراجعه به صفحه دستگیره کابینت می‌توانید انواع مختلفی از این یراق‌آلات را مشاهده کنید.

دستگیره‌های کابینت سفید و طلایی در اشکال مختلف

اندازه دستگیره کابینت را چگونه تشخیص دهیم؟

اگر کابینت شما از قبل دارای دستگیره بوده برای انتخاب سایز دسته مشکل خاصی ندارید. اما برای پیاده‌سازی یک دسته جدید، بایستی به‌اندازه درب و قفسه دقت داشته باشید. برای کابینت‌های بزرگ، دستگیره‌های بلند و دو پیچ پیشنهاد می‌شود. همچنین اگر قصد نصب دسته کابینت زمینی یا کوچک را دارید، می‌توانید از دستگیره تک پیچ استفاده کنید.

دقت داشته باشید که سایز دستگیره به نوع آن نیز بستگی دارد. مواردی که گفته شد برای دستگیره‌های معمولی بود. به طور مثال سایز دسته‌های مخفی به ضخامت چوب مرتبط می‌شود. همچنین برای دسته‌های توکار نیز بایستی بر اساس ظاهر آن‌ها سایز مناسبی را برای درب کابینت انتخاب نمود. در ادامه آشنایی بیشتری با نحوه نصب و سایزبندی این تجهیزات پیدا خواهید کرد.

دستگیره‌های کابینت در سایزهای بزرگ و کوچک

نحوه نصب دستگیره کابینت معمولی؛ ساده‌ترین دسته کابینت

وسایل موردنیاز برای پیاده‌سازی دستگیره معمولی شامل متر، مداد و مته است. ابتدا باید مکان نصب دستگیره کابینت را بر روی درب مشخص کنید. مکان قرارگیری دسته‌ها باید حداقل 2.5 سانتی‌متر از لبهٔ درب کابینت فاصله پیدا کند. از لحاظ عمودی نیز بایستی دستگیره‌ها در مکانی قرار بگیرند که دسترسی به آن‌ها راحت باشد.

در مرحله بعدی دسته را در یک مکان صاف قرار داده و ابعاد آن را اندازه‌گیری کنید. سپس محل نصب را با همان اندازه بر روی درب علامت‌گذاری نمایید.

سوراخ‌ها را با یک میخ بر روی درب مشخص کرده و سپس با استفاده از یک مته با اندازه مناسب، سوراخ‌های نهایی را بر روی درب ایجاد کنید. پس از سوراخ کردن، پیچ‌های دستگیره را پشت درب قرار داده و دسته‌ها را نیز متصل نمایید.

اندازه‌گیری و نصب دستگیره بر روی کابینت

طریقه نصب دستگیره توکار کابینت به روشی ساده

دستگیره‌های توکار دارای انواع مستطیلی، مربعی و دایره‌ای هستند. نوع مستطیلی یک‌تکه بوده و نصب آن کمی راحت‌تر از دیگر مدل‌ها است. دستگیره‌های کابینت دوتکه دارای یک بخش اصلی هستند که درون درب کابینت نصب می‌شوند. بخش دیگر دسته که در قسمت بیرونی قرار دارد، برای پنهان کردن پیچ‌های بخش درونی استفاده خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که از لحاظ نصب دسته، مدل‌های مربعی و دایره‌ای کمی با مستطیلی تفاوت دارند.

برای دسته‌های توکار مربع یا دایره‌ای ابتدا باید توسط یک مته گازور سوراخی در درب کابینت ایجاد شود. اندازه این سوراخ نیز بستگی به سایز دستگیره دارد. دستگیره‌های گرد کوچک سوراخی به‌اندازه ۳۵ میلی‌متر و بزرگ‌ها نیز به سوراخی بیش از ۶۰ میلی‌متر نیاز دارند. پس از ایجاد این سوراخ‌ها می‌توان با استفاده از پیچ، دستگیره‌ها در جای خود متصل نمود. معمولاً هر دستگیره نیازمند به اتصال ۲ پیچ دارد.

دستگیره‌های توکار مستطیلی نیز برای اتصال، نیازمند به ایجاد فضایی در درب کابینت خواهند داشت. معمولاً به دلیل برجستگی‌هایی که در دسته‌های مستطیلی وجود دارد، بایستی از دستگاه CNC برای برش و ایجاد فضایی دقیق در درب کابینت استفاده کرد. همچنین نیازی به پیچ شدن نداشته و کاملاً محکم در سرجای خود قرار می‌گیرند. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه دستگیره توکار انواع مختلفی از این دسته‌ها را تهیه و نصب کنید.

4 مدل از دستگیره توکار دایره‌ای در رنگ‌های مختلف

روش نصب دستگیره مخفی کابینت به چه صورت است؟

نحوه نصب دستگیره کابینت مدل مخفی کاملاً تخصصی بوده و بایستی با استفاده از دستگاه‌های خاص انجام شود. این دسته‌ها در همان ابتدا و قبل از پیاده‌سازی کابینت، توسط سازنده بر روی درب ایجاد خواهد شد.

به‌صورت کلی دستگیره‌های مخفی دارای مدل‌های متری (لب در لب) و پروفیلی هستند. در تصویر بالا می‌توانید کمی از اطلاعات تخصصی درباره نحوه نصب لب در لب را مشاهده کنید. همچنین در صفحه دستگیره مخفی کابینت نیز انواع مختلفی از این دسته‌ها وجود دارد که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید این محصولات را بررسی نمایید.

نحوه نصب دستگیره مخفی مدل جی فرم و اچ فرم کابینت

فرایند انتخاب و نصب دستگیره کابینت را دقیق و باحوصله انجام دهید

داشتن دقت و حوصله یکی از الزامات اصلی برای نصب دستگیره کابینت است. مخصوصاً در زمان ایجاد سوراخ، بایستی دقت زیادی را به خرج دهید. در واقع اگر سوراخ را در مکان اشتباهی ایجاد نمایید، برطرف‌کردن این مشکل کمی سخت خواهد بود. همچنین مدل دستگیره کابینت را نیز بایستی بر اساس ابعاد و تم محیط آشپزخانه انتخاب کنید. در صورت تهیه دسته‌های اشتباه، هزینه قبل توجهی را از دست خواهید داد.

ما در این مقاله نکات کاربردی را برای نحوه نصب دستگیره کابینت و انتخاب مدل‌های آن به شما ارائه دادیم. باید توجه داشته باشید که سایز دسته را بایستی نسبت به ابعاد درب کابینت انتخاب کنید. همچنین جنس‌هایی را تهیه نمایید که با طرح آشپزخانه شما همسو باشند.

فروشگاه “تجهیز یراق” آماده ارائه انواع یراق‌آلات کابینت بوده و می‌توانید از خدمات و محصولات مجموعه ما استفاده نمایید. تمامی محصولاتی که در “تجهیز یراق” به فروش می‌رسند دارای خدمات پشتیبانی هستند و کارشناسان ما شما را برای نصب صحیح یراق‌آلات راهنمایی خواهند کرد. همین‌الان با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۵۶ تماس گرفته و از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

پرسش و پاسخ (2)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • سیمین دهقانی 1402.11.10

    با سلام و عرض ادب
    وقت بخیر

    نصاب ، کابینت های من را نصب کردند. فاصله دستگیره های مخفی کشوهای زیر گاز ( نمای بیرونی و فاصله بین mdf ها) 3 سانت است. به ظاهر فاصله بزرگی به نظر میرسد مانند حفره.
    لطفا بفرمایید آیا این فاصله استاندارد است؟ حداقل فاصله برای دسترسی راحت باید چند سانت باشد؟

    سپاس

    • مدیریت تجهیز یراق 1402.11.12

      سلام وقت شما هم بخیر
      فاصله ی استاندارد 2.5 سانتی متر است.
      می تونید یه عکس از محل نصب دستگیره مخفیتون داخل یکی از پیام رسان های خط 09339006052 بفرستید تا کارشناسان ما بیشتر راهنماییتون کنن.

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020