نحوه نصب آبچکان کابینت از صفر تا صد

دسته بندی : بلاگ راهنمای نصب یراق آلات

آبچکان‌ها از مهم‌ترین لوازم آشپزخانه هستند. اگر قصد خرید و نصب آبچکان را دارید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مطب به صورت کامل شما را با جزئیات خرید و نصب آبچکان کابینتی آشپزخانه آشنا خواهیم کرد.

تاریخ انتشار: 11.07.1400
آبچکان داخل کابینت استیل ملونی

آبچکان‌ها از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اکسسوری‌های آشپزخانه هستند. با استفاده از آبچکان به راحتی می‌توان به ظروف ضروری و پرکاربرد آشپزخانه دسترسی داشت. آبچکان‌ها انواع مختلفی دارند. با توجه به نیاز خود می‌توانید آبچکان موردنیاز را خریداری کنید.

نحوه نصب آبچکان بسیار راحت است. با آموزش اصولی می‌توان در کمترین زمان و بدون کمک نصاب، آبچکان کابینت را نصب کرد. اگر قصد خرید و نصب آبچکان را دارید در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مقاله به صورت کامل شما را با انواع آبچکان، کاربرد و نحوه نصب آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

آبچکان چیست؟

آبچکان یکی از کاربردی‌ترین یراق آلات آشپزخانه است. با کمک این وسیله کاربردی به راحتی می‌توان پس از شستن ظرف‌ها کلیه ظروف موردنظر را در کمترین زمان خشک و جابه‌جا کرد. آبچکان‌ها در طرح‌ها و جنس‌های مختلف به فروش می‌رسند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و فضایی که در اختیار دارید، آبچکان موردنظر را سفارش دهید. طراحی این اکسسوری آشپزخانه به شکلی است که در کمترین زمان می‌توان ظروف غذاخوری، چای‌خوری، پیش‌دستی و قاشق چنگال‌ها را از یکدیگر جدا کرد و در زمان کمتری به ظرف‌های موردنیاز دسترسی داشت. امروزه باتوجه به فضای کمتر آشپزخانه‌ها، آبچکان به یک وسیله ضروری در آشپزخانه تبدیل شده است.

آبچکان چیست

آشنایی با مهم‌ترین کاربردهای آبچکان ظروف آشپزخانه

آبچکان کاربردهای متفاوتی دارد. نظم‌دهی به ظرف‌های شسته‌شده و تسریع در فرآیند خشک‌کردن ظرف‌ها یکی از مهم‌ترین کاربردهای آبچکان است. از آبچکان برای خشک شدن کامل میوه‌ها پس از شستشو نیز استفاده می‌شود. آبچکان‌های رومیزی که در کنار سینک قرار می‌گیرند، انتخابی ایده آل برای چیدمان ظروف ضروری آشپزی هستند. استفاده از آبچکان برای قرار دادن ظروفی که در طول روز به صورت مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنید، کمک زیادی به شما در صرفه‌جویی زمان و نظم‌دهی بیشتر کابینت‌ها می‌کند.

انواع آبچکان کدام است؟

آبچکان‌ها انواع مختلفی دارند و کاربرد هر یک از آن‌ها بایکدیگر متفاوت است. آبچکان بالای سینک، آبچکان داخل کابینت، آبچکان آویز و آبچکان رومیزی از انواع آبچکان‌ها هستند که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

  • آبچکان ایستاده: اگر سینک آشپزخانه‌تان جلوی پنجره نصب شده یا فضای خالی زیادی بین سینک و کابینت بالای سینک وجود دارد، آبچکان ایستاده بهترین انتخاب برای شما است. این آبچکان انتخابی بی‌نظیر برای آشپزخانه‌های جزیره است. آبچکان ایستاده از نظم دهنده‌های آویزی که روی یک استند فلزی و مقاوم نصب می‌شوند تشکیل شده است و نقش موثری در بهینه‌سازی فضای آشپزخانه دارد.
  • آبچکان آویزی: آبچکان آویزی انتخابی عالی برای آشپزخانه‌های کوچک با فضای کم است. این آبچکان‌ها برای نصب از فضای بین کابینت استفاده می‌کنند.
  • آبچکان داخل کابینت: از آنجا که این آبچکان درون کابینت قرار می‌گیرد، انتخابی ایده آل برای خانه‌های آپارتمانی کوچک است که می‌خواهند فضای اطراف سینک خلوت و منظم باشد. آبچکان داخل کابینت، دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد.
  • آبچکان رومیزی: این آبچکان پرفروش‌ترین و کاربردی‌ترین آبچکان آشپزخانه است. آبچکان‌های رومیزی که روی سینک قرار می‌گیرند، ظروف شسته‌شده را در کمترین زمان خشک و منظم می‌کند و دسترسی به آن‌ها برای استفاده از ظروف ضروری آشپزخانه بسیار راحت‌تر از سایر آبچکان‌ها است.

انواع آبچکان کدام است

نحوه نصب آبچکان کابینت در کمترین زمان

اولین قدم برای نصب آبچکان کابینت، اندازه‌گیری ابعاد کابینت است. البته کابینت‌ها معمولا ابعاد مشخصی دارند و با استفاده از اندازه‌گیری دقیق یونیت‌های کابینت می‌توانید در کمترین زمان آبچکان مناسب کابینت را خریداری کنید. معمولا برای خرید و اندازه گیری دقیق کابینت‌ها 2/3 میل از اندازه واقعی عرض کابینت کم می‌شود. به عنوان مثال اگر عرض کابینت شما 90 میل است، 2/3 از آن به دلیل لبه‌های بدنه کابینت کم می‌شود و عرض واقعی کابینت شما برای خرید آبچکان کابینتی مناسب 8/86 میل خواهد بود.

پس از اندازه گیری دقیق و خرید آبچکان، نوبت به نصب آن می‌رسد. معمولا کلیه آبچکان‌ها یک پایه همراه نیز برای نصب به همراه دارند، البته اگر جنس آبچکان شما از جنس استیل باشد برای نصب آن به پایه‌های فنری نیاز خواهید داشت. محل نصب آبچکان را علامت‌گذاری کنید، پایه‌‌های آبچکان را روی بدنه کابینت نصب کرده و سپس بدنه اصلی آبچکان را روی پایه‌ها قرار دهید. به این ترتیب نصب آبچکان انجام می‌شود. برای اطلاع از قیمت آبچکان آویز و انواع آبچکان‌های موردنیاز، همین حالا به صفحه اصلی سایت تجهیز یراق مراجعه کنید.

نکات مهم و کلیدی نصب آبچکان کابینت آشپزخانه

آشنایی با نکات مهم و کلیدی پیرامون نصب آبچکان، نقش بسیار تاثیرگذاری در انتخاب و نصب این اکسسوری مهم آشپزخانه دارد. هنگام نصب آبچکان داخل کابینت باید توجه داشته باشید که بشقاب‌هایی که قطر زیادی دارند نیز به راحتی در آبچکان‌ها قرار گیرند. بهتر است آبچکان را در پایین‌ترین نقطه‌ای که امکان نصب وجود دارد نصب کنید تا ظرف‌های آشپزخانه با ابعاد مختلف به راحتی در آن قرار گیرند. برای نصب پایه‌های آبچکان با توجه به قطر بدنه کابینت می‌توان از پیچ 2 یا 5/2 ام دی اف استفاده کرد. به هیچ عنوان بدون اندازه گیری ابعاد کابینت، آبچکان را خریداری نکنید.

نحوه نصب آبچکانچچکان

بهترین جنس آبچکان آشپزخانه کدام است؟

آبچکان آشپزخانه در جنس‌های استیل، آلومینیوم و مفتول به فروش می‌رسد. آبچکان‌های استیل بهترین و مقاوم‌ترین آبچکان‌های آشپزخانه هستند. پس از آن به ترتیب آبچکان آلومینیوم و مفتول در لیست جنس‌های مناسب آبچکان قرار می‌گیرند. با مراجعه به صفحه بلاگ سایت تجهیز یراق می‌توانید اطلاعات بسیاری در زمینه نصب انواع یراق آلات مهم آشپزخانه مانند نصب قرنیز کابینت و خرید انواع یراق آلات کاربردی آشپزخانه به دست آورید.

خرید بهترین و پرفروش‌ترین آبچکان‌های آشپزخانه از فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق

در این مقاله شما را با انواع آبچکان کابینت، کاربرد و نحوه نصب آن‌ها آشنا کردیم. چنانچه قصد خرید انواع آبچکان آشپزخانه را دارید پیشنهاد می‌کنیم که خرید خود را به صورت اینترنتی و از معتبرترین فروشگاه یراق آلات کشور انجام دهید.

تجهیز یراق بزرگترین فروشگاه یراق آلات در ایران است و انواع آبچکان در ابعاد مختلف را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. درصورتی‌که برای تهیه آبچکان سوال یا نیاز به مشاوره دارید می‌توانید با کارشناسان متخصص تجهیز یراق به شماره تلفن 77343556-021 تماس گرفته و مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.

پرسش و پاسخ (2)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • آرزو 1402.12.01

    من میخوام آبچکان بالای سینک رو عوض کنم. از اینایی هست که بالای سینک قرار گرفته و یه در روی اونو میپوشونه. ایچکان جدید هرچند که اندازه ش درسته ولی جا نمی افته. انگار که لازمه لولای درش رو باز کنیم تا فضای کافی برای جا انداختنش بدست بیاد. چه پیشنهاد میکنین؟ ممنونم

    • مدیریت تجهیز یراق 1402.12.13

      به احتمال زیاد در انتخاب ابچکان اشتباه کردید ، ابچکان ها به راحتی تعویض میشوند و نباید مشکلی داشته باشن

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020