مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت برای داشتن کابینت بدون دستگیره

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت برای داشتن کابینت بدون دستگیره

دسته بندی : بلاگ راهنمای خرید لوازم آشپزخانه سبک زندگی

دوران کابینت‌های دستگیره‌دار رو‌ به اتمام است. امروز استفاده از کابینت‌های بدون دستگیره در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار رایج است. کابینت‌های بدون دستگیره می‌توانند جلوه زیباتری به آشپزخانه شما ببخشند. در این مقاله از تجهیز یراق با کابینت بدون دستگیره، مزایا و معایب استفاده از آن آشنا می‌شویم.

یکی از ترند های دکوراسیون آشپزخانه که در سال های اخیر شاهد رواج آن بوده ایم، تغییر کابینت های سلطنتی و طرح دار به کابینت های ساده و بدون دستگیره است. از آن جایی که هر عنصر در آشپزخانه باید با توجه به نحوه ی استفاده و لذت بردن از فضا انتخاب شود، زیبایی و سهولت در استفاده از یراق آلات و تجهیزات اهمیت بسیار زیادی در انتخاب وسایل و چیدمان دکوراسیون آشپزخانه دارند.

اگر شما هم جزو طرفداران سبک ساده گرایی یا مینیمال باشید، احتمالا به کابینت هایی که دستگیره ای ندارند علاقه مند هستید. البته کابینت هایی که کاملا بدون دستگیره هستند به دلیل عملکرد سخت باز و بسته کردن و کثیف شدن بیش از حد درب کابینت عملا کاربردی و مناسب نیستند؛ بنابراین دستگیره مخفی کابینت محصولی جذاب و عالی برای شما و دکوراسیون ساده ی آشپزخانه تان محسوب می شود.

مزایا و معایب دستگیره مخفی کابینت چیست؟ آیا با دکوراسیون هر آشپزخانه‌ای تناسب دارد؟ چطور بفهمیم که دستگیره مخفی کابینت بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌ی ماست؟

تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل با دستگیره مخفی کابینت و یا کابینت هایی که اصطلاحا با نام کابینت بدون دستگیره شناخته می شوند آشنا شوید.

دستگیره مخفی برای دکوراسیون مینیمال

کابینت بدون دستگیره خوبه یا با دستگیره ؟

امروزه توجه به دکوراسیون تنها به اتاق پذیرایی یا اتاق خواب معطوف نیست و حتی نوع یراق‌آلاتی که در فضای آشپزخانه، کمد دیواری، اتاق کار و … استفاده می‌شوند نیز مهم است؛ دستگیره ها به عنوان تاثیرگذار ترین عوامل در زیبایی کابینت ها، مهم ترین یراق آشپزخانه به حساب می آیند. بنابراین انتخاب درست دستگیره اهمیت زیادی در دکوراسیون دارد.

اگر سبک دکوراسیون شما کلاسیک یا نئوکلاسیک است، قطعا به دستگیره ی تک پیچ یا دستگیره دو پیچ نیاز دارید. اما اگر دکوراسیون شما مدرن یا مینیمال است، دستگیره مخفی کابینت یکی از بهترین انتخاب های پیش روی شماست.

بهترین دستگیره کابینتی برای کابینت آشپزخانه

برای دیدن تمامی دستگیره ها و موارد استفاده از آن ها می توانید از صفحه ی دستگیره کابینتی دیدن کنید.

کابینت بدون دسته یا کابینت دستگیره مخفی ؟

اگر تصمیم گرفتید که از کابینت بدون دسته در آشپزخانه ی خود استفاده کنید، لازم است این نکته را در نظر بگیرید که درب های کابینت بدون دستگیره به سختی باز می شوند؛ با این حال می توانید به جای دستگیره از مگنت یا در باز کن های فنری استفاده کنید. به این ترتیب با فشار دادن درب، مگنت یا فنر باعث می شوند تا درب کمی بیرون بیاید و بتوانید به فضای داخل کابینت دسترسی پیدا کنید، اما این روش با کثیف شدن درب کابینت همراه است؛ چرا که هر بار که درب را باز یا بسته می کنید اثر دست شما بر روی کابینت نقش می بندد و ناچارید که به صورت مداوم کابینت ها را دستمال بکشید.

اما دستگیره مخفی در قسمت لبه های داخلی درب کابینت نصب می شود و بدون اینکه در ظاهر کابینت ها مشخص باشد، به سهولت در باز و بسته کردن درب کابینت کمک می کند؛ به همین دلیل است که می گوییم دستگیره مخفی بهترین انتخابی است که می توانید داشته باشید.

نصب دستگیره مخفی کابینت

مزایای استفاده از دستگیره مخفی کابینت

کابینت هایی با دستگیره مخفی مزایای زیادی دارند که در این قسمت با برخی از آن ها آشنا می شوید:

مزایای استفاده از کابینت بدون دستگیره

مدل کابینت بدون دستگیره و ثبات در برابر تغییر مد

عدم وجود یراق آلات کابینت همچون دستگیره کابینت، ظاهری لوکس، مدرن و خاص در آشپزخانه ایجاد می‌کند. شاید سبک کلاسیک در دکوراسیون با آن همه شکوه و جبروت قدیمی شود، اما سادگی دکوراسیون مینیمال هرگز قدیمی نمی شود و چشم شما را خسته نمی کند؛ با گذر زمان احتمال اینکه این نوع کابینت‌ها از مد بیفتند و یا به دلیل تغییر وسایل آشپزخانه ناهماهنگ شوند، خیلی کم است؛ بنابراین آشپزخانه ی شما همیشه ظاهری مدرن و جذاب دارد.

کابینت بدون دستگیره و جلوگیری از برخورد با افراد و اشیا

ممکن است بچه‌ها دستگیره‌های کابینت‌ها را برای بلند شدن با دست بگیرند و خود را در معرض سقوط وسایل بالا و داخل کابینت قرار دهند. با حذف دستگیره‌ها دیگر خیالتان از بازیگوشی‌های بچه‌‌ها راحت‌تر می‌شود.

همچنین ممکن است در هنگام آشپزی و حرکت در آشپزخانه لباس یا بدن شما به کابینت ها گیر کند؛ کابینت های بدون دستگیره این مشکل را نیز حل می کنند تا احتمال آسیب به بدن و لباس شما یا دستگیره و کابینت به صفر برسد.

معایب کابینت بدون دستگیره

کابینت دستگیره مخفی و بهداشت و تمیزی بیشتر

دستگیره ها معمولا در معرض چربی و آلودگی زیادی هستند؛ بنابراین شما باید دستگیره ها را همیشه تمیز کنید تا در ظاهر زیبای کابینت ها خللی ایجاد نکنند. اما دستگیره های مخفی به دلیل اینکه پشت درب کابینت نصب هستند، در ظاهر کابینت ها مشخص نمی شوند؛ بنابراین حتی اگر مهمان سرزده ای داشته باشید، نیازی نیست که نگران کثیفی دستگیره ها باشید.

معایب دستگیره مخفی کابینت

از آنجا که کابینت های با دستگیره مخفی شیار یا کانالی برای باز و بسته کردن درب کشو‌ها دارند محل مناسبی برای گرد و خاک، ذرات چربی و انواع آلودگی‌های آشپزخانه هستند. اگر از دستگیره مخفی با جنس نامرغوب استفاده شود ممکن است این گرد و خاک و آلودگی ها به این راحتی ها هم پاک نشوند و باعث ایجاد رنگ پریدگی و زنگ زدگی دستگیره شوند؛ پس قبل از خرید حتما توجه داشته باشید که از دستگیره مخفی با کیفیت استفاده کنید.

یکی دیگر از معایب دستگیره مخفی، تمیز کردن سخت زوایای داخلی این دستگیره هاست. البته اگر دستگیره مخفی کابینت را در فواصل زمانی کمی از یکدیگر دستمال بکشید به سادگی تمیز می شوند؛ اما اگر مدت هاست دستگیره را تمیز نکرده اید و جرم زیادی گرفته، لازم است ابتدا با یک مسواک نرم و کمی مواد شوینده، جرم ها را از کابینت جدا کنید و سپس با یک حوله نمدار، دستگیره را کاملا تمیز کنید. البته مجددا تاکید می کنیم که این امر منوط به جنس مرغوب دستگیره است، وگرنه همراه با جرم ها، رنگ کابینت نیز کنده می شود.

 

قیمت دستگیره مخفی کابینت

دستگیره مخفی کابینت در انواع مختلف و جنس های متنوع تولید می شود؛ بنابراین قیمت دستگیره مخفی کابینت با توجه به همین موارد و البته اندازه ی دستگیره تعیین می شود. شما می توانید با کارشناسان تجهیزیراق تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را درباره انواع دستگیره مخفی دریافت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام موجودی می‌توانید به صفحه قیمت دستگیره مخفی کابینت نیز مراجعه کنید.

مزایا و معایت کابینت بدون دستگیره

ویژگی‌های بهترین کابینت آشپزخانه بدون دستگیره

در بالا اشاره کردیم که استفاده از یراق آلات و دستگیره های بی‌کیفیت ممکن است عملکرد آشپزخانه ی شما را با چالشی جدی مواجه کند. به همین دلیل لازم است که هنگام خرید اکسسوری و یراق آلات کابینت از برند، نوع و جنس با کیفیتی استفاده کنید تا ماندگاری آن ها تضمین شود.

معمولا دستگیره های مخفی برای کابینت ام دی اف ساده به کار می روند؛ پس کابینت های فلزی قدیمی یا کابینت های مجلل کلاسیک برای نصب دستگیره مخفی مناسب نیستند.

کشو کابینت بدون دستگیره

کشو ها نیز مانند درب های کابینت برای باز شدن به دستگیره نیاز دارند؛ نکته ی خطرناکی که درباره کشوهای دستگیره دار وجود دارد درباره کودکان خردسال است؛ احتمال زیادی وجود دارد که نوپایان شما با کمک دستگیره های بیرون زده از کشو، به بالای کابینت راه پیدا کنند؛ علاوه بر خطر افتادن از ارتفاع، احتمال شکستن ریل کشوها در اثر تحمل وزن بالا نیز وجود دارد که خطر سقوط کودک را دو چندان می کند؛ بنابراین کشو کابینت بدون دستگیره راه حل مناسبی برای زیبایی دکوراسیون شما و امنیت فرزندانتان است.

کشو کابینت بدون دستگیره

کابینت بدون دستگیره جدید در تجهیزیراق

در این مقاله تمام نکات درباره ی کابینت بدون دستگیره را به طور کامل و از تمام زوایا بررسی کردیم و امیدواریم که این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید و مهمی را که به آن نیاز داشتید در اختیارتان قرار داده باشد. تجهیز یراق از بهترین فروشگاه های اینترنتی خرید انواع تجهیزات و یراق آلات کابینت، کمد، آشپزخانه، اتاق خواب، ساختمان و … است و در کنار این محصولات تجهیزات نورپردازی و یراق درب ریلی را نیز عرضه کرده تا شما بتوانید با خیال راحت محصولات مورد نیازتان را خریداری کنید.

گارانتی معتبر کالا و ضمانت اصالت محصولات باعث می شود تا خیال شما از بابت کیفیت محصولات و برند معتبر آن ها راحت باشد. اگر قبل از خرید اگر در خصوص تبدیل کابینت خود به کابینت بدون دستگیره سوالی دارید یا نمی‌دانید فرایند کار، خرید و نصب را چگونه انجام دهید از طریق شماره تلفن 021910700560 با کارشناسان تجهیز یراق تماس بگیرید و مشاوره‌های لازم را دریافت کنید تا به انتخاب دقیق، بهینه و هماهنگ با آشپزخانه و دکوراسیون خود برسید.

پرسش و پاسخ (2)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • صدیقه یوسفی 1402.01.29

    با سلام، من اصلا از دستگیره مخفی علیرغم زیباییش راضی نیستم. چون کاملا د رمحل برش تیز و برنده است، آیا ابزاری برای ایمن کردن این لبه های تیز وجود دارد. با سپاس

    • مرتضی 1402.01.31

      سلام روز خوش
      احتمالا باید یه نگاهی به نحوه اجرا باید انداخت
      چون میشه سرو ته دستگیره داخل کابینت نصب بشه و جاش در نیارید که لبه های تیز و برنده داخل بدنه کابینت قرار بگیره
      دستگیره کابینت مخفی اجرا شده سفید رنگ

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020