مراقبت از کابینت ام دی اف

با روش‌های مراقبت از کابینت ام دی اف عمر کابینت‌ها را بیشتر کنید

دسته بندی : سبک زندگی

نکته‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد که رعایت آن‌ها باعث ماندگاری بیشتر کابینت‌ها می‌شود. با رعایت روش‌های مراقبت از کابینت ام دی اف می‌توانید تا سال‌ها بدون هیچ دغدغه‌ای از کابینت‌های خود استفاده کنید.

سال‌های طولانی است که کابینت‌های ام دی اف به یکی از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت تبدیل شده‌اند. دلیل این محبوبیت زیبایی و ماندگاری کابینت‌های ام دی اف است که با توجه به این ویژگی‌ها قیمت مناسبی نیز دارند. با اینکه کابینت‌های ام دی اف ماندگاری بالایی دارند اما برای عمر طولانی بهتر است که نکات بسیار مهمی را در نگهداری و نظافت این کابینت‌ها رعایت شود. عدم استفاده از پاک‌کننده‌های غلیظ، خراش ننداختن روی کابینت و خشک کردن سطح کابینت‌ها از جمله روش‌های مراقبتی‌اند که باید در نظر گرفته شوند تا کابینت‌ها عمر بیشتری داشته باشند. در ادامه این مقاله روش‌های متنوع و کاربردی بسیاری را برای مراقبت از کابینت ام دی اف معرفی می‌کنیم تا به راحتی قابل استفاده و اجرا باشند.

استفاده از شوینده ها و پاک‌کننده‌‌های غلیظ ممنوع، مهم‌ترین روش مراقبت از کابینت ام دی اف

پاک کننده‌های غلیظ مثل وایتکس یا سفید کننده، استون، الکل، آمونیاک و سایر شوینده‌های اسیدی اثری مخرب و آسیب زا برای کابینت‌ها دارند. این نوع مواد شوینده باعث تخریب رنگ و بافت کابینت‌ها می‌شوند. پودر لباسشویی نیز برای تمیز کردن کابینت‌ها مناسب نیست و استفاده از آن برای تمیز کردن کابینت‌های ام دی اف اشتباه است. مواد شوینده و پاک کننده غلیظ باعث خرابی یراق آلات کابینت از جمله دستگیر‌ه‌ها، یراق آلات و لولاها می‌شوند.

بعد از تمیز کردن کابینت‌های MDF باید حتما مواد شوینده را به خوبی پاک کنید تا این مواد به داخل چوب‌ها درز نکند. باقی ماندن مواد شوینده در طولانی مدت باعث رشد باکتری‌ها می‌شود. باکتری‌‌ها نیز به مواد غذایی آسیب می‌رسانند و غیر قابل استفاده می‌شوند.

اسپری پاک کننده ام دی اف، مناسب تمیز کردن کابینت

برای طول عمر کابینت‌ها، لکه‌های چربی و غذاها را سریع از بین ببرید

لکه‌های چربی و غذا باعث می‌شوند که رنگ کابینت‌ها تغییر کند به همین دلیل باید در کمترین زمان ممکن این آلودگی‌ها پاک شوند. برای پیشگیری از تغییر رنگ درب‌ها، دیواره‌ها و حتی یراق آلات کابینت باید چربی‌ها، لکه‌های روغن و غذا را با استفاده از آب و مواد شوینده سبک تمیز کنید. برخی از مواد غذایی هم که درون کابینت‌ها نگهداری می‌شوند باید در ظروفی قرار بگیرند که درب‌ آن‌ها به خوبی و خیلی محکم بسته می‌شود.

برای تمیز کردن و مراقبت از کابینت ام دی اف مایع ظرفشویی بهترین ماده است که می‌توانید با خیال آسوده و بدون نگرانی از خراب شدن کابینت‌ها استفاده کنید. برای کابینت‌هایی که رنگ‌ آن‌ها به دلیل فرسودگی از بین رفته است هم می‌توان با استفاده از جوش شیرین و کمی آب یک مایع خمیر گونه ساخت و برای تمیز کردن کابینت‌ها استفاده کرد.

اجازه نفوذ رطوبت به داخل کابینت‌ها را ندهید

نفوذ آب و رطوبت به سرعت باعث فرسودگی و تخریب بافت‌های کابینت ام دی اف می‌شود. اگر قصد مراقبت از کابینت ام دی اف را دارید باید پس از تمیز کردن بلافاصله کابینت‌ها را خشک کنید. همچنین به‌یاد داشته باشید هیچ‌وقت به‌طور مستقیم برای تمیز کردن کابینت MDF از آب استفاده نکنید و از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید. همچنین به‌ هیچ عنوان دستمال یا پارچه خیس را روی سطح کابینت یا دستگیره کابینت قرار ندهید چون رطوبت به داخل بافت کابینت نفوذ می‌کند و به مرور زمان باعث تخریب‌های غیر قابل جبران می‌شود.

کابینت‌ها را نخراشید و برای تمیز کردن از اسفنج نرم استفاده کنید

پاک کردن برخی از لکه‌های باقیمانده روی کابینت‌ها سخت است و باید از روش های مختلف برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کرد. اما هرگز نباید با ابزاری مانند چاقو یا سیم ظرفشویی روی کابینت‌ها را به منظور پاک کردن لکه‌ها، خراشید. برای تمیز کردن کابینت‌ها و یراق آلاتی مانند دستگیره، جک و لولا کابینت باید از یک اسفنج نرم و حوله مرطوب استفاده کرد تا آلودگی‌ها به‌صورت کامل از بین بروند.

بهترین روش تمیز کردن کابینت ام دی اف چیست

برای تمیز کردن کابینت‌ها به جنس کابینت دقت کنید

کابینت‌های ام دی اف از متریال گوناگونی ساخته می‌شوند. انتخاب نوع و جنس کابینت MDF بستگی به مدل و سبک دکوراسیون آشپزخانه دارد. اما به‌طورکل کابینت‌های ام دی اف در جنس‌های زیر ساخته می‌شوند:

  • کابینت ام دی اف با روکش چوب
  • کابینت ام دی اف هایگلاس
  • کابینت ام دی اف پی وی سی
  • کابینت ام دی اف ساده

برای نظافت و مراقبت از کابینت ام دی اف چوبی بهتر است از یک دستمال مرطوب یا کمی محلول آب و سرکه استفاده کنید تا بافت چوبی کابینت آسیب نبیند. کابینت‌های ام دی اف هایگلاس را هرگز با موادی که آمونیاک دارند و سطح روی کابینت را از بین می‌برند استفاده نکنید. مواد شوینده براق بودن کابینت‌های ام دی اف را از بین می‌برند.

ایا کابینت ام دی اف خوبه

یراق آلات خراب یا فرسوده را به‌صورت دوره‌ای عوض کنید

کابینت‌ و یراق آلات کابینت هم مانند بسیاری از وسایلی که دائما استفاده می‌شوند به مرور زمان در آستانه تخریب و فرسودگی قرار می‌گیرند. برخی اوقات در طولانی مدت متوجه این فرایند فرسودگی و استهلاک نمی‌شویم و به همین دلیل بسیاری از قسمت‌های بدنه و یراق آلات از جمله جک، لولا، دستگیره و پایه کابینت برای همیشه خراب و غیرقابل تعمیر می‌شوند. بهتر است برای پیشگیری از چنین مشکلاتی به‌صورت دوره‌ای یراق آلات و قسمت‌های مختلف بدنه رو مورد بررسی و تعمیر قرار دهیم. قسمت‌هایی که دیگر قابل تعمیر نیستند را تعویض کنیم تا به قسمت‌های اصلی کابینت آسیب وارد نشود.

فرسایش و تخریب قسمت‌هایی از کابینت بسیار طبیعی است و امکان پیشگیری از آن وجود ندارد. فقط گاهی اوقات می‌توان با انجام کارهای متفاوت و با مراقبت از کابینت ام دی اف از پیشرفت سریع فرسایش پیشگیری کرد. یراق آلاتی که خراب شده‌اند در‌صورتی که تعمیر یا تعویض نشوند بسیار برای بدنه اصلی کابینت آسیب رسان هستند. اگر یراق آلات کابینت آشپزخانه شما آسیب دیده است همین حالا دست به کار شوید و برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

خیس شدن کابینت ام دی اف، یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن کابینت

در فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق می‌توانید بهترین و جدیدترین انواع یراق آلات کابینت و کمد را خریداری کنید و از کیفیت محصولات خریداری شده مطمئن باشید. علاوه‌بر امکان خرید اینترنتی، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02191070056 تماس بگیرید. همکاران ما آماده شنیدن نظرات و پاسخگویی به سوالات شما هستند.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020