علت بو گرفتن لباس در کمد و روش های از بین بردن بوی بد لباس داخل کمد

علت بو گرفتن لباس در کمد و روش های از بین بردن بوی بد لباس داخل کمد

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

همیشه لباس‌هایتان در کمد بو می‌گیرد و شما را کلافه کرده است؟ این مقاله چند راه ساده برای از بین بردن بوی بد لباس داخل کمد در اختیار شما می‌گذارد.

یکی از بدترین اتفاق‌هایی که می‌تواند برای لباس‌ها بیفتد، بوگرفتن لباس های شسته شده در کمد است؛ چرا که لباس بدبو می‌تواند کل روز شما خراب کند! متاسفانه گاهی اوقات بنا به دلایلی، حتی لباس های تمیز داخل کمد نیز بو می گیرند و این بوی بد، به تمام لباس های مجاور نیز سرایت می کند.

اما واقعا چرا لباس های تمیز در کمد بو می گیرند و در این مواقع راه های از بین بردن بوی بد لباس داخل کمد چیست و چطور می توان از بو گرفتن مجدد آن ها جلوگیری کرد؟ در این مقاله تمام دلایل بو گرفتن لباس در کمد را بررسی می‌کنیم و در گام بعدی نحوه از بین بردن بوی بد لباس در کمد را با چند تکنیک ساده و کاربردی آموزش می‌دهیم. به شما اطمینان می‌دهیم که پس از خواندن این مقاله یک‌بار برای همیشه از شر بوی بد لباس در کمد خود راحت می‌شوید.

چرا لباس‌ها بو می‌گیرند؟

5 علت بو گرفتن لباس در کمد را بشناسید

بو گرفتن لباس ها در کمد به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه 5 مورد از رایج ترین علل بو گرفتن لباس در کمد را بررسی می کنیم.

1.     لباس‌های چرک دار و پوشیده شده عامل اصلی انتشار بو در کمد

اگر داخل کمد دیواری بوی بدی را احساس می کنید، لباس های داخل کمد را به طور کامل بررسی کنید. لباس های چرک و کثیف، از جوراب گرفته تا شلوار و پیراهن و … را به طور کامل از لباس های جدید جدا کرده و به شستن آن ها اقدام کنید. لباس های کثیف اگر در فضای تاریک و بسته محبوس باشند، بو گرفته و جای مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها می شوند.

2-    لباس‌های خیس یا نم‌دار را داخل کمد قرار ندهید!

لباس ها برای خشک شدن به هوای آزاد نیاز دارند؛ بنابراین اگر لباس های نم دار را قبل از اینکه کاملا خشک شوند، داخل کمد بگذارید، در پروسه ی خشک شدن بو می گیرند؛ از طرفی توجه داشته باشید که محیط های نمناک، مکان مناسبی برای رشد و تکثیر انواع میکروب ها و قارچ ها محسوب می شوند و به همین دلیل نیزباعث ایجاد بوی بد می شوند.

بعد از شستشوی لباس ها حتما از خشک شدن کامل آن ها در هوای آزاد مطمئن شوید و سپس آن ها را در کمد قرار دهید.

علت بو گرفتن لباس در کمد

3-    رطوبت، نم و یا نشتی آب علت بوی لباس در کمد

گاهی اوقات دیوار پشت کمد به دلیل نشتی لوله ها یا عرق کردن در اثر سرمای پشت دیوار، دچار رطوبت می شود. دیوار پشت کمد را بررسی کنید و چنانچه بوی نم یا رطوبتی را حس می کنید، علت رطوبت را پیدا کرده و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهید. اما به صورت موقت می توانید از قرص های ضد رطوبت استفاده کنید تا بوی بد نم داخل کمد از بین برود؛ با این حال حتما در سریع‌ترین زمان ممکن با کارشناسان فنی این حوزه تماس گرفته و مشکل به‌وجودآمده را رفع کنید.

دقت کنید که در همان موقعی که متوجه رطوبت دیوار های کمد می شوید، لباس یا رختخواب ها را از کمد خارج کرده و سریعا اقدام به شستشوی آن ها کنید تا بوی بد لباس ها رفع شوند؛ علاوه بر این رطوبت کمد باعث لک شدن لباس ها نیز می شود که اگر به سرعت شسته نشوند ممکن است پاک کردن آن ها به یک معظل حل نشدنی تبدیل شود.

رطوبت، نم و یا نشتی می‌تواند علت بوی لباس در کمد باشد.

4.     مایع و پودر لباسشویی فاسد شده، علت بوی بد لباس‌ها

تاریخ انقضای شوینده‌های خود را بررسی کنید. هرچند مواد شوینده تاریخ انقضای طولانی دارند و به این زودی ها خراب نمی شوند اما ممکن است مایع و پودر لباسشویی شما فاسد شده باشد و یا در اثر مجاورت با رطوبت کپک زده باشد. در این صورت به هیچ وجه از مایع یا پودر خراب شده استفاده نکنید. همچنین حتما درب ظرف مایع ماشین لباسشویی خود را نیز باز کرده و به دقت آن را وارسی کنید؛ اگر بوی نامطبوعی را از داخل مخزن حس می کنید و یا نقاط سیاه و کپک زده در آن مشاهده می کنید، حتما در جهت شستن محفظه های ماشین لباسشویی اقدام نمایید (این کار به سادگی انجام  می شود، چرا که محفظه ی مواد شوینده ی تمام ماشین لباسشویی ها قابلیت جدا شدن از ماشین و شستشو را دارند).

مایع و پودر لباسشویی فاسد شده، می‌تواند علت بوی بد لباس‌ها باشد

5.     کفش‌ها را کنار لباس‌ها قرار ندهید!

اگر کفش های پوشیده شده به خصوص کتانی یا پوتین ها را داخل کمد دیواری و کنار لباس هایتان قرار می دهید، لباس های شما بو می گیرد؛ بنابراین دقت کنید که کفش هایی که فکر می کنید بو گرفته اند را داخل کمد قرار ندهید و آن ها را جایی بگذارید که در معرض هوای آزاد باشند.

البته قرار دادن کفش های مجلسی که فقط گاهی پوشیده می شوند، در کنار لباس ها اشکالی ندارد و فقط کافیست آن ها را در طبقات جداگانه ای قرار دهید که لباس ها کثیف نشوند. اما اگر می خواهید تمام کفش هایتان را داخل کمد دیواری بگذارید، بهتر است یک کمد مجزا را به کفش ها اختصاص دهید و برای نظم دهی به تمام آن ها از انواع یراق جاکفشی استفاده کنید. با استفاده از این یراق کاربردی به راحتی می توانید تعداد بسیار زیادی از کفش ها را از لباس ها جدا کرده و در طبقه ی جداگانه ای قرار دهید. برای جلوگیری از ایجاد بوی بد، کفش ها را در کنار لباس های داخل کمد قرار ندهید

علت بو گرفتن رختخواب در کمد دیواری

رختخواب ها نیز مثل لباس های کثیف در کمد بو می گیرند. ما تمام شب تا صبح را روی رختخواب می گذاریم و احتمال اینکه چربی بدن ما به رختخواب مالیده شود بسیار زیاد است؛ از طرفی در مواقع زیادی به خصوص تابستان تعریق بدن ما بیشتر می شود که همین عرق کردن باعث بو گرفتن رختخواب می شود. از آنجایی که بوی بد در هر جا علامت باکتری و میکروب است، بوی بد رختخواب ها نه تنها در کمد دیواری پخش می شود، بلکه باعث حساسیت های پوستی و اگزما نیز می شود.

بنابراین شستن ملافه های کثیف در سریع ترین زمان ممکن، بهترین کاری است که می توانید انجام دهید. با این حال اگر کمد دیواری رختخواب بو گرفته و فکر می کنید تمام ملافه ها را به طور کامل شستشو داده اید، در ادامه همراه ما باشید تا با راه های رفع بوی بد کمد لباس و رختخواب آشنا شوید.

7 روش کاربردی از بین بردن بوی بد لباس در کمد

خوشبختانه روش های زیادی برای از بین بردن بوی بد لباس ها در کمد وجود دارد که در این مقاله به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

7 راهکار کاربردی برای رفع بوی لباس

سرکه سفید، جوش شیرین، لیمو ترش؛ ضدعفونی کننده‌قوی لباس‌ها

اگر لباس های شما به هر علتی بو گرفته اند و پس از شستن همچنان بوی بد خود را از دست نداده اند، تنها کافیست در حین شستشو یک پیمانه سرکه سفید به مایع لباسشویی خود اضافه کنید و پس از شستشو لباس ها را در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

ماده ی کارآمد دیگری که در هنگام شستشوی لباس ها استفاده می شود، لیمو ترش است. شما می توانید در حین شستشوی لباس ها مقداری لیمو ترش را با نمک مخلوط کنید. از ترکیب لیمو و نمک‌ برای از بین بردن بوی ماهی و انواع لکه‌های روغنی استفاده می‌شود؛ لیمو با داشتن خاصیت اسیدی، علاوه بر رفع بوی بد و ایجاد بوی خوشایند و لذت بخش در لباس ها، قدرت پاک کنندگی هر نوع لکه ای را نیز دارد.

لیمو و نمک‌دریا معجونی قدرتمند برای حذف هر نوع بوی لباسی

البته دقت کنید که موادی مثل سرکه یا آبلیمو اسیدی هستند و استفاده ی زیاد از آن ها باعث پوسیدگی لباس ها می شود، پس فقط در مواقع ضروری از این مواد کمک بگیرید.

جوش شیرین: دشمن بوی بد و لکه ها

جوش‌شیرین نیز قدرت پاک کنندگی بالایی دارد؛ به همین دلیل هنگام شستشوی مجدد لباس‌هایی که بو گرفته‌اند مقداری جوش شیرین به پودر ماشین لباسشویی اضافه کنید. بعد از پایان شستشو خواهید دید که علاوه بر رفع بوی بد، لباس ها تمیز تر نیز شده اند.

همچنین می توانید لباس ها را با جوش شیرین و مایع ظرفشویی خیس کنید تا علاوه بر رفع بوی بد، سخت ترین لکه ها نیز از لباس شما پاک شوند.

حذف بوی لباس در کمد با برنج

در صورتی که علت بو گرفتن لباس ها رطوبت است، با قرار دادن برنج یا جوش شیرین در کمد لباس، رطوبت و بوی بد کمد را از بین ببرید. برای این کار تنها کافیست به اندازه ی یک کاسه کوچک از این مواد را داخل کیسه ای پارچه ای بریزید و داخل کمد خود قرار دهید تا بوی رطوبت کمد از بین برود.

سرکه سیب؛ محلولی قوی برای از بین بردن قارچ و باکتری

با استفاده از سرکه که بوی تند و تیزی دارد، می‌توانید هر گونه قارچ و باکتری را از بین ببرید و مانع از رشد آن‌ها بشوید. لباس های خود را از کمد خارج کنید و دستمالی را به سرکه ی سیب آغشته کرده و سطوح کمد را دستمال بکشید. سپس درب کمد و پنجره ی اتاق را برای چند ساعت باز بگذارید تا بوی بد داخل کمد از بین برود.

اسطوخودوس؛ معطر و خوشبو‌کننده کمد و لباس‌ها

اسطوخودوس، از دسته گیاهان گل‌دار است که خواص درمانی دارد. از مزایای این گیاه قدرت جذب بو های مختلف است. چنان‌چه کمد و لباس هر دو بو گرفته‌اند؛ برای رفع سریع بو می‌توانید کیسه‌ی کوچکی را با اسطوخودوس پر کرده و داخل کمد بگذارید. بعد از چند ساعت عطر اسطوخودوس هر نوع بوی مزاحمی را داخل خود حل کرده و آن را از بین می‌برد.

اسطوخودوس؛ معطر و خوشبو‌کننده کمد و لباس‌ها

قهوه یا ادکلن؛ ایجاد بوی خوش در کمد دیواری

چند دانه ی قهوه یا  را داخل کمد و در بین لباس ها یا رختخواب ها قرار دهید تا بوی خوش کمد شما تضمین شود. ادکلن یا قهوه باعث پراکنده شدن عطر خوش در کمد می شوند و بو های بد را تحت تاثیر قرار می دهند.

یکی دیگر از مواد معطری که در ایجاد بوی خوش کمد و لباس ها به ما کمک می کند، عطر ها هستند. درب شیشه های عطر یا خود شیشه ی ادکلن خالی و قدیمی خود را باز کنید و داخل کمد قرار دهید. به این ترتیب تا مدت های زیادی می توانید از بوی خوب ایجاد شده توسط ادکلن قدیمیتان در کمد استفاده کنید.

البته می توانید این کار را با مواد ساده و در دسترس دیگری مثل صابون عطری نیز انجام دهید. شما می توانید صابون ها را در یک کیسه ی پارچه ای گذاشته و در کمد خود بگذارید؛ به این ترتیب هر بار با باز کردن درب کمدتان از استشمام بوی خوش صابون لذت می برید.

از بین بردن بوی بد لباس داخل کمد با دانه قهوه

استفاده از تجهیزات داخل کمد دیواری

با استفاده از تجهیزات داخل کمد دیواری همانند جاکفشی، جا لباسی، رگال، سبد لباس و … به راحتی هر بخش از کمد را به وسایل خاصی اختصاص دهید تا نیازی نباشد که تمام لوازم را در کنار یکدیگر قرار دهید. به این ترتیب وسایل به صورت منظم و تفکیک شده در کمد قرار می گیرند و بوی وسایل و لباس های مختلف کمتر به یکدیگر سرایت می کنند. همچنین با استفاده از تجهیزات داخل کمد دسترسی سریع و آسانی را نیز برای وسایلتان ایجاد کرده اید.

یکی دیگر از مزایای سبد لباس داخل کمد دیواری که به بو نگرفتن لباس ها نیز کمک می کند، سوراخ هایی است که روی بدنه ی سبد ها وجود دارد؛ این سوراخ ها باعث می شود تا هوا در بین لباس ها جریان داشته باشد و میکروب ها رشد نکنند. هم‌چنین پیشنهاد می‌کنیم رخت‌چرک‌های خود را در سبدی خارج از کمد جمع‌آوری کنید تا لباس‌های داخل کمد بوی بد نگیرند؛ برای جمع آوری لباس های کثیف انواع سبد رخت چرک یک یا دو مخزنه را به شما پیشنهاد می کنیم.

استفاده از تجهیزات کمد دیواری برای از بین بردن بوی نم کمد دیواری

شما چه راهی برای از بین بردن بوی بد لباس در کمد دارید؟

در این مقاله به بررسی علت بو گرفتن لباس در کمد و نحوه‌ی از بین بردن بوی بد پرداختیم و با انواع تجهیزات داخل کمد نیز آشنا شدیم. چنانچه برای رفع بوی بد لباس و کمد از روش دیگری استفاده می کنید، روش خود را در کامنت ها با کارشناسان تجهیز یراق و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق بزرگترین فروشگاه انواع یراق‌آلات کمد دیواری، کابینت، اتاق خواب، ساختمان و … است و تمام محصولات را از برند های معتبر و با گارانتی شرکتی عرضه می کند تا خیال شما از بابت کیفیت محصولات راحت باشد. با مراجعه به فروشگاه تجهیز یراق یا تماس با کارشناسان مجرب تجهیز یراق از طریق شماره 02177343556، یا خرید اینترنتی محصولات، می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را سفارش داده و بدر اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

علت بو گرفتن لباس در کمد

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020