نکات طلایی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب

نکات طلایی برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب و چیدمان وسایل

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

برای طراحی داخلی کمد دیواری خود ایده‌ای ندارید؟ با خواندن این مقاله با بهترین ایده‌های طراحی کمد آشنا می‌شوید.

کمد دیواری‌ ها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های دکوراسیون اتاق خواب و محلی برای نگهداری لوازم مختلف هستند؛ به همین دلیل نیز طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب یکی از مهم ترین موضوعات مربوط به اتاق است.

گاهی اوقات در خانه‌های کوچک یا حتی بزرگ، کمد دیواری‌ها با ابعاد بسیار کوچکی ساخته می‌شوند و فضای بسیار کمی را در اختیار ما می گذارند؛ بنابراین چیدمان کمد دیواری کوچک از اهمیت بیشتری برخوردار است؛ هرچند که چیدمان کمد دیواری های بزرگ نیز تاثیر زیادی در زیبایی اتاق خواب و سرعت بخشی به پیدا کردن وسایل شما دارد.

اگر در فضای اتاق خواب انبوهی از وسایل تلنبار شده ای نظیر رختخواب، لباس، کفش، روسری، کمربند و … دارید، نگران نباشید! با طراحی اصولی فضای داخل کمد دیواری به راحتی می‌توانید کلیه‌ی لوازم خود را به صورت زیبا و منظم بچینید.

ما در این مقاله توضیح داده ایم که چگونه کمد دیواری اتاق خوابتان را طراحی و قفسه بندی کنید و برای چیدمان داخلی آن چه کارهایی انجام دهید تا فضای بیشتری برای قرار دادن وسایلتان داشته باشید، همچنین شما را با انواع اکسسوری کمد دیواری اتاق خواب مدرن آشنا می کنیم تا روش های بهینه سازی فضای داخلی کمد را نیز بشناسید.

به شما اطمینان می‌دهیم با مطالعه این مقاله می‌توانید طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید؛ پس با ما همراه باشید تا بهتر از همیشه از کمد دیواری‌های خانه خود استفاده کنید.

طراحی کمد دیواری اتاق خواب

چرا باید طراحی کمد دیواری جدید خود را جدی بگیریم؟

در ابتدا هدف از طراحی و ساخت کمد دیواری را مشخص کنید. به چه منظور کمد دیواری می‌سازید و چه وسایلی قرار است در کمد دیواری قرار بگیرد؟ دیزاینر‌ها و کمدساز‌ها وظیفه دارند که مشتریان خود را در این زمینه راهنمایی کنند و پتانسیل استفاده از کمد دیواری را برای افراد تشریح کنند. بنابراین قبل از ساخت، با طراحان و متخصصان دکوراسیون داخلی مشورت کنید تا به الگویی دقیق و متناسب با نیازتان برسید.

اگر از ابتدا طراحی کمد دیواری را با دقت انجام دهید، یک کمد دیواری جدید زیبا تر و کاربردی تر خواهید داشت که در طول زمان نیاز به تعمیر و تغییر پیدا نمی کند؛ بنابراین نه تنها به ظاهر کمد دیواری بلکه به فضای داخل کمد نیز به قدر کافی دقت کنید تا نتیجه دقیقا با آنچه که می خواهید یکی باشد.

بهترین تقسیم بندی برای طراحی داخل کمد دیواری

ابعاد کمد دیواری اتاق خواب باید چقدر باشد؟

کمد‌ دیواری ها اغلب به صورت سفارشی ساخته می‌شوند و ابعاد آن با توجه به متراژ اتاق و نیاز شما تعیین می گردد. هرچقدر ابعاد کمد دیواری شما بزرگتر باشد، وسایل بیشتری در کمد جا می شود.

تقریبا همه ی کمد دیواری ها از قسمت زمین تا سقف کشیده شده‌اند؛ پس عرض و عمق کمد است که دسترسی و چیدمان داخلی آن را تعیین می‌کند. البته دقت کنید که اگر عمق کمد دیواری زیاد باشد، دسترسی به وسایل انتهای کمد کار سختی خواهد شد. به طور معمول عمق استاندارد هر کمد 90 سانتی متر در نظر گرفته شده؛ با این حال نظر شما و متراژ اتاق خوابتان، در تعیین عمق کمد دیواری جدید اتاق خواب حرف اول را می زند.

ابعاد مناسب طراحی کمد دیواری جدید

به دلیل اینکه عرض ورق های نئوپان و ام دی اف، 60 سانتی متر هستند، معمولا کمد دیواری ها نیز با عرض 60 سانتی متری ساخته می شوند که مناسب ترین سایز برای کمد دیواری است؛ البته همه ی اتاق ها به این اندازه فضا ندارند. بنابراین دقت کنید که ابعاد و مدل کمد دیواری اتاق خواب را با توجه به متراژ اتاقتان سفارشی سازی کنید.

پس از ساخت بدنه ی کمد دیواری می توانید درباره ابعاد قفسه های داخلی آن تصمیم بگیرید.

بهترین عرض و عمق کمد دیواری مدرن

چگونه داخل کمد دیواری جدید اتاق خواب را بچینیم؟

پس از اینکه ساخت کمد دیواری اتاق خوابتان تمام شد، نوبت به قفسه بندی و چیدمان داخل کمد دیواری مدرن می رسد. چیدمان و نحوه دسترسی به لوازم، از مهم ترین موضوعاتی است که باید در هنگام طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب به آن توجه لازم را داشته باشید. در این قسمت به بررسی راه هایی برای قفسه بندی بهتر و چیدمان راحت تر وسایل در کمد دیواری می پردازیم و بهترین تجهیزات داخل کمد دیواری که به شما در طبقه بندی و نظم دهی بهتر وسایلتان کمک می کند را معرفی می کنیم.

چیدمان کمدی دیواری جدید اتاق خواب با کمک تجهیزات داخل کمد دیواری

1- جمع کردن وسایل اضافی، راهی برای نظم دهی به کمد دیواری مدرن

در اولین قدم برای نظم دهی به کمددیواری لازم است تا همه ی وسایل را از داخل کمد اتاق خواب بیرون آورید و آن ها را دسته بندی کنید. احتمالا در کمد دیواری اتاق شما وسایلی هستند که ماه ها بدون استفاده بوده اند و در آینده نیز نیازی به آن ها نخواهید داشت.

شاید برای عده ای بسیاری سخت باشد، اما بهتر است کمد خود را از هرگونه وسیله اضافی یا قدیمی خالی کنید تا جا برای وسایل مورد نیاز و جدید شما بازتر شود. لوازمی که سال‌ها پیش خریده‌اید و مدت‌ها بدون استفاده مانده‌اند را دور بریزید، یا اگر سالم هستند در سایت های فروش قرار دهید، یا به خیریه ها ببخشید؛ برخی از لباس ها نیز دیگر اندازه شما نیستند یا بر اثر استفاده و شست‌وشوی مکرر آسیب دیده‌اند؛ نگه داشتن این وسایل و لباس ها نه تنها فضای کمد دیواری را اشغال می کند بلکه به عقیده علم فنگشویی، باعث تجمع انرژی منفی در کمد دیواری و اتاق خواب شما نیز می شود.

سعی کنید که در هر ماه حدودا یک بار برای نظافت کمد دیواری‌ها وقت بگذارید تا از آشفتگی و به‌ هم ریختگی‌های اساسی جلوگیری کنید. بعد از اینکه وسایل اضافی از داخل کمد دیواری‌ها خارج شد وقت آن رسیده که وسایل ضروری را از نیمه ضروری جدا کرده و با استفاده از انواع اکسسوری کمد دیواری نظم ویژه ای را به کمد دیواری ببخشید.

بهترین طراحی برای داخل کمد دیواری اتاق خواب

2- طبقه‌بندی و طراحی مدل کمد دیواری اتاق خواب با تقسیم کننده کمد

کمد دیواری‌ها با هر ابعاد و اندازه‌ باید به درستی تقسیم بندی شوند. مقداری از این تقسیم بندی با کمک تخته، چسب و خار طبقه که طبقات ثابت را تشکیل می دهند صورت می گیرد؛ اما تقسیم بندی کامل تر با استفاده از انواع نظم دهنده کمد دیواری مثل میله‌های رگال، جعبه، باکس‌ داخل کمد و … انجام می شود. با طبقه‌بندی کمد دیواری و مشخص کردن بخش‌های مجزا برای لباس، کیف، کفش و وسایل متفرقه می توانید بهترین طراحی کمد دیواری اتاق خواب را داشته باشید و نظم و انضباط داخل کمد‌ها را بهتر و بیشتر از همیشه حفظ کنید.

آموزش مرتب کردن کمد دیواری در تجهیز یراق

تجهیزات داخل کمد شامل انواع تقسیم کننده های لباس، شلوار، اکسسوری و … هستند که در این قسمت با انواع آن ها آشنا خواهید شد:

  • همه کمد دیواری ها نیاز به فضایی برای لباس های خاص و حساس مثل کت و شلوار یا پیراهن های مجلسی نیاز دارند. مخصوصا که لباس های امروزی جنس های متفاوت و بسیار متنوعی دارند و برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها باید فکری برای قرار‌گیری درست آن‌ها در کمد داشت. ‌
    اکثر افراد برای آماده سازی این فضا از پایه رگال و یک میله ی محکم استفاده می کنند تا لباس های خود را به این میله آویزان کنند؛ با این حال بسیاری از اوقات به دلیل کمبود فضای کافی نمی توانیم میله رگال را در محل مورد نظرمان نصب کنیم. رگال کمد دیواری یک اکسسوری پر کاربرد است که تمام این مشکلات را برای ما حل می کند. با استفاده از رگال کمد دیواری به راحتی می‌توانید لباس‌های خود را به صورت منظم در داخل کمد جا داده و از تمام فضای کمد حداکثر استفاده را ببرید. رگال کمد دیواری دسترسی به پیراهن و شلوار را بسیار راحت می‌کند؛ در نتیجه می توانید به سرعت از میان لباس‌های متنوع، لباس دلخواهتان را انتخاب کنید.
    برخی از رگال ها ریلی هستند و در کمد های پر عمق نصب می شوند. برخی دیگر از رگال های کمدی دارای یک جک هستند تا تمام رگال به راحتی پایین کشیده شده و در دسترس قرار می دهند (این رگال مناسب کمدهای با ارتفاع زیاد است که رگال به بالاترین قسمت کمد متصل می شود)، و برخی دیگر از رگال ها مناسب آویزان کردن کراوات یا روسری هستند. با استفاده از انواع رگال کمد دیواری تمام لباس های حساس شما در بهترین و کمترین فضای ممکن نظم دهی می شوند.
نظم‌دهی به چینش لباس‌ها با رگال کمد دیواری
  • اگر شما هم با آویزان کردن شلوار ها و چروک شدن مداوم آن ها مشکل دارید، رگال شلوار را به شما پیشنهاد می کنیم. رگال شلوار در تمام طبقات به خصوص طبقات کم ارتفاع نصب می شود و فضایی برای آویزان کردن تعداد زیادی شلوار در اختیار شما قرار می دهد. برخی از رگال های شلواری امکانات بیشتری از جمله یک باکس حصیری نیز دارند تا شما بتوانید علاوه بر آویزان کردن شلوار، بنا به دلخواه خود لباس یا کراوات یا کمربند و … را نیز در این باکس نظم دهی کنید.
آشنایی با روش های مختلف نظم دهی به کمد دیواری جدید
  • سبد لباس داخل کمد مناسب ترین اکسسوری کمد دیواری برای نظم دهی به لباس های چروک نشدنی شماست. شما می توانید از انواع مدل های ریلی یا ساده ی سبد لباس در سایز های مختلف استفاده کنید و لباس های خود را در آن جای دهید. سبد لباس داخل کمد کمک می کند تا وسایل شما به صورت تفکیک شده در کمد دیواری قرار بگیرد و کمد شما نظم ویژه ای داشته باشد. لازم به ذکر است که رگال‌های کشویی با وجود ساختاری که دارند شبیه یک کشو داخل کمد دیواری هستند، به راحتی حرکت کرده و به همین دلیل دسترسی بهتری به وسایل ایجاد می کنند. البته شما می توانید از باکس داخل کمد دیواری که ریلی نیست نیز استفاده کنید، به این ترتیب باکس ها را روی هم بچینید تا نظم و زیبایی کمد دیواری شما حفظ شود.
  • اگر برای وسایل کوچک مثل ساعت، کراوات، انگشتر، گلسر و … جای مناسبی ندارید، بهتر است از جای جواهرات داخل کمد دیواری استفاده کنید. جای جواهرات شبیه یک کشوی تفکیک شده است که داخل کمد دیواری شما نصب می شود و امکان تفکیک و نگهداری وسایل کوچک و ظریف را فراهم می کند.
تقسیم کننده کمد دیواری، راهی برای نظم بیشتر
  • شما می توانید در کنار این تجهیزات مدرن و کاربردی از میز اتوی توکار نیز استفاده کنید. اغلب پیدا کردن فضای مناسب در خانه برای نگهداری از میز اتو توکار راحت نیست و معمولاً میز اتوی زمینی فضای زیادی را اشغال می کند؛ بنابراین میز اتو توکار که به صورت عمودی در داخل کمد دیواری نصب می شود، علاوه بر اشغال فضای کم، دسترسی بی نظیری را نیز دارد.

میز اتو توکار در داخل کمد دیواری

3- افزایش فضا با آویز پشت درب کمد اتاق خواب

یکی از ترفندهای افزایش فضای داخل کمد دیواری‌ها استفاده از قسمت داخلی درب‌هاست. معمولا بین درب‌های کمد دیواری و فضای طبقه‌بندی شده داخلی، فضای خالی محدود و مختصری وجود دارد. بهتر است با استفاده از میخ‌ها یا قلاب‌های آویز لباس، بخشی از البسه خود مانند شال، کلاه، روسری، کراوات و کیف‌های کوچک را در این قسمت آویزان کنید و از این بخش نیز به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. شما می توانید از نظم دهنده های پارچه ای آویز برای نظم دهی به جوراب، لباس زیر و … نیز استفاده کنید تا بهترین استفاده را از تمام فضای کمد داشته باشید.

آویز درب کمد دیواری برای نظم دهی به کمد

4- منظم ترین طرح کمد دیواری اتاق خواب با سازماندهی کفش ها

امروزه بسیاری از افراد خانواده چندین کفش دارند و همین امر باعث می شود تا به فضای بیشتری برای نظم دهی کفش ها نیاز باشد. از طرفی جا کفشی‌های قدیمی نه تنها ظاهر چندان مطلوبی برای قرار داده شدن در دکوراسیون امروزی ندارند، بلکه فضای کافی برای تعداد بالای کفش ها نیز ندارند؛ مشکلات جا کفشی های قدیمی به اینجا ختم نمی شود و این نکته که در راه پله ی اکثر آپارتمان ها جایی برای قرار دادن جا کفشی نیست نیز حائز اهمیت است.

خوشبختانه با پیشرفت طراحی و دکوراسیون داخلی، یراق جاکفشی داخل کمد دیواری طراحی شد. این روزها به لطف جا کفشی‌های مخصوص کمد، چیدن کفش‌ها با نظم بیشتری انجام می گیرد و دیگر خبری از پخش آلودگی کف کفش در فضای خانه و زندگی نیست.

هر چند شما می توانید برای داشتن یک جا کفشی مناسب در کمد دیواری، با استفاده از تخته های ام دی اف طبقات کم ارتفاعی را تعبیه کنید، اما بهترین راه استفاده از یراق جاکفشی مدرن است. این یراق به شما کمک می کند که در کمترین فضای ممکن یک جا کفشی جذاب با امکانات فوق العاده داشته باشید تا تمام کفش های خانواده را در این جا کفشی های مدرن جای دهید. جاکفشی داخل کمد دیواری انواع مختلفی دارد و شما می توانید براساس نیاز، ابعاد کمد دیواری و تعداد کفش‌ها بهترین مدل را انتخاب و خریداری نمایید.

بهترین طراحی داخل کمد دیواری عمیق با انواع اکسسوری کمد دیواری

5- اشراف بیشتر به طبقات با نورپردازی کمد دیواری اتاق

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که در کمد دیواری اتاق خواب خود دنبال یکی از وسایلتان بگردید و به دلیل کمبود نور کافی آن را پیدا نکنید؟

در این مواقع اکثر افراد به سراغ چراغ قوه ی گوشی همراه خود می روند تا با کمک نور آن بتوانند وسیله مورد نظرشان با بیابند. استفاده از تجهیزات نورپردازی داخل کمد باعث می شود تا چراغ های تعبیه شده با باز شدن درب کمد دیواری روشن شوند و نور کافی را برای شما ایجاد کنند؛ بستن درب کمد نیز منجر به خاموش شدن سیستم نوری می شود تا از هدر رفت انرژی برق جلوگیری شود.

تجهیزات نورپردازی کمدی شامل انواع سنسور های خودکار و ال ای دی های خطی هستند که همگی این محصولات در صفحه ی نورپردازی کابینت و کمد عرضه شده اند. با کمک این تجهیزات نوری هوشمند می توانید کمد خود را زیبا و کاربردی تر از قبل نمایید و جلوه ای تازه به کمد دیواری خود ببخشید.

نورپردازی داخل کمددیواری

زیبا ترین طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب با پروفیل درب شیشه ای مدرن

همان طور که پیش تر نیز گفتیم کمد دیواری یکی از عوامل تاثیرگذار دردکوراسیون اتاق خواب است. هرچه درب های کمد دیواری زیبایی بیشتری داشته باشند، اتاق خواب شما زیبا تر و شکیل تر خواهد شد. یکی از مدرن ترین و جذاب ترین انواع درب کمد دیواری، درب های پروفیلی هستند به تازگی به یکی از ترند های روز دنیا تبدیل شده اند.

پروفیل آلومینیوم درب شیشه ای یک فریم آلومینیومی است شبیه یک قاب زیبا در اطراف درب های شیشه ای قرار می گیرد تا شیشه ها استحکام و جذابیت بیشتری داشته باشند. به این ترتیب شما می توانید از انواع شیشه های شفاف، مات یا آینه ای استفاده کنید تا کمد دیواری شکیل و بی نظیری داشته باشید.

بهترین تولید کنندگان پروفیل درب شیشه ای برند های فانتونی و ملونی هستند و این درب های فوق العاده را در رنگ های متنوع و مدل های خاص به بازار عرضه می کنند. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با عملکرد، معایب، مزایا، نحوه نصب و شیوه ی ساخت پروفیل درب شیشه ای، مقاله ی پروفیل درب شیشه‌ای، نسل جدید درب کابینت و کمد را مطالعه کنید؛ اما اگر با تمامی این موارد آشنا هستید و به دنبال انتخاب مدل های زیبای پروفیل هستید، بازدید از صفحه ی پروفیل آلومینیوم درب شیشه ای را به شما پیشنهاد می کنیم؛ در این صفحه انواع مدل های پروفیل از برند های با کیفیت ایرانی و خارجی عرضه شده اند تا شما بتوانید پس از مشاهده ی مدل های متنوع، انتخاب مناسبی داشته باشید.

پروفیل درب شیشه ای برای طراحی کمد دیواری

راه دیگری که برای مدرن کردن درب کمد دیواری به یکی از ترند های روز دنیا تبدیل شده، استفاده از یراق درب ریلی است. درب های ریلی در کمترین فضای ممکن به صورت کامل باز می شوند و دسترسی ساده و سریعی را به تمام فضای داخل کمد ایجاد می کنند.

بهترین مدل کمد دیواری اتاق با تجهیزات کمد دیواری در تجهیز یراق

برای اینکه بتوان طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب را به بهترین شکل ممکن اجرا کرد، به لوازم و یراق‌آلات باکیفیت کمد دیواری نیاز داریم. شما با استفاده از تجهیزات کمد دیواری می توانید علاوه بر ایجاد فضای بسیار زیاد در داخل کمد دیواری و چیدمان منظم تر لوازم، دسترسی سریع تری نیز به وسایل مورد نیاز خود داشته باشید.

طراحی کمد دیواری عمیق و طراحی کمد دیواری کوچک هر دو نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و تجهیزات کارآمد دارند؛ در این مقاله به‌طورکامل بررسی کردیم که چطور از فضای داخلی کمد دیواری بهترین استفاده را کنیم.

تجهیز یراق بزرگترین فروشگاه اینترنتی انواع یراق‌آلات اتاق خواب، آشپزخانه، کمد دیواری، ساختمان و… است و به شما کمک می کند تا بهترین اکسسوری های داخل کمد دیواری را از بهترین برند های معتبر دنیا تهیه کنید و از گارانتی معتبر کالا نیز برخوردار باشید. شما می توانید در وب‌سایت تجهیز یراق لوازم مورد نیاز خود را به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری سفارش دهید و در سریع‌ترین زمان ممکن درب منزل خود تحویل بگیرید. پس  همین حالا با وارد شدن به بخش فروشگاهی، یراق آلات مورد نیاز برای توسعه و بهبود کمد دیواری و کابینت‌های منزل خود را سفارش دهید تا نظم ویژه ای را به منزل خود ببخشید.

شما چه کار ‌های دیگری برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب انجام داده اید؟ پیشنهاد می‌کنیم شما هم اگر ایده‌ای برای طراحی داخل کمد دیواری اتاق خواب دارید یا در کمد دیواری های شما از طراحی خاص و کارآمدی استفاده شده، در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. ما و مخاطبان وبلاگ تجهیزیراق منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020