چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم؟ 6 راه حل کاربردی و آسان

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

چیدمان وسایل آشپزخانه از تاثیرگذارترین کارهایی است که به شما کمک می‌کند تا با نظم و انسجام کامل، مدیریت زمان خوبی در انجام کارهای آشپزخانه داشته باشید. در این مقاله شما را با راهکارهای اصولی چیدمان وسایل آشپزخانه آشنا خواهیم کرد.

تاریخ انتشار: 09.06.1400
چگونه وسیال آشپزخانه را بچینیم؟

آشپزخانه مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قسمت هر خانه‌ است. انتخاب یک چیدمان درست و اصولی برای وسایل آشپزخانه نقش بسیار مهمی در نظم و زیبایی آشپزخانه دارد. معمولاً توصیه می‌شود وسایل آشپزخانه را به گونه‌ای بچینید که دسترسی به هر یک از لوازم مورد نیاز در کمترین زمان صورت بگیرد. اما این روزها با کوچکتر شدن فضای خانه و آشپزخانه‌ها، چیدن وسایل آشپزخانه به گونه‌ای که دسترسی به هر یک از آن‌ها راحت باشد، کار سختی است.

اما چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم تا به خوبی از همه فضای آن استفاده کنیم؟ با استفاده از ابزارهای کاربردی و ایده‌های جذاب می‌توانید وسایل آشپزخانه را به بهترین شکل ممکن بچینید و از تمام فضای آشپزخانه به خوبی استفاده کنید. اگر شما هم قصد دارید با ایده های کاربردی و آسان چیدمان وسایل آشپزخانه آشنا شوید در ادامه مطلب همراه ما باشید. در این مقاله شما را با 6 راه حل کاربردی و آسان برای داشتن یک آشپزخانه با چیدمان اصولی آشنا خواهیم کرد.

1. تفکیک فضای آشپزخانه، ایده‌ای کاربردی برای چیدن وسایل آشپزخانه

تفکیک فضای آشپزخانه یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ایده‌هایی است که برای چیدن اصولی آشپزخانه باید در نظر گرفته شود. تفکیک آشپزخانه معمولاً با توجه به تنوع لوازم آشپزخانه مشخص می‌شود. هر آشپزخانه‌ای با توجه به ابعادی که دارد از چند عدد کابینت، گاز رومیزی یا فر گاز، یخچال، لباسشویی، میز ناهار خوری و لوازم کاربردی آشپزی تشکیل شده است.

اگر آشپزخانه کوچکی دارید با استفاده از یراق آلات آشپزخانه به خوبی می‌توانید فضای مختلف لوازم ضروری آشپزی را از یکدیگر تفکیک کنید. پیشنهاد می‌کنیم ماشین لباسشویی و ظرفشویی را به همراه اجاق گاز در یک راستا از آشپزخانه قرار دهید تا در بخش دیگر آشپزخانه فضای کافی برای یخچال و میزناهارخوری نیز داشته باشید. تفکیک درست فضا کمک بزرگی به شما در چیدن وسایل آشپزخانه می‌کند.

ایده های کاربردی برای چیدن وسایل آشپزخانه

2. مدیریت نظم آشپزخانه با چیدمان مرتب کابینت

بدون شک کابینت‌ها عضو جدانشدنی آشپزخانه هستند. کاربرد بسیار زیادی که کابینت‌ها برای نظم دادن و چیدمان وسایل آشپزخانه دارند، باعث شده است تا داشتن یک آشپزخانه با تعداد کابینت بالا به یک آپشن در خرید و فروش خانه تبدیل شود. استفاده درست و چیدمان اصولی وسایل در کابینت، نظم بی‌نظیری را در فضای آشپزخانه ایجاد می‌کند. سعی کنید هر طبقه کابینت را به یک دسته بندی از لوازم آشپزخانه اختصاص دهید. مواد شوینده و لوازم تمیز کاری خانه را در یک کابینت در کنار یکدیگر قرار دهید. لوازم آشپزی را در کابینت نزدیک به اجاق گاز  بچینید.

ظرف‌هایی که کاربرد بیشتری برای شما دارند را در کابینت‌های طبقه پایین و ظروف و اکسسوری‌های اضافی را در کابینت‌های طبقه بالا با نظم و دقت بچینید. انتخاب کابینت مناسب و با کیفیت نقش بسیار تاثیرگذاری در چیدمان وسایل آشپزخانه شما دارد. پیشنهاد می‌کنیم اگر فضای کوچکی در آشپزخانه در اختیار دارید از دستگیره مخفی کابینت برای دستگیره درب کابینت استفاده کنید.

 روش های چیدن وسایل در کابینت آشپزخانه

3. سامان دهی لوازم آشپزخانه، عاملی تاثیرگذار در چینش وسایل آشپزخانه

از اصولی‌ترین راهکارهای چیدمان وسایل آشپزخانه می‌توان به ساماندهی اصولی لوازم اشاره کرد. لوازم بسیاری در آشپزخانه وجود دارند که وجود هر یک از آن‌ها برای تهیه غذا یا تمیزکاری خانه بسیار ضروری است. بنابراین لازم است با ساماندهی وسایل، نظم و انسجام را در آشپزخانه ایجاد کنید. هر یک از لوازم آشپزخانه را در یک دسته بندی قرار دهید و هر دسته بندی را در یک کابینت یا در یک فضای خاص از آشپزخانه و جدا از یکدیگر بچینید.

برای چیدمان اصولی وسایل آشپزخانه پیشنهاد می‌کنیم از لوازمی مانند آبچکان، جعبه یا سبدهای آشپزخانه استفاده کنید. دسته بندی کامل وسیله‌ها در کابینت و نظم دهنده‌های آشپزخانه از دیگر روش‌های کاربردی برای ساماندهی وسایل آشپزخانه است.

چطور وسایل آشپزخانه کوچیک را بچینیم

4. چیدن وسایل آشپزخانه متناسب با میزان مصرف برای تمیزی بیشتر

بهتر است برای نظم بیشتر و دسترسی سریعتر به وسایل آشپزخانه، آن‌ها را بر اساس میزان مصرف در قفسه‌های آشپزخانه قرار دهید. چیدن تمام کفگیرها و قاشق‌ها در یک کشو از کابینت یا یک سبد مخصوص باعث می‌شود تا زمان کمتری را برای پیدا کردن کفگیر یا قاشق چنگال موردنظرتان صرف کنید. سطل آشغال کابینتی آشپزخانه خود را در کنار پلاستیک زباله و لوازم شستشو در یک کابینت کنار هم قرار دهید.

پیشنهاد می‌کنیم قابلمه‌ها را در کنار درب‌های هر یک از آنها در یک کشو از کابینت بچینید تا هنگام نیاز در کمترین زمان قابلمه و درب مخصوص آن را بیابید. برای چیدن ادویه و مواد خوراکی بهتر است از سرویس ادویه برای مصرف روزانه ادویه و خوراکی‌های مورد نظرتان استفاده کنید و باقی ادویه‌ها و مواد غذایی را در یک بخش از کابینت که استفاده کمتری دارد قرار دهید. این کار علاوه‌بر مدیریت زمان شما، نظم و انسجام بسیار خوبی در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

 

5. خرید لوازم کاربردی آشپزخانه، مهمترین ایده چیدن وسایل و ظروف آشپزخانه

یکی دیگر از نکات مهم در چیدمان وسایل آشپزخانه خرید و تهیه لوازم کاربردی است. لوازمی مانند جدا کننده‌ها، شلف‌های آشپزخانه، آبچک روی سینک و انواع سوپری‌ها از جمله لوازم ضروری و کاربردی آشپزخانه برای چیدمان وسایل هستند. به عنوان مثال با استفاده از سوپری آشپزخانه می‌توانید جا ادویه‌ای‌ها، مواد خوراکی، حبوبات، سیب زمینی، پیاز و لوازم دکوری آشپزخانه را به خوبی در یک فضای مناسب از یکدیگر جدا کنید.

خرید انواع نظم دهنده‌ها برای آشپزخانه کمک بسیاری به شما در استفاده درست از فضا و مرتب کردن وسایل آشپزخانه می‌کنند. اگر آشپزخانه شما نیز کابینت کمی برای جابجایی وسایل در اختیارتان قرار می دهد با کمک لوازم کاربردی می‌توانید کمبود قفسه‌های کابینت را به خوبی جبران کنید.

خرید اینترنتی شلف و جداکننده‌های آشپزخانه

6.  در چیدن وسایل آشپزخانه، دیوار آشپزخانه را فراموش نکنید

استفاده از دیوار آشپزخانه نقش بسیار مهمی در استفاده کمتر از فضا و نظم دهی به فضای آشپزخانه دارد. می‌توانید کفگیر و ملاقه ها را به راحتی و با استفاده از چند میخ از دیوار آویزان کنید. آویزان کردن دستگیره و دمی از دیوار نیز باعث می‌شود تا کشوهای کابینت کمتری برای چیدمان این وسایل اشغال شوند.

فراموش نکنید در کنار خرید یراق آلات کابینت، چند عدد پیچ و مهره محکم برای آویزان کردن لوازم سبک از  دیوار آشپزخانه نیز تهیه کنید. اگر علاقه بسیاری به غذاهای شمالی دارید، آویزان کردن سیر تازه و ماهی شور از دیوار می‌تواند علاوه بر مدیریت فضا، حال و هوای شمال را نیز در آشپزخانه جاری سازد.

استفاده از دیوار برای چیدن وسایل آشپزخانه

خرید اینترنتی لوازم کاربردی و یراق آلات آشپزخانه از فروشگاه تجهیز یراق

در این مقاله با پاسخ به سوال چگونه وسایل آشپزخانه را بچینیم و نکات مهم پیرامون این سوال، شما را با نکات کلیدی و اصلی چیدمان وسایل ضروری آشپزخانه آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید، خرید لوازم ضروری و یراق آلات آشپزخانه نقش بسیار مهمی در چیدمان وسایل آشپزخانه دارند. در فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق به طور کامل همه‌ی یراق آلات آشپزخانه، یراق آلات ساختمان و یراق آلات منزل به فروش می‌رسند.

شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت تجهیز یراق انواع تجهیزات مورد نیاز منزل را مشاهده کنید و در مورد هرکدام اطلاعات کامل بدست آورید. ارسال کلیه محصولات فروشگاه اینترنتی تجهیز یراق به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02177343556 تماس بگیرید. کارشناسان تجهیز یراق در ساعات کاری فروشگاه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020