5 ترفند عالی برای پاك كردن چربي از روي كابينت

5 ترفند عالی برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف یا فلزی

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

تقریبا هیچ راهی وجود ندارد که از پخش شدن روغن در آشپزخانه جلوگیری کنیم تا کابینت‌ها و وسایل دیگر آلوده نشوند. اما راه‌های بسیاری وجود دارد که لکه‌های روغن و چربی را به آسانی و سادگی پاک کنیم و درخشندگی را به آشپزخانه و کابینت‌ها برگردانیم. دیگر نگران چربی و لکه‌های روغن روی کابینت نباشید چون می توانید با چند ماده ی دم دستی و ساده که در هر خانه‌ای وجود دارد استفاده کنید و کابینت هایی براق و تمیز داشته باشید.

آشپزخانه، محلی برای پخت‌وپز و آماده‌سازی مواد غذایی برای طبخ است. به همین دلیل در آشپزخانه روغن، بخار و گرمای بیشتری نسبت به بخش‌های دیگر خانه وجود دارد؛ تا جایی که لکه های چربی و بخار در همه جای آشپزخانه به خصوص بر روی کابینت ها دیده می شوند. از آن جایی که کابینت ها بخش بزرگی از آشپزخانه را تشکیل می دهند و به راحتی و سریع شسته نمی شوند، پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف یا کابینت فلزی به یک معظل اساسی برای بانوان و صاحبان آشپزخانه های بزرگ تبدیل می شود.

البته اگر راه از بین بردن چربی روی کابینت را بلد باشید، پاک کردن چربی کابینت کار چندان سختی هم نیست؛ اگر قصد تمیز کردن آشپزخانه را دارید تا انتهای این مطلب با تجهیز یراق همراه باشید تا با 5 ترفند عالی تمیز کردن چربی کابینت آشنا شوید.

پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی

در ابتدا با پاک کردن چربی از روی کابینت فلزی شروع می کنیم؛ چرا که این کار بسیار راحت و کم دردسر است. کابینت‌های فلزی یکی از پرکاربردترین انواع کابینت هستند که قیمت مناسب‌تری هم دارند. پس این نکته مهم است که بدانیم چربی روی کابینت فلزی را چگونه پاک کنیم.

برای تمیز کردن لکه‌های چربی از روی کابینت‌های فلزی ابتدا باید گرد و خاک روی سطوح کابینت را پاک کنید. سپس کافیست که یک حوله را خیس کرده، مقدار کمی مایع ظرفشویی بر روی حوله بریزید و حوله را بر روی قسمت روغنی کابینت فلزی بکشید تا لکه پاک شود.

اگر لکه های چربی روی کابینت فلزی شما کمی قدیمی تر هستند با یک اسکاچ نسبتا نرم همین کار را انجام دهید تا لکه ها پاک شوند؛ دقت کنید که اگر اسکاچ شما زبر و ضخیم باشد و یا اسکاچ را با فشار زیاد بر روی کابینت بکشید ممکن است به لایه ی رنگ روی کابینت آسیب وارد شود.

پس از اینکه از پاک شدن لکه روغنی از روی کابینت مطمئن شدید با استفاده از یک دستمال مرطوب مجددا کابینت ها را تمیز کنید و سپس با یک دستمال دیگر کابینت‌ها را خشک کنید.

شامپو فرش یکی دیگر از محلول‌هایی است که برای پاک کردن چربی روی کابینت‌های فلزی کاربرد دارد. برای این کار مقداری از شامپو فرش را با آب مخلوط کنید و با استفاده از یک اسفنج، چربی روی سطوح کابینت را از بین ببرید. با توجه به اینکه کابینت‌های فلزی قابلیت زنگ زدن دارند، باید حتما پس از شست‌وشو با یک دستمال مخصوص خشک شوند.

الکل بهترین محلول برای پاک کردن چربی کابینت فلزی

چگونه لکه روغن را از روی چوب پاک کنیم؟

اگر کابینت های شما چوبی یا ام دی اف هستند، حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که چگونه چربی روی کابینت ام دی اف را پاک کنیم؟

کابینت‌های چوبی از زیباترین و شیک‌ترین مدل‌های کابینت برای آشپزخانه هستند و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارند. البته جنس چوب به دلیل ظرافت‌ها و حساسیت‌های خاص تر، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارد؛ پس برای تمیز کردن کابینت چوبی نمی‌توان از هر روشی استفاده کرد. با فراگیری روش هایی برای پاک کردن لکه چربی از روی چوب دیگر نگران لکه های روغنی در هنگام آشپزی کردن نباشید؛ در انتهای مراحل در تمام روش های زیر فراموش نکنید که خشک کردن کابینت ها یک امر ضروری و مهم است تا کابینت های چوبی شما آسیب نبینند.

1- مواد طبیعی و تمیز کردن چربی کابینت

در اولین قدم برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف از مواد طبیعی به جای پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید. این پاک کننده های طبیعی کابینت چوبی عبارتند از:

  • سرکه
  • روغن طبیعی گردو
  • ترکیب وازلین و لیمو ترش
  • چای کیسه‌ای
  • ترکیب روغن زیتون و سرکه
  • نمک

بین همه موارد نام برده شده، سرکه و آب یکی از ساده‌ترین و در دسترس ترین محلول‌ها برای از بین بردن چربی روی کابینت ام دی اف است. برای درست کردن این محلول، نصف لیوان سرکه سفید را به نصف لیوان آب گرم اضافه کنید. محلول ترکیب شده را در یک ظرف افشانه بریزید و با اسپری روی یک دستمال تمیز، لکه‌های چربی روی کابینت‌ها را پاک کنید و سپس با حوله ی مرطوب مجددا سطح کابینت را تمیز نمایید.

به‌ یاد داشته باشید هرگز محلول سرکه سفید و آب را به‌ طور مستقیم روی سطح کابینت اسپری نکنید؛ چرا که ترکیبات موجود در سرکه قابلیت خراب کردن و از بین بردن بافت‌های چوبی را دارد.

چگونه لکه روغن را از روی چوب پاک کنیم

3- جوش شیرین، پاک کننده قوی چربی کابینت

درست کردن خمیر جوش شیرین نیز یک راه خانگی ساده و موثر برای از بین بردن چربی کابینت ام دی اف است. مقداری از جوش شیرین را در کمی آب بریزید تا حالت خمیر مانندی بگیرد. سپس خمیر به دست آمده را روی بخش‌هایی از درب‌ها، سطوح و دستگیره کابینت که به چربی آلوده شده‌اند بمالید. بعد از مدت 10 دقیقه با کمک یک حوله مرطوب، جوش شیرین را پاک کرده و با کمک یک دستمال مرطوب دیگر کابینت‌ها را کاملا تمیز کنید. سپس با استفاده از یک دستمال یا حوله خشک نم و رطوبت به جا مانده را پاک کنید.

یکی از مزیت‌های استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن چربی از روی کابینت ام دی اف این است که هیچ آسیبی به طبیعت نمی‌زند و ماده‌ای شیمیایی نیست. همچنین استفاده از جوش شیرین برای همه اعضای خانواده به دلیل نداشتن بو امکان‌پذیر است و باعث بروز حساسیت و آلرژی نمی‌شود.

پاک کردن چربی کابینت چوبی با جوش شیرین

4- خمیر دندان و پاک کردن لکه چربی از روی چوب

خمیر دندان برای پاک کردن چربی‌های قدیمی و کهنه ای که روی درب‌ها، دستگیره‌ها و جک درب کابینت‌ باقی‌ مانده‌اند بسیار مفید است. در استفاده از خمیر دندان 2 نکته بسیار مهم وجود دارد که باید رعایت شود؛ نکته اول اینکه خمیر دندان یک گزینه مناسب برای پاک کردن همه چربی‌ها از روی کابینت نیست و فقط برای لکه های قدیمی و ماندگار کاربرد دارد. نکته دوم اینکه برای پاک کردن چربی نباید کل سطح کابینت را به خمیر دندان آغشته کنید. بهتر است خمیر دندان را فقط روی لکه‌های باقی مانده قرار دهید و آن‌ها از بین ببرید.

برای تمیز کردن کابینت با استفاده از خمیر دندان به یک حوله مرطوب و یک حوله خشک نیاز دارید. مقدار مناسبی از خمیر دندان را به مدت 5 دقیقه روی لکه چربی‌ها بگذارید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کرده و سپس خشک نمایید.

5- اسپری پاک کننده چربی، بهترین راهکار پاک کردن چربی کابینت چوبی سفید

اگر حوصله ی انجام روش های بالا را ندارید، استفاده از مواد شیمیایی مثل انواع اسپری پاک کننده چربی، بهترین راه پاک کردن چربی از روی کابینت به خصوص کابینت های رنگ روشن است.

ابتدا مقداری از این مواد را روی قسمت‌هایی که لک چربی دارند اسپری کنید و سپس با استفاده از یک دستمال تمیز لکه را پاک و خشک نمایید. البته برای این که کابینت های تان تا حد امکان آسیب کمتری ببینند، بهتر است مواد شیمیایی را بر روی حوله اسپری کرده و سپس لکه های چربی روی کابینت ام دی اف سفید را با همان حوله پاک کنید؛ این روش اگر چه زمان بیشتری می برد اما حداقل آسیب را به کابینت ها می رساند.

اسپری پاک کننده چربی مناسب همه کابینت‌ها

پاک کردن چربی کابینت در تجهیز یراق

کابینت‌ها بخش بزرگی از آشپزخانه را به خود اختصاص می‌دهند و در دکور و زیبایی محیط تاثیرگذارند. پاک کردن چربی از روی چوب چندان هم کار مشکلی نیست. در این مقاله ترفند‌های جالب و ساده ای برای تمیز کردن چربی‌ها از سطح کابینت آموزش دادیم و اکنون دیگر می‌دانیم که چگونه لکه های سخت و ماندگار روغن را از روی کابینت پاک کنیم.

با تمیز نگه داشتن کابینت ها و نورپردازی کابینت، نه تنها تهیه غذا و نوشیدنی ساده تر و لذت بخش خواهد شد بلکه آشپزخانه به محیطی دلنشین برای جمع شدن اعضای خانوادهتبدیل می شود. پس اگر آشپزخانه شما نیاز به پاکیزگی و درخشندگی دارد همین حالا دست به کار شوید و با استفاده از راهکارهای گفته شده یک فضای ایده‌آل در آشپزخانه ایجاد کنید.

شما چه راه حل دیگری را برای تمیز کردن و از بین بردن چربی‌های آشپزخانه به نظرتان می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم تجربیات خود را در انتهای همین صفحه با ما و خوانندگان مجله تجهیز یراق به اشتراک بگذارید.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020