روش تمیز کردن کابینت چوبی و فلزی در کمترین زمان

دسته بندی : بلاگ سبک زندگی

کابینت را می‌توان یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه‌ها به شمار آورد. تمیز کردن کابینت یکی از چالشی‌ترین کارهای آشپزخانه است. در این مقاله به صورت کامل شما را با بهترین روش‌های تمیز کردن کابینت های چوبی و فلزی آشنا خواهیم کرد.

تاریخ انتشار: 03.07.1400
آسان ترین روش های تمیز کردن کابینت

تمیز کردن کابینت یکی از مهم‌ترین کارهایی که است که به صورت منظم و پی‌در‌پی در آشپزخانه انجام می‌شود. اگر شما هم به نظم و نظافت آشپزخانه اهمیت می‌دهید؛ بی شک هر بار پس از درست کردن غذا یا دسر، بلافاصله نگران کثیف شدن سطح کابینت و تمیزی سریعتر آن هستید! اما بهترین روش تمیز کردن کابینت کدپام است؟ چگونه می‌توان کابینت‌های فلزی و چوبی آشپزخانه را تمیز کرد؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا شما را با مهم‌ترین نکات تمیز کردن کابینت و بهترین روش‌های آن آشنا کنیم.

کاربرد و اهمیت تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه

پیش از آنکه بخواهیم شما را با روش تمیز کردن کابینت چوبی و فلزی آشنا کنیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که چرا تمیز کردن کابینت‌های آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد؟ کابینت را می‌توان یکی از مهمترین اجزای آشپزخانه‌ها به شمار آورد. کابینت‌ها محل جمع آوری انواع خوراکی‌های آشپزخانه، لوازم مورد نیاز آشپزی، قابلمه و ظروف مختلف پذیرایی و مهمانی هستند.

از این رو تمیزی کابینت‌ها نقش به‌سزایی در تمیزی و نظافت ظروف آشپزخانه و حفظ سلامت مواد غذایی ذخیره شده در آن‌ها دارد. عدم نظافت اصولی کابینت‌ها، یکی از مهمترین دلایل پیدایش سوسک و حشرات موزی در آشپزخانه‌ها است‌. خرید یراق آلات کابینت نقش بسیار پررنگی در نظافت و تمیزی کابینت‌ها دارد. در ادامه با روش‌های تمیز کردن کابینت های چوبی و فلزی و یراق آلات کاربردی و‌ موردنیاز کابینت‌ها بیشتر آشنا خواهید شد.

بهترین روش تمیز کردن کابینت آشپزخانه

تکنیک‌های تمیز کردن کابینت‌های چوبی در کمترین زمان

کابینت‌ چوبی یکی از پر طرفدارترین کابینت‌هایی است که در ایران طرفداران بسیاری دارد چ این کابینت‌ها جلوه خاصی به آشپزخانه می دهند و در اکثر سبک‌های کلاسیک و مدرن استفاده می‌شوند. اما کابینت‌های چوبی به نسبت کابینت های فلزی نیازمند مراقبت‌های بیشتری هستند. آب و رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث خرابی لایه‌های کابینت و آسیب دیدن چوب‌های آن شود.

بهتر است برای کابینت های چوبی از دستگیره مخفی کابینت استفاده کنید؛ چراکه دسته های چوبی کابینت بیشتر در معرض خرابی و شکستگی قرار دارند. برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی به هیچ عنوان نباید از اسکاچ یا سیم ظرفشویی استفاده کرد، یک حوله یا دستمال نرم، بهترین انتخاب برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی آشپزخانه است. در ادامه شما را با چند روش کاربردی برای تمیز کردن کابینت‌های چوبی آشنا خواهیم کرد.

تمیز کردن لکه های کابینت

استفاده از اسپری‌های مخصوص کابینت‌های چوبی و ام دی اف

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های تمیز کردن کابینت‌های چوبی آشپزخانه استفاده از اسپری‌های مخصوص ام دی اف و کابینت‌های چوبی است. این اسپری‌ها به راحتی قادر به پاک کردن انواع لکه‌های چربی از سطح کابینت‌های چوبی هستند. ترکیبات این اسپری به هیچ عنوان باعث آسیب رساندن به ورقه‌های چوبی کابینت نخواهد شد.

بهتر است قبل از آنکه لکه‌های عمیقی بر سطوح کابینت ایجاد شوند، از کثیفی آن جلوگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ایجاد بوی بد در آشپزخانه و به وجود آمدن لکه‌های زباله اطراف کابینت، از سطل زباله کابینتی پلاستیکی یا استیل استفاده کنید. این سطل زباله‌ها بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌های کوچک با متراژ کم هستند.

تمیز کردن لکه‌های قدیمی از روی کابینت چوبی با لیمو

استفاده از لیمو یکی از قدیمی‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌هایی است که برای تمیز کردن کابینت از آن‌ استفاده می‌شود. لیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد به یک پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده قوی برای لکه‌های چربی تبدیل شده است. با ترکیب کردن 3 قطره لیمو و یک لیوان فنجان آب به راحتی می‌توان از شر لکه‌های چربی و گردوغبارهای موجود بر سطح کابینت‌های چوبی راحت شد. اگر برای نظم دهی فضای کابینت از سوپری کابینت استفاده می‌کنید، به‌راحتی می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن لکه‌های سوپری کابینت نیز استفاده کنید.

استفاده از چوب شیرین برای پاک کردن لکه‌‌های چربی از کابینت‌های چوبی

به فکر از بین بردن لکه‌های سخت از سطح کابینت‌های چوبی آشپزخانه‌تان هستید؟ نگران نباشید، با استفاده از خمیر چوب شیرین در کمترین زمان می‌توان سخت‌ترین لکه‌های چربی را نیز از سطح کابینت‌های چوبی پاک کرد. برای تهیه خمیر چوب شیرین، نصف لیوان جوش‌شیرین را با نصف لیوان روغن گیاهی معطر مخلوط کنید؛ اگر غلظت خمیر بالا بود می‌توانید از چند قطره آب برای رقیق شدن آن استفاده کنید.

با کمک یک مسواک یا برس کوچک خمیر را روی لکه کابینت قرار دهید و به خوبی آن را ماساژ دهید. توجه داشته باشید که برای مرتب بودن فضای کابینت به راحتی می‌توانید از سبدهای بزرگ و کوچک، انواع سوپری‌ها و اکسسوری‌های کاربردی آشپزخانه استفاده کنید. برای اطلاع از قیمت ریل کشو، انواع یراق آلات و اکسسوری‌های آشپزخانه می‌توانید همین حالا به صفحه یراق آلات آشپزخانه سایت تجهیز یراق مراجعه کنید.

تمیز کردن کابینت چوبی آشپزخانه

بهترین روش پاک کردن چربی کابینت فلزی و تمیز کردن آن

پاک کردن و مراقبت از کابینت‌های فلزی بسیار راحت‌تر از کابینت‌های چوبی است. به راحتی می‌توان برای پاک کردن لکه‌های چربی کابینت‌ فلزی از آب و مایع ظرفشویی استفاده کرد. محلول سرکه و آب نیز برای از بین بردن لکه‌های قدیمی و روغنی سطح کابینت فلزی بسیار موثر است. پس از تمیز کردن کابینت فلزی بهتر است که یک دستمال خشک، روی سطوح کابینت‌‌ها بکشید تا بدنه کابینت‌ها کاملا خشک شوند، رطوبت سطح کابینت‌ها ممکن است موجب زنگ زدگی کابینت‌های فلزی شود.

نظافت و تمیزی کابینت‌ها را جدی بگیرید و از قرار دادن طولانی مدت زباله در آن جدا خودداری کنید. اگر به هر دلیلی سطل زباله شما باعث ایجاد بوی نامطبوعی در فضای آشپزخانه می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم مقاله از بین بردن بوی سطل زباله را در صفحه بلاگ آیتول مطالعه کنید تا در کمترین زمان مشکل شما در این زمینه برطرف شود.

ایده های آسان برای مرتب کردن کابینت

بهترین روش تمیز کابینت‌های چوبی و فلزی از دیدگاه مخاطبین تجهیز یراق

در این مقاله به صورت کامل شما را روش تمیز کردن کابینت‌های چوبی و فلزی آشنا کردیمو همانطور که مطالعه کردید استفاده از اکسسوری‌های کاربردی نیز نقش بسیار تاثیرگذاری در تمیزی و نظافت کابینت دارد. برای خرید اینترنتی انواع یراق آلات موردنیاز خانه و آشپزخانه می‌توانید به صفحه اصلی سایت تجهیز یراق مراجعه و محصول موردنظر خود را در کمترین زمان سفارش دهید.

اگر شما هم تجربه کافی در زمینه تمیزی انواع کابینت‌های چوبی و فلزی آشپزخانه را دارید در بخش نظرات این مقاله، تجربیات خود را با ما و مخاطبین تجهیز یراق در میان بگذارید. منتظر نظرات شما عزیزان هستیم.

پرسش و پاسخ

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

پاسخ کارشناسان تجهیز یراق به پرسش یا دیدگاه شما را از طریق پیامک به اطلاعتان خواهیم رساند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020