تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

نکته‌های مهم درباره تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک

دسته بندی : بلاگ راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

انتخاب مدل کابینت ارتباط مستقیم با سبک دکوراسیون آشپزخانه دارد. همچنین باید قبل از انتخاب مدل، تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک را بدانید تا بهترین سبک را برای آشپزخانه انتخاب کنید.

یکی از مهم ترین وظایف کابینت در آشپزخانه نظم‌بخشی به وسایل است. هیچ آشپزخانه‌ای بدون کابینت نظم و ترتیب لازم را نخواهد داشت و وسایل آشفته و به هم ریخته خواهند شد. البته کابینت ها اصلی ترین تجهیزات دکوراسیون آشپزخانه نیز هستند. بنابراین علاوه بر نظم دهی به آشپزخانه، در زیبایی دکوراسیون نیز تاثیر زیادی دارند.

در گذشته کابینت ها درب هایی فلزی و ساده داشتند و از مدل های متنوعی برخوردار نبودند؛ اما این روزها کابینت‌های آشپزخانه طرح‌ها و مدل‌های متفاوتی دارند تا بسته به سلیقه ی افراد مورد استفاده قرار بگیرند. بین انواع مختلف سبک‌های کابینت،‌ کابینت های مدرن و کلاسیک از اصلی ترین سبک های کابینت هستند.

انتخاب مدل کابینت ارتباط مستقیمی با سبک دکوراسیون و معماری منزل شما دارد. برای انتخاب بهترین مدل کابینت برای آشپزخانه بهتر است با مدل های کابینت های مدرن و کلاسیک آشنا شوید و تفاوت آن ها را بدانید. از شما دعوت می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا در انتها مناسب‌ترین مدل کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

کابینت مدرن چیست؟ کابینتی شیک و ساده برای همه آشپزخانه‌ها

کابینت‌های مدرن، کابینت‌های ساده‌ای هستند که با فاصله‌های یکسان کنار هم چیده می‌شوند. کابینت‌های مدرن را می‌توان با ترکیب‌های رنگی متفاوت سفارش داد تا رنگ کابینت‌های ردیف پایین با ردیف بالایی متفاوت باشد؛ حتی می توانید از این هم جلوتر رفته و کابینت های رنگی خاص سفارش دهید.

در اصل مشخصه اصلی کابینت مدرن ساده بودن است؛ کابینت های مدرن حداقل طرح و خطوط را بر روی خود دارند.

کابینت هایگلاس شناخته‌شده‌ترین مدل کابینت مدرن به شمار می‌رود. هایگلاس به دلیل درخشش و براقیت خاصی که دارد جلوه‌ای چشمگیر به آشپزخانه می‌دهد. استفاده از کابینت‌های مدرن با یراق آلات کابینت جدید، ظاهری شیک و لوکس به آشپزخانه شما می‌دهد.

کابینت مدرن چیست

کابینت کلاسیک چیست؟ کابینتی مناسب آشپزخانه‌های بزرگ

کابینت‌های کلاسیک برخلاف کابینت‌های مدرن به وسیله ستون به یکدیگر متصل می‌شوند. کابینت کلاسیک توسط دستگاه‌های CNC طراحی شده و نه تنها ظاهری ساده ندارد، بلکه بسیار سلطنتی و مجلل است. یراق آلات کابینت کلاسیک نیز با کابینت‌های مدرن کاملا متفاوت است. کابینت‌های کلاسیک با توجه به طراحی خاصشان برای آشپزخانه‌های کوچک اصلا مناسب نیستند و فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند.

کابینت کلاسیک چیست

قیمت مهم‌ترین تفاوت کابینت مدرن و کلاسیک است!

فاکتور قیمت، یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین کابینت‌های مدرن و کلاسیک محسوب می‌شود. کابینت‌های کلاسیک به دلیل استفاده از یراق آلات متعدد مانند دستگیره کابینت و طراحی خاص روی کابینت قیمت بالاتری نسبت به کابینت‌های مدرن دارند. بنابراین اگر محدودیت مالی دارید بهتر است کابینت‌های مدرن را انتخاب کنید.

البته نکته مهم اینجاست که انتخاب نوع کابینت ارتباط مستقیم با متراژ آشپزخانه، سبک دکوراسیون خانه و تطبیق مدل کابینت با وسایل استفاده شده در خانه و آشپزخانه نیز دارد. به‌طور مثال برای خانه‌هایی که طرح‌های سنتی دارند استفاده از کابینت‌های مدرن کار درستی نیست. البته سبک‌های متفاوتی از کابینت وجود دارد که می‌تواند جایگزین سبک‌های مدرن و کلاسیک شوند.

قیمت کابینت مدرن و کلاسیک، مهم‌ترین عامل تفاوت

جنس ساخت کابینت‌های کلاسیک و مدرن با هم فرق دارد!

جنس کابینت‌های کلاسیک و مدرن با هم متفاوت است. کابینت‌های مدرن را از ام دی اف و هایگلاس می‌سازند؛ اما متریال کابینت‌های کلاسیک بیشتر از جنس چوب، ممبران و یا روکش‌های چوبی است. البته نوع یراق آلاتی مانند جک درب کابینت، دستگیره‌ها یا ریل کشوها کاملا بستگی به سلیقه سفارش‌دهنده یا سازنده دارد و می‌توان یراق آلات را از هر نوع جنس، کیفیت یا قیمت دلخواه انتخاب کرد.

نکته دیگر اینکه باتوجه به متریال ساخت، کیفیت هر دو سبک این کابینت‌ها بسیار بالاست که البته کیفیت محصول بیشتر وابسته به سازنده ی آن است. همچینن کابینت‌های کلاسیک دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به کابینت‌های مدرن دارند اما قابل تعمیر نیستند و یا تعمیر آن‌ها بسیار سخت انجام می‌شود. اما کابینت‌های مدرن به راحتی تعمیر می‌شوند و مشکل خاصی برای تعمیر یا تعویض قطعات آن‌ها وجود ندارد.

معرفی بهترین مدل کابینت مدرن و کلاسیک

طرح‌های کابینت‌های کلاسیک پیچیده‌تر از کابینت مدرن است

همان طور که پیش تر نیز گفته شد، یکی دیگر از دلایلی که باعث تفاوت بین کابینت‌‌های مدرن و کلاسیک می‌شود طراحی‌های انجام شده روی کابینت است.

بر روی قسمت های مختلف کابینت‌های کلاسیک مثل پاخور، سرستون و ستون‌ها، طر‌ح‌های خاص و پیچیده‌ای وجود دارد. به همین دلیل افرادی که به دنبال طرح‌های ساده و مینیمال هستند، اغلب کابینت‌های مدرن را انتخاب می‌کنند. کابینت‌های کلاسیک باعث شلوغ‌تر شدن فضاهای کوچک می‌شود. البته همچنان این موضوع مطرح است که انتخاب سبک کابینت کاملا سلیقه‌ای است و بستگی به نیاز و سلیقه سفارش دهندگان دارد.

معایب کابینت مدرن چیست

کابینت‌های مدرن کمتر از کابینت‌های کلاسیک کثیف می‌شوند

مهم‌ترین نکته برای افرادی که با کابینت‌ها سروکار دارند یا نظافت آشپزخانه برعهده آن‌هاست، قابلیت تمیز شدن کابینت است. امکان تمیز کردن در هر دو سبک مدرن و کلاسیک وجود دارد اما باید بدانید که کابینت‌های مدرن به دلیل جنسی که دارند آلودگی کمتری نسبت به کابینت‌های کلاسیک جذب می‌کنند. همچنین کابینت‌های کلاسیک بیشتر از کابینت‌های مدرن لک می‌شوند و لکه‌های ایجاد شده روی آن‌ها باید خیلی عمیق شسته شود.

از طرف دیگر طرح و نقش روی کابینت های کلاسیک گرد و خاک بیشتری می گیرند که پاک کردن ان نیز مشکل است؛ اما سادگی کابینت های مدرن باعث می شود تا با یک دستمال مرطوب به راحتی تمیز شوند.

فرق کابینت کلاسیک با نئوکلاسیک چیست

کابینت شیک و مدرن یا کابینت شیک و کلاسیک

همه چیز به شما بستگی دارد، کابینت مدرن یا کابینت کلاسیک؟

بهتر است ابتدا به دکوراسیون منزل خود نگاه کنید، بقیه چیدمان منزل شما به هر سبکی که چیده شده، بهتر است تا کابینت هایتان را هم با همان سبک انتخاب کنید. چرا که اگر سبک چیدمان آشپزخانه و پذیرایی متفاوت باشد، دکوراسیون شما خسته کننده خواهد شد.

کابینت های مدرن و کلاسیک

کابینت کلاسیک مدرن با سبک نئوکلاسیک

ممکن است شما کابینت هایی را بخواهید که به اندازه ی کابینت های مدرن ساده نباشند، اما شلوغی کابینت های کلاسیک را هم نداشته باشند؛ در این صورت پیشنهاد ما به شما سبک نئوکلاسیک است. سبک نئوکلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است که ویژگی های هر دو سبک را در خود جای داده و شما می توانید از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید با این سبک زیبا و جذاب به طور کامل آشنا شوید، به مقاله ی سبک نئوکلاسیک در معماری داخلی، تجلی شکوه و زیبایی سری بزنید.

کابینت سبک نئوکلاسیک

کابینت آشپزخانه مدرن و شیک

در این مقاله به‌طورکامل به معرفی تفاوت بین کابینت‌های مدرن و کلاسیک پرداختیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم را برای انتخاب سبک کابینت آشپزخانه بگیرید. به‌یاد داشته باشید یکی از مواردی که به عمر و دوام بیشتر کابینت‌های کمک می‌کند، کیفیت یراق آلات است. شما می‌توانید همین حالا بهترین و باکیفیت‌ترین یراق آلات کابینت را با قیمت مناسب از مجموعه تجهیز یراق خریداری کنید. همچنین چنانچه سوالی در زمینه خرید، ارسال یا متریال یراق آلات کابینت داشتید با شماره تلفن 02191070056 و یا 02177343556 تماس بگیرید. همکاران ما آماده به پاسخگویی به سوالات و شنیدن نظرات شما عزیزان هستند.

پرسش و پاسخ (2)

نظرات شما کاربر عزیز با دقت و حساسیت خوانده می شود و پاسخ شما در کمتر از 8 ساعت برایتان ارسال می شود .

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان
پرداخت در محل
پشتیبانی 12 ساعته
ارسال سریع

copy right @ TAJHIZ YARAGH 2020